Home » Klasa V

Klasa V

KLASA V

Historia

Realizacja podstawy w załączniku (04.06.2020 r.):

Biologia

Realizacja podstawy w załączniku:

Biologia kl.5


Religia

Realizacja podstawy w załączniku:

Matematyka

sprawdzian

Ze względu na problemy z otworzeniem linku sprawdzian w wersji *PDF

klasowka-wersja-b(1) kl 5


Historia

Temat do realizacji w załączniku (03.06.2020 r.):

Język angielski

Realizacja podstawy w załączniku (02.,04.06.2020 r.)

angielski kl.5. 02 i 04.06.( wt, czw)


Język polski

 

Realizacja podstawy w załączniku (01-05.06.2020 r.)

Matematyka

Realizacja podstawy w załączniku (01-05.06.2020 r.)

MATEMATYKA KL V 1.06-5.06


Język angielski

Realizacja podstawy w załączniku (01.06.2020 r.)

angielski kl.5. 01.05.( pon.)


Geografia

Realizacja podstawy w załączniku:

Geografia kl.5


Biologia

Realizacja podstawy w załączniku:

Historia

Tematy do realizacji w załączniku (27-28.05.2020 r.):

HISTORIA KL.V 27.05

HISTORIA KL. V. 28.05


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (28.05.2020 r.):

Religia

Realizacja podstawy w załączniku:

Informatyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Informatyka kl.V25.05.2020r


Technika

Tematy do realizacji w załączniku:

technika kl.V 25.05.2020r


Muzyka

Tematy do realizacji w załączniku:

25.-29.05.2020 Materiały do realizacji podstawy programowej w klasie V Rock end rool


Język polski

Tematy do realizacji w załączniku:

25 maja


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku (25-29.05.2020 r.):

MATEMATYKA KL V 25-29.05


Plastyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (25.05.2020 r.):

Biologia,geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

Biologia,geografia kl.5


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (20.05.2020 r.)

HISTORIA KL. V 20.05.

Tematy do realizacji w załączniku (21.05.2020 r.)

test 123

HISTORIA KL. V 21.05.


Religia

Tematy do realizacji w załączniku:

Religia klasa 5 [19.05-22.05]


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (19.05.2020 r.):

angielski klasa5 !8- 19.05.(wt czw)


Informatyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Informatyka kl.V18.05.2020r


Technika

Tematy do realizacji w załączniku:

Język polski

Tematy do realizacji w załączniku:

język polski klasa 5


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (18.05.2020 r.):

Plastyka

Tematy do realizacji w załączniku:

plastyka kl 5


Biologia,geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

biologia,geografia klasa 5


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (14 i 20.05.2020 r.)

HISTORIA KL.V.14-20.05


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (13.05.2020 r.)

HISTORIA kl. V 13.05


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (14.05.2020 r.):

angielski klasa 5 (14.05(czwartek)


Informatyka

Temat do realizacji w załączniku:

Informatyka kl.V11.05.2020r


Religia

Tematy do realizacji w załączniku:

Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (12.05.2020 r.):

angielski klasa 5 12.05.(wtorek)


Technika

Tematy do realizacji w załączniku:

Technika kl.V 11.05.2020


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku:

MATEMATYKA KL V_II tydzień maja


Język angielski

WAŻNA INFORMACJA DLA UCZNIÓW !!!

Tematy do realizacji w załączniku:

Język polski

Tematy do realizacji w załączniku:

język polski klasa 5 (2)

załacznik2 zalacznik10 zalacznik4 zalacznik3


 

Wychowanie fizyczne

Tematy do realizacji w załączniku:

Wychowanie fizyczne klasa V


Biologia, geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

BIOLOGIA, GEOGRAFIA KL.V


Plastyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Muzyka

(07.05. do 15.05.)
Tematy do realizacji w załączniku:

Historia

Tematy do realizacji w załączniku (07.05.2020 r.)

HISTORIA KL.V. 07.05


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (07.05.2020 r.):

angielski kl. 5. 07.05 (czwartek)


Język polski

Tematy do realizacji w załączniku.

język polski klasa 5


Religia

(05.05. do 08.05.)
Tematy do realizacji w załączniku:

Religia klasa 5 (5.05 – 8.05)


Historia

Tematy do realizacji w załączniku:


Informatyka

Temat do realizacji w załączniku.

Informatyka kl.V 04.05.2020r


Technika

Temat do realizacji w załączniku.

technika kl.V 04.05.2020r


Język angielski

UWAGA!!!
Proszę o realizację tematów z załącznika w dn. 04-05.05.2020 r.

Język polski

Tematy do realizacji w załączniku.

język polski klasa 5


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku:

MATEMATYKA KL V_I tydzień maja


Historia

Tematy do realizacji w załączniku:

Biologia, geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

Język polski

Tematy do realizacji w załączniku.

język polski klasa 5


Historia

(29.04.2020 r.)
Tematy do realizacji w załączniku:


Religia

(28.04 do 30.04)
Tematy do realizacji w załączniku:


Informatyka

27.04.2020 r.

