KLASA IV
Język angielski
angielski kl.4. 19.06.(piątek)
Historia
Język angielski
angielski kl.4. 15.06.(poniedz.)
Historia
Język angielski
Język angielski
angielski kl.4. 08.06.( poniedz.)
Historia
Muzyka
08.06.-12.06.2020 Materiały do realizacji podstawy programowej w klasie IV
Przyroda
Język angielski
Realizacja podstawy w załączniku (05.06.20020 r.):
angielski kl.4. 05.06.( piątek)
Lekcja wychowawcza
Język angielski
angielski kl. 4 01.i 03.06.( pon, śr)
Przyroda
Język angielski
angielski kl.4. 29.05.(piątek)
Religia
Religia klas 4 (26 maja – 29maja)
Język angielski
angielski klasa 4.(27.05.(środa)
Informatyka
Technika
Matematyka
Aktualizacja od 25 maja do 05 czerwca
Sprawdzian dla kl IV z ułamków zwykłych.
Temat: Siatki prostopadłościanów. podręcznik str.229,230 zadania 1,2,3,4,5 str.231,232
Temat:Pole powierzchni prostopadłościanów. podręcznik str.233,234 zadania 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 str.235,236
Temat: Utrwalenie wiadomości o prostopadłościanach. zadania 1,2,3,4,5,6,7,8 str.238
Muzyka
25.05.-29.05.2020 Materiały do realizacji podstawy programowej w klasie IV
Historia
Plastyka
Język angielski
Język angielski
angielski kl.4. 22.05.(piątek)
Przyroda
Tematy do realizacji w załączniku:
Język angielski
Tematy do realizacji w załączniku (20.05.2020 r.):
angielski klasa 4. 20.05.(środa)
Religia
Historia
Informatyka
Technika
Język angielski
Plastyka
Tematy do realizacji w załączniku:
Przyroda
Matematyka
(11-22 maj 2020 r.):
Temat: Utrwalenie wiadomości o polach figur.
Podręcznik str.219 zadania 1,2,3,4,5,6,7,8.
Temat:Opis prostopadłościanu.
Podręcznik str.222,223,224,225,226,227,
Informatyka
Temat do realizacji w załączniku:
Informatyka kl. IV 11.05.2020r
Religia
Język angielski
Technika
Tematy do realizacji w załączniku:
Historia
Tematy do realizacji w załączniku:
Język angielski
WAŻNA INFORMACJA DLA UCZNIÓW !!!
Wychowanie fizyczne
Tematy do realizacji w załączniku:
Język angielski
Przyroda
Plastyka
Muzyka
Religia
Informatyka
Temat do realizacji w załączniku.
Informatyka kl. IV 04.05.2020r
Technika
Temat do realizacji w załączniku.
Historia
Temat do realizacji w załączniku.
Język angielski
Przyroda
Religia
Matematyka
Aktualizacja od 27 kwietnia do 8 maja 2020 r.
Temat: Co to jest pole figury?
Podręcznik str. 208, zadania 1,2,3,4 str.209.
Temat: Jednostki pola.
Podręcznik str.210,211 zadania od1 do11 str.212,213.
Temat: Zależności między jednostkami pola.
Podręcznik str.214 zadania 1,2,3,4 str. 215.
Temat:Wycinanki i układanki.
Podręcznik str. 216 zadania od 1 do 5 str.217,218.
Zadania 1,2,3,4 str.215.
Informatyka
27.04.2020 r.
Tematy do realizacji w załączniku:
Technika
27.04.2020 r.
Tematy do realizacji w załączniku:
Technika kl.IV 27.04.2020-zdalne nauczanie
Język angielski
Tematy do realizacji:
Historia
27.04.2020 r.
Temat do realizacji w załączniku.
Muzyka
25. Dzień Ziemi – Ekorock
Każdego roku w kwietniu obchodzimy Dzień Ziemi. To święto uświadamia nam wszystkim, że należy chronić naszą planetę przed zaśmieceniem i zanieczyszczeniem.