Tematy do realizacji w załączniku:

Informatyka kl V


Technika

27.04.2020 r.

Tematy do realizacji w załączniku:

Technika kl.V 27.04.2020-zdalne nauczanie


Język angielski

Tematy do realizacji:

jezykangielski-klasa5


Muzyka

22. Folklor naszych sąsiadów.

Bardzo proszę o przygotowanie notatki o folklorze wybranego kraju sąsiedzkiego.

Proszę w notatce uwzględnić muzykę ludową, tańce, instrumenty i dwa inne elementy folkloru np. zwyczaje, kuchnie, rękodzieło, architekturę, legendy itp.

Możecie także obejrzeć na YOUTUBE Tańce ludowe naszych sąsiadów, Tańce Narodów Świata.

Notatkę należy zrobić do 03.05 na komputerze lub odręcznie. Notatkę należy przesyłać na adres e-mail: muzyka4psp@gmail.com.


Język polski

27-28.04.2020 r.

Tematy do realizacji w załączniku.

klasa 5


Matematyka 

Poniedziałek 27.04.2020 i wtorek 28.04.2020

Temat: Procenty i ułamki – c.d.

W celu utrwalenia zamiany ułamków na procenty i odwrotnie wykonaj zadania nr od 5 do 9  z podręcznika str. 177 ( poniedziałek)

We wtorek  wykonaj zadania nr 12 – 14 str. 178 z podręcznika.

Czwartek 30.04.2020

Temat: Sprawdzian – procenty i ułamki.

Na ocenę wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń str. 91 i 92. Rozwiązania prześlij na adres: mariap1402@wp.pl


Plastyka

 

Temat: Kompozycja otwarta i zamknięta (kontynuacja).

Witajcie. Dziś zapraszam na lekcje dotyczącą kompozycji. Proszę kliknąć w link poniżej.

https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/04/ukady-i-formy-czyli-sow-kilka-o_7.html

Po obejrzeniu lekcji wykonajcie zadanie:
Przygotujcie kartkę  z bloku rysunkowego i ulubione przybory do rysowania, np. flamastry albo kredki.
Na kartce z bloku ułożonej pionowo narysujcie dwie ramki , jedna pod drugą. 
Narysujcie dwa ujęcia tematu Rodzinka.
Może to być humorystyczne podejście do tematu lub przedstawienie, np. rodzinki w postaci nierealnej(przedmioty)
W górnej ramce skomponujcie układ postaci, tak aby obrazek był kompozycją zamkniętą,
W ramce dolnej natomiast niech powstanie ujęcie tego samego tematu, ale w formie kompozycji otwartej.

Prace wysyłamy na adres plastycznastrefa@interia.pl


Język polski

22-23.04.2020 r.

Tematy do realizacji w załączniku.

klasa 5 22-23.04.2020 r


Język angielski

23.04. ( czwartek)

Subject: Wyrażenia: lots of, much, many.

  1. Zapiszcie w zeszytach definicje:

lots of – dużo – używamy z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi, tylko w zdaniach twierdzących.

many dużo – używamy tylko z rzeczownikami policzalnymi w zdaniach przeczących i pytających.

much dużo – używamy z rzeczownikami niepoliczalnymi w zdaniach przeczących i pytających.

How many? ile? – pytamy o rzeczy policzalne

How much? -ile? – pytamy o rzeczy niepoliczalne

  1. Pod definicjami przepiszcie przykłady z zielonych tabeli na str.71.
  2. Ćw.2/71 – uzupełnijcie pytania i odpowiedzi- 3 zdania do zeszytu.
  3. Ćw.3/71 – zapiszcie w zeszytach 4 z uzupełnionych zdań.

Geografia

22.04.2020 r.

Temat: Strefy krajobrazowe Ziemi.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 110-112.

2. Sporządź notatkę w zeszycie:

   – opisz poszczególne strefy krajobrazowe

 3. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadania 4,5 ze stron 66.

Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń  z zeszytu ćwiczeń .


Biologia

22.04.2020 r.

 Temat: Przekształcenia liści.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 108-109.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

3. Proszę odpowiedzieć pisemnie na pytania 1-6 ze strony 112.

Proszę notatek z lekcji ( od korzenia) oraz czytelnych zdjęć  odpowiedzi pisemnych na pytania 1-6 ze strony 112 na adres justyna.prokop3@wp.pl  do 29.04. Wszystko zostanie  sprawdzone i ocenione.

 Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.


Religia

Pan Jezus uczy nas o Bogu, a także o Królestwie Bożym przez przypowieści.

Pomodlę się na początku dowolną modlitwą z serca i szczerze.

Uzupełnij tematy w ćwiczeniówce:

Jezus zaprasza wszystkich do Królestwa Bożego – przypowieść o robotnikach w winnicy s. 80;

Pan Jezus uczy o rozwoju Królestwa Bożego – przypowieść o ziarnku gorczycy s. 92;

Idea Królestwa Bożego i Jego prawo – przypowieść o chwaście i sieci s. 94;

https://www.youtube.com/watch?v=CuBYpPfPqFQ

https://www.youtube.com/watch?v=oBYnGvqh8Bk

Pomodlę się abym wypełniał Boże przykazania w codziennym życiu i budował Królestwo Boże wokół siebie. Ojcze nasz…. Zdrowaś Maryjo… Chwała Ojcu…


Historia

22, 23.04.

Temat: Upadek i odbudowa państwa.

Przeczytaj uważnie temat 28 s. 154. Proponuję abyś czytał go etapami – po przeczytaniu podrozdziału o Mieszku II zrób notatkę o jego tragicznym panowaniu (To co najważniejsze s. 158, lub własne podpunkty). Postępuj w ten sposób z kolejnymi podrozdziałami, to pozwoli ci usystematyzować wiadomości, bo w tym temacie wiele się dzieje. Następnie obejrzyj film, który posumuje lekcję.

https://gwo.pl/upadek-i-odbudowa-panstwa-piastow-p4612

na dysku znajdziesz uproszczony schemat drzewa genealogicznego pierwszych Piastów, przerysuj je do zeszytu i uzupełnij, pomoc znajdziesz na s. 160. Nie przesyłaj do mnie. https://drive.google.com/drive/folders/1voFzjea6Oj-JuwjQx3Kzpv_b9jD19oWr?usp=sharing

Temat: Polska Bolesława Krzywoustego.

Przeczytaj uważnie temat 29 s. 159. Proponuję abyś jak poprzednio czytał go etapami i robił notatki. Przeanalizuj tekst źródłowy na s. 161 i odpowiedz pisemnie na pytania pod nim. Następnie przejdź do ćw. z mapą s. 163 obrazującą podział Polski w 1138 r. Napisz jaką dzielnicę dziedzicznie uzyskał każdy z książąt:    

 Władysław Wygnaniec – …………………….., Bolesław Kędzierzawy – ……………………………., Mieszko Stary – ……………………………, Henryk Sandomierski – ziemia sandomierska, którą po jego bezpotomnej śmierci wcielono do dzielnicy senioralnej. Dzielnica senioralna była niepodzielna, zarządzał nią senior, w jej skład wchodziły pierwotnie: ziemia krakowska, łęczycko-sieradzka, Kujawy i zwierzchność nad Pomorzem. Proponuję także obejrzenie bardzo ciekawej lekcji (są także z innych przedmiotów):

https://www.youtube.com/watch?v=8RLZKLxpDsw


Informatyka

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Listy elektroniczne – dołączamy do listów elektronicznych załączniki.

2. Wykonaj ćw.3 – dołączamy załącznik do e-maila ( jeśli rozmiar rysunku wynosi powyżej 1MB , skompresuj go), oraz ćw.4 , 5 str.62. Jeśli nie chcemy, aby adresaci widzieli adresy pozostałych osób, do których wysyłamy list, należy wypisać adresy odbiorców w polu UDW (kopia ukryta) i nie podawać adresata głównego w polu Do.

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres. Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.

Zachęcam Was do aktywności.


Technika

Witam Was,

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Poznajemy pismo techniczne.

2. Przeczytaj tekst z podręcznika str.51.

3. Wykonaj w zeszycie ćw. 1 i 2 str.51 w ćw.2 napiszcie w zeszycie ołówkiem w żadnym wypadku długopisem.

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl . Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres. Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.

Zachęcam Was do aktywności. Pozdrawiam


Język polski

 

 20 kwietnia

TEMAT: SPOTKANIE Z BOHATERAMI LEKTURY „PRZYGODY TOMKA SAWYERA” M. TWAINA

1. Przeczytaj kartę pracy i rozwiąż hasło.  

quiz

2. Tak wygląda autor powieści.

autor

3. Przepisz informacje o autorze.  

biografia

4. Przygotuj na następną lekcję informacje o świecie przedstawionym.

21 kwietnia

TEMAT: ŚWIAT PRZEDSTAWIONY W LEKTURZE „PRZYGODY TOMKA SAWYERA”.

  1. Uzupełnij tabelkę:

tabu

2. W uzupełnianiu tabelki wykorzystaj kartę pracy.

wykresl

3. Uporządkuj  chronologicznie  plan wydarzeń z przeczytanej lektury.  

chronologia

4.Uzupełnij wydarzenia odpowiednimi bohaterami.

bohater

22 kwietnia
TEMAT : PRZYGODY BOHATERÓW LEKTURY.

  1. Uzupełnij krzyżówkę. 

krz

2.Uzupełnij tekst przygody.

tekst

3.Przypomnij sobie, jak należy charakteryzować postać.