Powstało wiele piosenek zachęcających do dbania o naturę i czystość środowiska. Jedną z nich jest piosenka pt. ,, Ekorock” str. 129. Posłuchajcie i nauczcie się tej piosenki w wykonaniu waszych kolegów na YOUTUBE https://www.youtube.com/watch?v=FU0OsdefkSE
Zachęcam do posłuchania innych piosenek o tej tematyce.
Zadanie do wykonania- Podręcznik ćw. 1 str. 103 .
Jedną z metod ochrony przyrody jest recykling. Wykonajcie ekologiczne instrumenty ze zgromadzonych przedmiotów np.: (plastikowe butelki, puszki po napojach, kartony itp.) i wykorzystajcie w dalszej części ćwiczenia do podanych rytmów i do akompaniamentu piosenki.
Wasze pomysły prześlijcie do 03.05. na adres e-mail: muzyka4psp@gmail.com. Nie zapomnijcie podać waszych imion i nazwisk w wiadomości. Proszę o przesłanie wykonanego, poprzedniego polecenia na temat zwyczajów i obrzędów naszego regionu.
Plastyka
Temat: Kalejdoskop barw.
Dziś po raz kolejny już zajmiemy się barwami, jeszcze podczas lekcji w szkole mówiliśmy o barwach ciepłych i zimnych, o gamie barwnej wąskiej i szerokiej, dziś troszkę przypomnienia i trochę nowości w tym temacie. Proszę kliknąć w link do lekcji:
https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/kalejdoskop-barw.html
Zadanie do wykonania:
Proszę wykonać monochromatyczną pracę dowolną techniką na wybrany przez was temat. Możecie użyć farb, kredek – tego, co macie w domu. Dla inspiracji koniecznie kliknijcie w film zamieszczony w lekcji. Zdjęcia prac wysyłamy na adres plastycznastrefa@interia.pl
Pozdrawiam.
Język angielski
24.04. ( piątek)
Subject: Utrwalenie materiału z rozdziału 5.
Zaczym przystąpicie do rozwiązywania ćwiczeń, powtórzcie cały materiał: słownictwo i gramatykę z rozdziału 5.
- Ćw. 1/65 – ustnie.
- Ćw.2/65 – uzupełnijcie brakujące litery w wyrazach. 4 zdania napiszcie w zeszytach.
- Ćw.3/65 – Uzupełnijcie zdania na podstawie ilustracji przyimkami: on, in, under…. i zapiszcie zdania w zeszytach.
- Ćw.4/65 – zwróćcie uwagę na l. poj.( there’s, there isn’t) i mnogą ( tu używamy there are, there aren’t) – 3 zdania do zeszytu.
- Ćw.5/65 – zdania należy uzupełnić odpowiednią formą czasowników: to be, have got – 4 zdania przepiszcie do zeszytu.
- Ćw.6/65 – ustnie.
Przyroda
1. Wykonaj notatkę w zeszycie:– co to jest uzależnienie- jak dym szkodzi niepalącym – bierne palenia- wpływ alkoholu na zdrowie człowieka– uzależnienie od narkotyków– uzależnienie od urządzeń elektrycznych.2 Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,3,4 ze stron 81-82.Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.
Religia
Modlitwa to rozmowa z Panem Bogiem płynąca z serca i miłości.
Pomódl się z serca do Pana Boga dowolną modlitwą.
Uzupełnij tematy w ćwiczeniówce:
Modlitwa Pańska wzorem modlitwy chrześcijanina s. 104.
Modlitwa wyrazem wiary, nadziei i miłości s. 106.
Następnie obejrzyj uważnie i posłuchaj i zastanów się jak wygląda twoja modlitwa Ojcze nasz czy jest szczera i płynąca z serca;
https://www.youtube.com/watch?v=vKsdRmHHa0M
https://www.youtube.com/watch?v=hgMopzH6slk
Język angielski
22.04 ( środa)
Subject: Nazwy ubrań. Ćwiczenia w czytaniu, praca z tekstem.
- Spróbujcie dopasować nazwy ubrań do ilustracji – ćw.1/62. ( ustnie) Wyrazy, których nie znacie sprawdźcie w słowniku.
- Zapiszcie wszystkie nazwy ubrań w zeszytach ze znaczeniem polskim.