Język angielski 

21.04. ( wtorek)

Subject: Zamawiamy jedzenie- przydatne zwroty.

  1. Przeczytajcie dialog na str.70, wynotujcie niezrozumiałe wyrażenia:

I’d like =  I would like -ja chciałbym

What would you like to drink? – co chciałbyś do picia?

Large – ogromny

Baked – pieczony

Can I have…? – Czy mogę prosić…?

  1. Ćw.1/70 – Spróbujcie uzupełnić dialog podanymi w ramce wyrazami – ustnie.
  2. Ćw.2/70 – przepiszcie do zeszytu pytania i odpowiedzi z ramki.
  3. Ćw.5/70 – wykorzystując podane w menu produkty, napiszcie krótki dialog wg podanego przykładu.
  4. Powtarzajcie wyuczone już nazwy produktów do jedzenia i picia oraz Past Simple czasowników nieregularnych.

Matematyka

Poniedziałek 20.04.2020 i wtorek 21.04.2020

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych – ćwiczenia utrwalające.

Utrwal działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych wykonując pozostałe zadania z podręcznika oraz zadania z zeszytu ćwiczeń str. 88, 89 oraz 90.

Rozwiązania zadań od 11 do 16 z zeszytu ćwiczeń prześlij na adres mailowy: mariap1402@wp.pl

Czwartek 23.04.2020

Temat: Procenty, a ułamki.

Zapoznaj się z opracowaniem tematu z podręcznika str. 173-175.

Wykonaj zadania 1,2,3 str. 176

Piątek 24.04.20

Temat: Zamiana procentów na ułamki i odwrotnie.

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń str. 191-192.


Plastyka

TEMAT LEKCJI: Plamy w obrazie

Witam,

Bardzo proszę o zapoznanie się z lekcją umieszczoną w linku poniżej:

https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/plamy-w-obrazie.html

Zadanie domowe:

Postawcie na kartce z bloku technicznego lub rysunkowego ubrudzony od spodu kubek po herbacie lub kawie, tak aby powstała plama. Zastanówcie się z jakimi barwami kojarzy Wam się wiosna, a następnie wybierzcie kolory z palety barw do zilustrowania swojego wyobrażenia.  Twórzcie wiosenny kwiat. 

Spróbujcie w miarę możliwości użyć różnych narzędzi, aby sprawdzić, jak można uzyskać różnorodne plamy barwne. (inspiracja jak wykonać zadnie znajduje się w  linku przesłanym powyżej)

Przypominam, zdjęcia prac wysyłamy na adres mailowy:  plastycznastrefa@interia.pl


Język angielski

2 godziny 16.04.( czwartek) 20.04 ( poniedziałek)

Subject: Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Wyrażenia „some, any”.

  1. Przypomnijcie sobie poznane już nazwy produktów do jedzenia i picia.
  2. Zapiszcie w zeszytach:
  • Rzeczowniki policzalne to takie, które możemy policzyć. Mają one liczbę pojedynczą i mnogą. Przed rzeczownikami w liczbie pojedynczej zawsze stawiamy przedimek   „a” ( gdy wyraz zaczyna się spółgłoską) lub „an”( gdy zaczyna się samogłoską). Liczbę mnogą  rzeczowników tworzymy dodając do rzeczownika końcówkę -s lub -es, np.:

               a carrot – carrots                an apple – apples     a tomato – tomatoes

  • Rzeczowniki niepoliczalne to takie, których nie można policzyć. Gdy mówimy o produktach spożywczych to sa rzeczy sypkie, ciekłe. Mają one tylko liczbę pojedynczą. Nie stawiamy przed nimi „a” ani ”an”, np. milk,  cheese, bread
  1. ćw. 1/69 – narysujcie w zeszytach tabelę i wpiszcie do niej nazwy produktów ze str.68 zgodnie z nagłówkami.
  2. Zapiszcie w zeszytach:

●„some”używamy tylko w zdaniach twierdzących

- z rzeczownikami policzalnymi znaczy: kilka

-  z  rzeczownikami niepoliczalnymi: trochę

● any – używamy w zdaniach przeczących i pytających

- w zdaniach przeczących znaczy: żadnych, żadnego

- w zdaniach pytających znaczy: jakiś, jakiegoś

5 . Zapoznajcie się z przykładami zdań z powyższymi wyrażeniami ( druga zielona tabela na str. 69)

6.  ćw.2/69 – na podstawie podanych definicji, wybierzcie poprawny wyraz, 5 zdań zapiszcie w zeszytach.

7.  ćw. 3/69 – uzupełnijcie zdania podanymi wyrażeniami:

There are some – są (do l.mnogiej, z rzeczownikami policzalnymi)

There aren’t any – nie ma ( do l. mnogiej, z rzeczownikami policzalnymi)

There is some – jest ( z rzeczownikami niepoliczalnymi)

There isn’t any – nie ma ( z rzeczownikami niepoliczalnymi)

4 zdania zapiszcie w zeszytach.

8.  ćw. 4/69 – ustnie.

  • Pamiętajcie o powtarzaniu czasowników nieregularnych w czasie Past Simple.

Religia

Aktualizacja: 15-19.04.2020 r.

W niedzielę 19 kwietnia będziemy przeżywać NIEDZIELĘ BOŻEGO MIŁOSIERDZIA.
Obejrzyj film o św. Faustynie Sekretarce Bożego Miłosierdzia i o Bożym Miłosierdziu. Zapoznaj się z historią św. Faustyny. Napisz w zeszycie kilka zdań o Bożym Miłosierdziu i o św. Faustynie na podstawie filmu:


https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ

Ułóż krótką modlitwę do Miłosierdzia Bożego w dowolnej intencji, zapisz w zeszycie i pomodl się z wiarą i sercem. Modlitwa niech będzie płynąca z serca.

Obejrzyj film o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa i znajdź w Piśmie Świętym krótki fragment o Zmartwychwstaniu J 20, 1-9 i podziękuję Jezusowi, że pokonał śmierć, szatana, grzech, zło i poproszę abym był świadkiem Jezusa Zmartwychwstałego w codziennym życiu.

https://www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps

W niedzielę Bożego Miłosierdzia Bożego pomodlę się Koronką do Bożego Miłosierdzia wraz z moją rodziną. Zachęcam do codziennego odmawiania Koronki.

https://www.youtube.com/watch?v=CBQThvaCYIA


Historia

16.04.2020 r.

Temat: Społeczeństwo Polski pierwszych Piastów.

1/ Przeczytaj temat nr 27 s.148 (W najdawniejszej Polsce).                                                                                                             

2/ Przeczytaj tekst źródłowy na s. 149 i odpowiedz pisemnie na 3 pytania znajdujące się pod tekstem.

3/ Pamiętaj o zrobieniu przynajmniej 1 ćw. z tego tematu w ćwiczeniówce (umowa obowiązuje).                         

4/ Obejrzyj film:   https://www.youtube.com/watch?v=ePK2nrFw6hI                                                                                                                                                          

5/ Odsłuchaj opowiadań:   

Odsłuchaj opowiadań:

 i uzupełnij mapę mentalną, którą możesz wydrukować lub starannie przerysować (tak aby była czytelna), uzupełnioną prześlij na mojego maila do 23.04.

Uwaga!!!: od każdego z sześciu prostokątów odchodzą strzałki np. od Warunki życia w Polsce I Piastów: chaty, stroje, zajęcia ludności, higiena; a stąd kolejne strzałki z rozwinięciem np. od zajęcia ludności: rolnictwo, rzemiosło, handel (Poradzisz sobie, już takie schematy robiliśmy, pamiętaj aby wykonać go starannie, bo będzie bardzo rozbudowany).                                                                                                                                                                                      

6/ Zadanie dla chętnych: Opisz życie codzienne rodziny chłopskiej w XI w. (uwzględnij opis chaty, sprzęty, stroje, posiłki, zajęcia poszczególnych członków rodziny) pracę prześlij do 30.04.

test 123

Oto link dla tych, którzy chcą poprawić test:

https://www.testportal.pl/test.html?t=4GZiz2zhkSWK

Aktywność testu rozpocznie się o 2020-04-17 12:00 CET.

Test będzie dostępny do rozwiązania do 2020-04-18 12:00 CET. 


Geografia

15.04.2020 r.
Temat: Strefy klimatyczne Ziemi.
1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 108-109.
2. Sporządź notatkę w zeszycie.
 3. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadania 1,2,3 ze stron 65-66

Proszę o przesłanie na adres justyna.prokop3@wp.pl czytelnych zdjęć wszystkich  zadań z zeszytu ćwiczeń od strony 61 do 66 ( ćw.3) Termin do 20.04.2020 r.

Wszystko sprawdzę i ocenię!


Historia

środa 15.04.2020 r.

Temat: Polska Bolesława Chrobrego.

Przeczytaj z podręcznika temat 26 s. 142. Jest to materiał opisujący wiele znaczących wydarzeń z przełomu X i XI w. Pomogą ci go zrozumieć 2 filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=cGPYg5T9Lyc

https://www.youtube.com/watch?v=–tbC51aHhw  z tego obejrzyj 7 minut, dalsza część dotyczy następnego tematu.

Wysłuchaj także opowiadań: https://drive.google.com/drive/folders/1Dno3YfxmnmMbHa2dXKqOjUnHacT2FEuE

Przepisz do zeszytu notatkę (tabelkę) s. 147, na kolorowo zapisz ważne daty: 997, 1000, 1018, 1025.