- Przeczytajcie tekst na str.62 ćw.2., zapiszcie nowe wyrażenia z ramki glossary a następnie ustnie odpowiedzcie na pytanie w tym ćwiczeniu.
- Ćw. 3/62 – na podstawie tekstu w każdym zdaniu wybierzcie właściwy wyraz. Zdania przepiszcie do zeszytu.
Informatyka
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tz. dzień w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Programujemy historyjki w środowisku Baltie.
1. Wykonaj ćw. 2 str. 66 – stosujemy powtarzanie poleceń – sadzimy las, oraz ćw. 8 str.69 – budujemy scenę leśniczówka, ćw. 7 oraz ćw. 8 – (wykonujemy zdjęcie i wysyłamy na mój adres). Dla osób mających trudności z programem proszę odpowiedzieć pisemnie do zeszytu na pytania 1-4 str. 70
Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i przyślijcie na wskazany adres. Ćwiczenia zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym terminie. Zachęcam Was do aktywności.
Technika
Witam Was,
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Rowerem przez skrzyżowanie.
2. Przeczytaj tekst z podręcznika od str. 52 do 57.
3. Wykonać w zeszycie ćw. 1/52, 2/54, 3/55, 6/57, a dla chętnych dodatkowo, ,,Sprawdź się” str.57.
Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl . Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres. Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.
Zachęcam Was do aktywności. Pozdrawiam
Historia
Link do testu w dn. 20.04.2020 r. :
https://www.testportal.pl/test.html?t=LWB7mP6Lpvre
Aktywność testu rozpocznie się o 2020-04-20 12:00 CET. Test będzie dostępny do rozwiązania do 2020-04-21 12:00 CET.
Język angielski
20.04. (poniedziałek)
Subject: Wyrażenia ,, there is/ there are”- pytania i krótkie odpowiedzi.
- Przepiszcie do zeszytów pytania i odpowiedzi z zielonej tabeli (II słupek) i dopiszcie: Is there……? znaczy: czy jest…? Używamy w l.pojedynczej
Are there…? znaczy: czy są…? Używamy w l.mnogiej
- ćw.4/61 – zapiszcie w zeszytach
- ćw.5/61 – utwórzcie pytania z podanych wyrazów i napiszcie odpowiedzi.
Plastyka
Temat : Węgiel czarny jak noc.
Proszę o zapoznanie się z lekcją znajdującą się w poniższym linku, oraz obejrzenie znajdującego się w nim filmu.
https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/04/wegiel-czarny-jak-noc.html
Serdecznie pozdrawiam, miłego oglądania.
Język angielski
17.04.( piątek)
Subject: Wyrażenia: there is, there are- zdania twierdzące i przeczące.
- Przypomnijcie sobie nazwy mebli, przyimki miejsca oraz co znaczą wyrażenia:some i any.
- Zapiszcie w zeszytach:
zdania twierdzące:
- There is – znaczy: jest, znajduje się,, używamy w l.poj np.:
There is a desk in my bedroom.
- There are- są, znajdują się, używamy w l. mnogiej, np.:
There are some books on the table.
Zdania przeczące:
● There isn’t – nie ma – używamy w l.poj, np.:
There isn’t a computer in the kitchen.
- There aren’t – nie ma, używamy w l.mnogiej, np.:
There aren’t any chairs in the classroom.
- Ćw.1/61 – Wykonajcie zgodnie z poleceniem, 5 zdań zapiszcie w zeszytach.
- Ćw.2/61 – 5 dowolnych zdań zapiszcie w zeszytach.
Religia
W niedzielę 19 kwietnia będziemy przeżywać NIEDZIELĘ BOŻEGO MIŁOSIERDZIA. Obejrzyj film o św. Faustynie Sekretarce Bożego Miłosierdzia i o Bożym Miłosierdziu. Zapoznaj się z historią św. Faustyny. Napisz w zeszycie kilka zdań o Bożym Miłosierdziu i o św. Faustynie na podstawie filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y
https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ
Ułóż krótką modlitwę do Miłosierdzia Bożego w dowolnej intencji, zapisz w zeszycie i pomódl się z wiarą i sercem. Modlitwa niech będzie płynąca z serca.