Język polski 

Drodzy Uczniowie,

Omawianie lektury „Przygody Tomka Sawyera” rozpoczniemy od poniedziałku, tj.20 kwietnia. Potem omówimy kolejną lekturę, o której informowałam przed świętami. Wejdź na stronę https://lektury.gov.pl/lektura/katarynka zapoznaj się z utworem. PRZYPOMINAM o obowiązku odsyłania opracowanych lekcji na mojego e-maila mwpolski567@gmail.com

Środa 15 kwietnia

TEMAT: JACY JESTEŚMY?- NA PODSTAWIE UTWORU A. MINKOWSKIEGO „GRUBY”.

  1. Odpowiedz sobie ustnie na pytanie: kiedy lub w jakich sytuacjach czujemy się źle wśród rówieśników?
  2. Wyszukaj synonimy( wyrazy bliskoznaczne) i antonimy(wyrazy przeciwstawne) do słowa „pogarda”. Zapisz je w tabelce.
  3. Kilka słów o powieści Aleksandra Minkowskiego „Gruby”.

      Tematyka „Grubego” jak na blisko półwiekową książkę dla dzieci i młodzieży jest dzisiaj zaskakująco trendy. To opowieść o odrzuceniu i inności, potrzebie akceptacji oraz marzeniach o przyjaźni. Pewnie każdy w szkole w jakiś sposób z tym problemem się zetknął, choćby jako jego świadek. A nie daj Boże, jeśli ktoś miał nieszczęście być rudy, gruby, nosić okulary to zapewne nie raz usłyszał z tego powodu złośliwe przytyki.    W książce Minkowskiego poznajemy uczucia chłopca niemogącego pogodzić się z odrzuceniem z powodu swej tuszy. Pisarz pokazuje zresztą różne „pola”, na których występuje wykluczenie; jest więc niemieckie dziecko, na którym po swojemu bierze „odwet” jego polski rówieśnik, kaleki chłopiec, no i tytułowy bohater oraz całą gama dziecięcych postaw; od szykan do współczucia. A że główny bohater chodzi do siódmej klasy więc pojawiają się też nieśmiało pierwsze „kłopoty sercowe”.

    Maciej Łazanek wraz z rodzicami podczas II wojny światowej znalazł się w Republice Komi.Wszyscy dokoła głodowali. Chłopiec stale chodzi głodny, marząc o obfitym posiłku. Porażające są sceny, gdy Maciek liczy kromki chleba, które ojciec zabiera do pracy, gdy wyjada kromkę, którą matka zostawiła sobie na kolację.  Powrót do Polski – oznacza powrót do normalności: Maćkowi daje możliwość, by wreszcie jeść do syta, z czego aż nazbyt skwapliwie korzysta. Chłopak zaprzyjaźnia się z Jackiem z tego samego podwórka, przyjaźń kończy się jednak, gdy otyły Maciek staje się przedmiotem kpin rówieśników. Łazanek zwraca się wtedy ku kalekiemu Majowi, o którym sam wcześniej wyrażał się lekceważąco. I „Gruby” to właśnie książka o tych dwóch sprawach: odrzuceniu z powodu inności i poszukiwaniu przyjaźni. Maj przywykł już do odrzucenia, zamknął się w świecie marzeń i książek: „Tylko że z chłopakami tak już jest. Jeśli różnisz się od nich – odtrącają. Zwierzęce prawo, rozumiesz?”, tłumaczy Maćkowi. Łazanek wciąż się buntuje, odgryza złośliwcom, wdaje się w bójki, ale kolejne upokorzenia są coraz dotkliwsze. Rodzice dbają o niego, ale rosnąca tusza syna nie budzi ich niepokoju. Szczęśliwie problem zauważa nauczyciel gimnastyki i wspiera Łazanka.

  1. Zapoznaj się z fragmentem powieści „Gruby” s.265-267
  2. Uzupełnij tabelkę  z informacjami o Maćku –ćw. 1/268
  3. Profesor ocenił młodych ludzi w następujący sposób: „Młodzi są lekkomyślni, bawią się pozorami, widzą tylko powierzchnię zjawisk. Nie potrafią jeszcze patrzeć w głąb, oceniać innych pod kątem ich rzeczywistej wartości. To przychodzi z wiekiem, doświadczeniem, znajomością życia”

Jak myślicie, czy młodzi ludzie zawsze są tacy? Czy zgadzacie się z ta opinią? Czy wszyscy młodzi ludzie tak postępują? Zapiszcie kilka zdań na ten temat.

  1. Jak ma postępować Maciek wobec kolegów, którzy go wyśmiewają lub go nie  lubią? Napisz list i udziel chłopcu kilku rad.
  2. Dla chętnych ćw.8/268

Czwartek 16 kwietnia

TEMAT: CZY MOŻNA ŻYC BEZ MEDIÓW?

  1. Najbardziej znanym określeniem mediów jest sformułowanie środki społecznego (masowego) przekazu, komunikowania. Środki masowego przekazu, mass media, media, publikatory – środki społecznego komunikowania o szerokim zasięgu, czyli prasa, radio, telewizja, Internet, a w szerszym znaczeniu także film, plakat, kino, książka. Środki masowego przekazu to element kultury masowej.
  2. Odpowiedz pisemnie na jedno z pytań:

a)     W jaki  sposób można wartościowo spędzać wolny czas?

b)     Dlaczego rozrywkę przed telewizorem uważa się za stratę czasu?

  1. Zapoznaj się z utworem „Masło przygodowe” s. 269-270
  2. Jakie zasady panują w domu Kasi, która jest narratorem w utworze?
  3. Ustosunkuj się do opinii mamy Kasi, która wypowiedziała słowa:

  1

Wykonaj jedną z trzech zaproponowanych prac:

a)     Wykonaj plakat, umieść na nim wady i zalety różnych mediów.

b)     Wykonaj plakat ostrzegający przed nadużywaniem różnych mediów

c)     Przygotuj plan spędzenia wolnego czasu bez korzystania z jakichkolwiek mediów (np. dla grupy 10 osób na sześć godzin).

Piątek 17 kwietnia

TEMAT: PRASA W NASZYM ŻYCIU.

  1. Wyjaśnij termin „prasa” na podstawie nowej wiadomości oraz czym się różni gazeta od czasopisma. Wypełnij tabelkę:

2

2. Zapisz wyjaśnienia:

a)     Periodyk - wydawnictwo ciągłe (z wyjątkiem wydawnictwa seryjnego) ukazujące się w określonych odstępach czasu, np. gazeta, czasopismo.

b)     Numer - jeden z wydawanych periodycznie egzemplarzy czasopisma, oznaczony kolejną liczbą.

c)     Rocznik - zbiór wszystkich numerów wydawnictwa periodycznego wydanych w ciągu jednego roku.

  1. Podział czasopism:

a) ze względu na częstotliwość ukazywania się:

dzienniki – Głos Szczeciński

tygodniki – Przyjaciółka

dwutygodniki – Viva

miesięczniki – Dziecko

dwumiesięczniki – Koleje Małe i Duże

kwartalniki – Kwartalnik Polonistyczny

roczniki – Rocznik Lwowski

a)     ze względu na treść (tematykę):

społeczno-polityczne, naukowe, popularnonaukowe, sportowe, komputerowe, kulinarne, medyczne itp.

c) ze względu na adresata:

czasopisma dziecięce, młodzieżowe, kobiece, męskie, dla rodziców oraz

wiele innych przeznaczonych dla określonych grup ludzi i zawodów np. pszczelarzy,

leśników, kulturystów, wędkarzy itd.

3. Pisownia tytułów czasopism.

3

  1. Karta pracy „Czasopisma, które lubię czytać” Podaj tytuł czasopisma i określ go według podanych kryteriów. Tytuł czasopisma…………………
  2. Kryteria podziału czasopism:

    Ze względu na częstotliwość ukazywania się:
dziennik  miesięcznik
tygodnik  dwumiesięcznik
dwutygodnik  kwartalnik


Ze względu na adresata:

dziecięce
młodzieżowe
dla dorosłych np. kobiece
ogólne
specjalne

Ze względu na treść:

społeczne  kulturalne
polityczne  fachowe
naukowe  religijne
popularnonaukowe  sportowe
rozrywkowe

 

6. Zapisz poprawnie tytuły prasowe

(K,k)……obieta i (Ż,ż)….ycie
(J,j)…..ęzyk (P,p)…..olski
(W,w)……prost
(P,p)….o (P,p)…rostu
(G,g)…. azeta. (W,w)…..yborcza
(Ż,ż)…..yjmy (D,d)…..łużej
(W,w)….iedza i (Ż,ż)…..ycie
(V,v)….. iktor
(T,t)……ygodnik (P,p)…..owszechny
(M,m)….ówią  (W,w)…..ieki
(P)….olityka


Biologia

15.04.2020 r.

 Temat: Budowa i funkcje liści.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 106-109.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

   - budowa zewnętrzną liścia 

   - budowa wewnętrzna liścia – dla chętnych

    – podział na liście pojedyncze i złożone podaj przykłady

3. Proszę odpowiedzieć pisemnie na pytanie 2 strona 109

  Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.


Matematyka

16.04 (czwartek) – Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych.

Zapoznaj się z opracowaniem tematu z podręcznika str. 169.

Wykonaj zadania: 1/169 oraz zad. 2,3,4,5/170.

17.04 (piątek) – Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.

Przeczytaj opisane przykłady działań w podręczniku str. 171.

Postaraj się wykonać zadania 1,2,3/172.

Dla chętnych pozostałe zadania ze strony 172.


  Historia

08.04.2020 r.