Obejrzyj film o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa i znajdź w Piśmie Świętym krótki fragment o Zmartwychwstaniu J 20, 1-9 i podziękuję Jezusowi, że pokonał śmierć, szatana, grzech, zło i poproszę abym był świadkiem Jezusa Zmartwychwstałego w codziennym życiu.
https://www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps
W niedzielę Bożego Miłosierdzia Bożego pomodlę się Koronką do Bożego Miłosierdzia wraz z moją rodziną. Zachęcam do codziennego odmawiania Koronki.
https://www.youtube.com/watch?v=CBQThvaCYIA
Matematyka
Aktualizacja od 15 do 24 kwietnia 2020 r.
Temat: Utrwalenie wiadomości o ułamkach dziesiętnych.Zadania w podręczniku str. 204,205,206.
Historia
15-17.04.2020 r.
Nadal utrwalaj wiadomości z tematów 13,14,15,16,17,18 (przypominam, że tematy oznaczone lupą nie są obowiązkowe). Otrzymałam sygnały, że gra interaktywna „Postaci i wydarzenia” bardzo wam się podobała https://postaci.gwo.pl/#/ Pomoże ci ona raz jeszcze usystematyzować wiadomości. W załączniku znajdziesz tabelę, którą uzupełnij, wklej lub przerysuj do zeszytu. Tym razem nie przesyłaj jej do mnie. Raz jeszcze obejrzyj filmy, które polecałam wam przed świętami:
https://gwo.pl/potop-szwedzki-p4596
https://gwo.pl/rozbiory-polski-p4426
https://gwo.pl/upadek-rzeczypospolitej-p4676
wysłuchaj słuchowisk: https://drive.google.com/drive/folders/1bKUIfJT98D2sj-OgS_9Pqhm4fbIcHt7q?usp=sharing
20.04.2020 r. napiszecie z tego materiału sprawdzian on-line.
Przyroda
1. Wykonaj notatkę w zeszycie:– jakie zjawiska pogodowe mogą stanowić zagrożenie- wymień zwierzęta jadowite i co grozi z ich strony- podaj przykłady trujących grzybów2 Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,4,5 ze stron 78-79.
Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.
Język angielski
15.04. (środa)
Subject: Opis pokoju – czytanie dialogu, odpowiadanie na pytania.
- Przypomnijcie sobie nazwy mebli oraz przyimki miejsca str.58,59.
- Przeczytajcie dialog ze str. 60 ćw.1. Pojawia się tam nowy wyraz: duvet – kołdra.
- Przepiszcie do zeszytu pytania i odpowiedzi, jakie mogą na nie być z ćw.2/60.
- Jeszcze raz zapiszcie pytania z ćw.2 i po jednej odpowiedzi na każde pytanie. Odpowiedzi mają być zgodne z wyglądem waszej sypialni.
- Pamiętajcie o uzupełnianiu na bieżąco ćwiczeń w ćwiczeniówce.
Język angielski
08.04. (środa)
Subject: Wyrażenia: some, any.
- Przypomnijcie nazwy mebli oraz przyimki miejsca.
- Zapiszcie w zeszytach:
Some – kilka- używamy z rzeczownikami w liczbie mnogiej w zdaniach twierdzących.
Any – używamy w zdaniach przeczących i pytających.
- W zdaniach przeczących any znaczy – żaden, żadnego
- W zdaniach pytających any znaczy- jakiś
- Przeczytajcie i zapiszcie w zeszytach 3 zdania ( przykłady) z tymi wyrazami z zielonej ramki na str. 59 (II kolumna).
- Ćw. 3 i 4/59- zapiszcie w zeszytach po 4 zdania z każdego ćwiczenia.
- Pamiętajcie o uzupełnianiu ćwiczeń w ćwiczeniówkach zgodnie z materiałem w książce ( teraz już 5 rozdział).
Technika
06.04.2020 r.
Temat: Projektowanie oraz wykonanie wielkanocnej kartki świątecznej.
Drodzy uczniowie, proszę o wykonanie pracy wytwórczej – Kartka Wielkanocna.
1. Proszę napisać do zeszytu z jakich materiałów będzie wykonana kartka- np. papier kolorowy, taśma dwustronna lub klej, kartka z bloku technicznego, narzędzia i przybory oraz plan pracy.
Instrukcja do wykonania : https://www.youtube.com/watch?v=B8mVLF1FXW0t=28s
2. Wykonaj rysunek swojej kartki do zeszytu.
3. Proszę wykonanie zadania zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.
Informatyka
06.04.2020 r.
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Pisanka Wielkanocna.
Wykonajcie w programie komputerowym Microsoft Paint pisankę wielkanocną, korzystając z odpowiednich narzędzi.
Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.
Język angielski
06.04.(poniedziałek)
Subject: Przyimki miejsca.
- Przypomnijcie sobie nazwy mebli.
- Zapiszcie w zeszytach następujące wyrazy ze znaczeniem polskim:
on – na between – pomiędzy
in – w opposite – na przeciwko
under – pod behind – za
near – blisko in front of – przed
Aby Wam było łatwiej zapamiętać zobaczcie te przyimki wraz z ilustracjami na str.59.
- Ćw. 1/59 – Najpierw wykonajcie ćwiczenie ustnie a następnie zapiszcie 5 zdań w zeszycie.
- Używając powyższych przyimków i patrząc na ilustrację na stronie 59 w ćw.1, napiszcie jaszcze 4 prawdziwe zdania o przedmiotach, gdzie one się znajdują.
Historia
06.04-08.04.2020 r.
Temat: Powtórzenie wiadomości (z tematów: 13- s.79, 14- s. 86, 15- s.93, 16- s. 98, 17- s. 106, 18- s. 112)
Powtórzenie ułatwią Ci poniższe filmy, jak również te, które wcześniej wam wysyłałam.
https://gwo.pl/potop-szwedzki-p4596
https://gwo.pl/rozbiory-polski-p4426
1/ Wydrukuj lub przerysuj starannie tabelę, którą znajdziesz w załączniku,
2/ Powtórz ten materiał grając w grę dydaktyczną https://postaci.gwo.pl/#/ :
a/kliknij na kartę: postaci,
b/następnie odnajduj kolejne postacie, które wymieniłam w tabeli (załącznik),
c/dopasuj poprawnie karty charakteryzujące tę postać, a następnie uzupełnij tabelę wg wzoru,
3/uzupełnioną tabelę wyślij na adres: historiapspkrepa@gmail.com do 15.04.
16.04.2020 r. napiszecie z tego materiału sprawdzian.
Muzyka
Odszukaj w książce lub w Internecie informacje o różnych zwyczajach wielkanocnych w naszym kraju. Wymień zwyczaje i obrzędy wielkanocne naszego regionu.
Plastyka
Temat : Tworzymy przez cały rok - dekoracje wielkanocne.
Dużymi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. Będą one inne niż do tej pory, bez odwiedzin dalszej rodziny i znajomych, ale zróbmy sobie małą przyjemność i stwórzmy: ozdobę wielkanocną, stroik, kartkę wielkanocną, pisankę- takie jest wasze zadanie.
Do swoich prac możecie wykorzystać dowolne materiały. Wybieracie sobie i tworzycie jedną z wyżej wymienionych form dekoracji. Używajcie materiałów naturalnych (ekologicznych) i tych, które macie aktualnie w domu.
Bardzo proszę o przesyłanie zdjęć swoich prac- nie róbcie sobie zaległości.
Przypominam, zdjęcia wysyłamy na adres mailowy: plastycznastrefa@interia.pl
Religia
Triduum Paschalne – Moda na Boga.
https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU
Obejrzyj film i zrób notatkę o Triduum Paschalnym.
Pomódl się Drogą Krzyżową:
https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674
Matematyka
Aktualizacja:01-08.04.2020 r.
Temat: Różne zapisy ułamka dziesiętnego.
str.191/192 zadania 1,2,3,4,5,6 str.192/193.
Temat: Porównywanie ułamków dziesiętnych.
str.194/195 zadania 1.2.3.4.5.6.7.8.9 str.195/196/197
Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych.
str.198/199 zadania 1.2.3.4.5.6.7 str.199/200
Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych.
str. 201/202 zadanie 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 str.202/203
Przyroda
Temat :Choroby którymi można się zarazić.1. Wykonaj notatkę w zeszycie– podaj definicję choroby, co to są drobnoustroje chorobotwórcze, choroby pasożytnicze i pasożyty.– wymień choroby przenoszone drogą oddechową, drogą pokarmową i przez uszkodzoną skórę2 Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1,2,4,5 ze stron 76-77Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.
Informatyka
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tz. dzień w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Programujemy z Baltiem. Ćwiczenia.
1. Wykonaj zadania 4 str.61 – 9, 10, 11- str.62.
Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i przyślijcie na wskazany adres. Ćwiczenia zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym terminie. Zachęcam Was do aktywności.
Technika
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tz. dzień w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Manewry na drodze – wymijanie, omijanie , wyprzedzanie.
2. Przeczytać tekst z podręcznika str.50.
3. Wykonaj w zeszycie ćw. 5 oraz ćw. 6 ćw. 7.
Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i przyślijcie na wskazany adres. Ćwiczenia zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym terminie. Zachęcam Was do aktywności.
Język angielski
01.04 ( środa)
Subject: „There’s a TV”- ćwiczenia w czytaniu, praca z tekstem.
- Przeczytajcie tekst na str.56 – wypiszcie wyrażenia z fioletowej ramki oraz inne, których nie znacie.
- Ćw.2/56 – ustnie.
- Ćw. 4/57- ustnie.
- Ćw. 6/57 – napiszcie w zeszytach.
- Ćw.7/57 – w zeszytach
- Dla chętnych przeczytać tekst na str.52 i wykonać do niego ćwiczenia – ustnie.
03.04 ( piątek)
Subject: My room – nazwy mebli.
- Poćwiczcie czytanie tekstu ze str. 56.
- Wypiszcie w zeszytach z ćw.1/58 z ramki nazwy mebli ze znaczeniem polskim.
- Ćw.2/58 – ustnie.
- Ćw. 3/58 – ustnie.
Historia
Język angielski
30.03. (poniedziałek)
Subject: Repetytorium 4 – ćwiczenia powtórzeniowe.
Bazując na utrwalonych wiadomościach z rozdziału 4, wykonajcie ćwiczenia na str. 108 podręcznika. Uważnie czytajcie polecenia.
Ćw. 1/108 – w całości do zeszytu.
Ćw. 2,3/108 – do zeszytu przepiszcie tylko zdania z uzupełnioną luką.
Ćw.4/108 – w całości do zeszytu.
Informatyka
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tz. dzień w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Programujemy z Baltiem.
1. Odpowiedz na pytania 1,2,3,5,7 str.61 wykonaj zadania 5,6,8 str.62 podaję link do pobrania Baltie http://www.wodip.opole.pl/baltie/ (Baltie 3: wersja 3.7- Baltie próbny po zainstalowaniu kliknij x później.
Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i przyślijcie na wskazany adres. Ćwiczenia zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym terminie. Zachęcam Was do aktywności.
Technika
1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tz. dzień w którym otrzymaliście informacje.
Temat: Manewry na drodze.
2. Przeczytać tekst z podręcznika od str.48 do 51
3. Wykonaj w zeszycie ćw. 1 w ćw. 2 przyjrzyj się ilustracji następnie odczytaj w odpowiedniej kolejności działania rowerzysty włączającego się do ruchu i zapisz w zeszycie, ćw.3 /49 oraz ćw. 4/49
Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i przyślijcie na wskazany adres. Ćwiczenia zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym terminie. Zachęcam Was do aktywności.
Język angielski 27.03 (piątek)
Subject: Utrwalenie materiału z rozdz. 4.
- Przypomnijcie sobie nazwy przedmiotów szkolnych (str.46) oraz nazwy przedmiotów, które posiadamy (str. 50) – ustnie.
- Jak pytamy o posiadanie czegoś? - przeczytajcie jeszcze raz dialog na str.48 i ćw. 2/48.
- Przypomnijcie sobie, jak tworzymy pytania z czasownikiem,,have got” i odpowiadamy na nie – str.49 – ustnie.
- Jeśli już powtórzyliście wszystkie powyższe wiadomości, wykonajcie ćwiczenia na str. 53. Gdy jest to konieczne lub nie jesteście czegoś pewni, sprawdzajcie w podręczniku.
● ćw. 1,2i 6/53 – napiszcie w całości w zeszytach.
● ćw. 3,4 i 5/53 – napiszcie po 3 zdania z każdego ćwiczenia w zeszytach.
Muzyka
aktualizacja: 23-27.03.2020 r.
Proszę odczytać zapis nutowy nazwami solmizacyjnymi, wystukać rytm i nauczyć się grać na flecie lub dzwonkach fragmentu mel.,, Pojedziemy na łów” -Warsztat muzyczny -22-str. 93- ćwiczenie 5.
Plastyka
Temat lekcji: Tajemnice linii i kreski.
Należy kliknąć w podany poniżej link. Znajdziecie w nim ciekawie opracowaną lekcje plastyki z przykładami oraz filmikami dotyczącymi tematu. Fotografie wykonanego zadania (ręka – gra z kostką ) proszę przesłać na adres mailowy : plastycznastrefa@interia.pl lub po powrocie do szkoły przynieść nauczycielowi, ponieważ prace będą oceniane. Miłej nauki.
KLIKNIJ W LINK:
https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/tajemnice-linii-i-kreski.html?m=1
Przyroda
Język angielski 25.03.2020 (środa)
Subject: Opisujemy siebie i inne osoby.
- Przeczytajcie tekst na str.51 i starajcie się go zrozumieć.
- Na podstawie tekstu zdecydujcie, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe – ćw.5/51- ustnie.
- Ćw.7/51napiszcie w zeszytach według podanego przykładu. Zamiast o koleżance lub koledze, możecie napisać o sobie.
Matematyka
aktualizacja: 25-30.03.2020 r.
Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowych.
Podręcznik str. 186,187,189. Zadania: 2,3,4,5 str.188. Zadania:1,2,3,4 str.190.
Historia
aktualizacja: 23-27.03.2020 r.
Temat 17 w podręczniku s. 106-111.
Witam, zanim przejdziemy do powstania kościuszkowskiego, chciałabym abyście:
1/ obejrzeli film:
https://epodreczniki.pl/b/bajkowo-o-rozbiorach-rzeczypospolitej/P98XNE2HZ,
Pomiń ćw. interaktywne, które mogą być za trudne i przejdź od razu do podsumowania – przepisz do zeszytu te 7 punktów, wcześniej zapisz temat: Powstanie kościuszkowskie.
2/ Przeczytaj z podręcznika podrozdział: Dwa rozbiory Polski.
3/ Teraz popracujesz z mapą w podręczniku s. 107: Zapoznaj się z legendą mapy, a następnie zapisz w zeszycie:
ćw. 1: Wypisz w słupku następujące miasta: Lwów, Mińsk, Poznań, Toruń, Witebsk, Kamieniec Podolski – określ, jakie państwo i w którym zaborze je zajęło.
Prześlij je do sprawdzenia na adreshistoriapspkrepa@gmail.com do końca tego tygodnia.
Na dzisiaj możesz sobie zrobić przerwę. Do punktu 4/ przejdź kolejnego dnia, ale jeszcze w tym tygodniu.
4/ Przeczytaj tekst z podręcznika s. 108-111.
5/ z poniższego materiału obejrzyj jedynie film:
https://epodreczniki.pl/b/kosciuszke-bog-pozwolil/PtugIdWxC
Pomiń ćw. interaktywne, jako podsumowanie przepisz do zeszytu tabelę s. 111.
Matematyka
aktualizacja: 23.03.2020 r.
Temat lekcji: Ułamki o mianownikach 10,100,1000.
podręcznik str. 182/183 zadania: str.181 (1,2,3,4,5).
Lekcja wychowawcza
Historia
Jan III Sobieski https://www.youtube.com/playlist?list=PLa4HQGLMt17OJlfEMYZRwYWaq5S6n1O5C
Język polski
W dniach 17- 20.03.2020 r. zachęcam do pracy z Zeszytem ćwiczeń do języka polskiego kl. IV. Proszę o wykonanie brakujących ćwiczeń z rozdziałów, które do tej pory zostały omówione.
- Głoska, litera, sylaba
- Zdania oznajmujące, pytające, rozkazujące
- Rzeczownik i jego odmiana
- Przymiotnik i jego odmiana
- Czasownik i jego odmiana
- Przysłówek ( wszystkie ćwiczenia zostały wykonane)
W większości brakuje po 2-3 ćwiczenia do uzupełnienia. Jeżeli napotkacie trudność zachęcam do odświeżenia informacji z zeszytu bądź podręcznika.
Dnia 20.03.2020 r. zamieszczę NIESPODZIANKĘ. Zachęcam do śledzenia zakładki MATERIAŁY DO POWTÓRZENIA.
Matematyka
Powtórzyć materiał dotyczący ułamków zwykłych. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami po powrocie odbędzie się sprawdzian.
Język angielski
Uzupełnij zdania odpowiednią formą
czasownika ‘to be’ (am/ is/ are)
Tom ……………………… fifteen.
We …………………… happy.
She …………………………… my teacher.
My name …………………………… Tom.
You ……………………………… OK.
Kate and Will ………………………… in London.
I ………… tall and my brother ……………….. short.
This …………………. my cat. His name is Bandit.
Those ………………………. Kit’s books.
I ………………………….. 10 years old.
We …………………………….. good students!
Zamień formę czasownika ‘to be’ na formę skróconą
I am nice. ………………………………….
My mother is great. ………………………………….
What is your name? ………………………………….
Zakreśl odpowiednie słowo:
I ‘m/’s twelve.
Mark and Tim am/are OK.
We is/are from Poland.
This are / is Mrs Wood.
He is/ are a man.
Wpisz have got lub has got
Tom and Peter…………………..two fish.
My brother………………………a rabbit.
She…………………………..a black spider.
We…………………………..a rat.
I…………………………….a small budgie.
Susan ………………….. a dog.
Me and Jack ………………………… a granny.
……………….. you ………………… a brother or a sister?
I …………………………. a sister, but I ………………………… a brother.
Uzupełnij odpowiednią formą czasownika” to be” lub „ have got”:
My favourite pop singer ……………… Margaret. She ………………….. from Poland and she …………………… very young. She ……………………………. long, blonde hair. She ………………………… orange eyes, she ……………………………. blue eyes!
Utwórz pytania i dopisz krótkie odpowiedzi. Użyj: has lub have:
1) Kate’s got a dog. …………………………………. Yes,…………………….
2) You’ve got a computer. …………………………………. No……………………..
3) Mickey has got a cat. …………………………………. No,…………………….
4) I’ve got a new DVD. …………………………………. Yes,……………………
5) My parents have got a green car. ………………………………….Yes,..
Uzupełnij zdania przymiotnikami: my, your, his, her, its, our, your, their:
- I don’t know the time because I can’t find ……………………watch.
2. What’s the boy’s name? …………………. name is Ben Scott.
3. Debbie has got a cat. ………………….cat is very lively.
4. The dog is very cute. …………………….name is Ben.
5. We are at school. …………………….school is very nice.
6. I have a new laptop. …………………laptop is white.
7. I’m from Seattle. Most of …………………. friends are from Seattle, too.
8. The rabbit is white. ………………………cage is in the garden.
9. Sandra and Jenny are friends. ……………………….school is in the city centre.
10. The Millers have a new car. …..………………. car is blue.
11. Emma Peel has got a brother. ……………………..name is Paul.
12. Nick Baker has a sister. ..…………………………. name is Debbie.
13. Yes, we have a dog. ………………….. dog is very old.
14. The boys have got a tortoise. ………………….. name is Trundle.
15. Suddenly the children see an old man. It’s …………………..grandfather.
16. Aunt Mary is sitting at the table. Peter fills …………………….. glass with juice.
17. We take the guitars and start to play. ……………………. music is great.
18. Captain Clark drives a yellow sports car. It’s ……………………….car.
19. Tom and Robert like fish and chips. It’s …………………… favourite food.
20. We cannot come on Saturday. It’s ………………………. father’s birthday.
Przyroda
Proszę o powtarzanie wiadomości z działu IV: ,,Odkrywamy tajemnice ciała człowieka” oraz rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń ze stron: 70 , 71, 72.
Przypominam o zapowiedzianym sprawdzianie z działu IV.