Temat: Powstanie państwa polskiego (podręcznik s. 137-141)

1/Przeczytaj podrozdział: Państwo Polan s. 137

        a) Pamiętasz z kl. IV legendy związane z początkami państwa polskiego, a także definicję:                                  

   plemię – duża grupa ludzi, pochodzących od wspólnego przodka, zamieszkująca dany teren. (zapisz do zeszytu),

        b) ćwiczenie z mapą s. 139: Jak nazywały się główne plemiona zamieszkujące ziemie polskie w X w.? Wskaż na mapie obszary, jakie zamieszkiwały i ich główne grody (więcej grodów mapa s.146).

2/Przeczytaj temat do końca, zwróć uwagę na:

a)       Organizację państwa Mieszka I, jego terytorium i zad. poszczególnych grup ludności,

b)      Pojęcie monarchii patrymonialnej,

c)       Przyczyny i skutki przyjęcia chrześcijaństwa w 966 r.

3/Zapisz notatkę w zeszycie, tab. s. 141

W zrozumieniu lekcji pomogą ci filmy:

https://gwo.pl/panstwo-mieszka-i-p4407

https://www.youtube.com/watch?v=-PHjsA5vGC8

https://www.youtube.com/watch?v=xjpfWnEjPbk

Jeśli macie jakieś pytania piszcie proszę maila na adres, który znacie. Ponieważ niektórzy chcą poprawić sprawdzian, będziecie mieli taką możliwość 16.04. Chciałabym, aby poprawę napisali także ci, którzy nie pisali testu samodzielnie!

kartka


Język angielski

07.04. (wtorek)

Subject: Food and drink- jedzenie i picie.

  1. Spróbujcie dopasować produkty do jedzenia i picia do ilustracji – ćw.1/68

Sprawdźcie w słowniku znaczenie wyrazów, których nie znacie- ustnie.

  1. Ćw.2/68 – narysujcie w zeszytach tabelę ( zeszyt w poziomie) i wpiszcie do odpowiednich rubryk produkty z ćw.1. Nauczcie się ich nazw.

Dairy products to produkty mleczne

  1. Ćw. 3/68 – ustnie.

Technika

06.04.2020 r.

Temat: Wielkanocny zajączek.

Drodzy uczniowie, proszę o wykonanie pracy wytwórczej – Wielkanocny zajączek.

1. Proszę napisać do zeszytu z jakich materiałów będzie wykonany zajączek – Materiały: mała skarpetka, ryż, sznurek, marker, wstążka. Napisać w zeszycie jakie narzędzia i przybory były Wam potrzebne, plan pracy i rysunek zajączka.

2. Instrukcja wykonania : https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

3. Proszę wykonanie zadania zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.


Informatyka

             

06.04.2020 r.

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Karta Wielkanocna.

Wykonajcie w programie komputerowym Microsoft Paint kartkę wielkanocną , jeśli rozmiar rysunku wynosi powyżej 1MB, skompresuj rysunek  (zmniejsz jego rozmiar). Wyślij koleżance lub koledze e-mail z załącznikami – rysunkiem i zdjęciem.

Proszę wykonanie ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa ( każdy wpisuje swoje ) i przesłać do nauczyciela na adres atos600@wp.pl wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.


Język polski                                                                                                      

Przypominam, że na mojego e-maila mwpolski567@gmail.com można wysłać opracowane lekcje i otrzymać plusa. Suma pięciu to ocena bardzo dobry. Niektórzy na swoim koncie mają już po 7.

06.04.2020 r.  

TEMAT: PRZYDAWKA JAKO CZĘŚĆ ZDANIA.

  1. Zapoznaj się z tematem, dotyczącym przydawki, który jest na stronie 261-263
  2. Przepisz definicję przydawki z podręcznika oraz poniższe pytania i tabelki.

pytania przydawki

przydawka - okresla rzeczownik

3.Wypełnij poniższą tabelkę.

tabela

4.Wykonaj do zeszytu ćwiczenie 1 i 2 s.261.

07.04.2020 r.

TEMAT: CZAS NA ĆWICZENA – PRZYDAWKA.

  1. Przypomnij sobie definicję przydawki.
  2. W ramach rozgrzewki,  sprawdzenia i utrwalenia wiadomości wykonaj kilka ćwiczeń dotyczących przydawki zamieszczone na stronie https://epodreczniki.pl/a/przydawki-okoliczniki-i-dopelnienia-wzbogacaja-wypowiedzenia/DfSuGuhPC. Będziesz mieć możliwość sprawdzenia poprawności wykonanych ćwiczeń.
  3. Wykonaj do zeszytu ćw. 3,4,9 s.262 -263.

08.04.2020 r.

TEMAT: POKŁADY EMPATII W SERCU DRUGIEGO CZŁOWIEKA NA PODSTAWIE WIERSZA „PRZEPAŚĆ” TADEUSZA RÓŻEWICZA.

  1. Wiersz ten był analizowany w programie lekcje z tvp, o którym informowałam Was wcześniej.
  2. Utwór znajduje się na stronie 264 (podręcznik )
  3. Przeczytaj biografię poety.
  4. Zapisz definicję EMPATIA –to umiejętność wczuwania się w stan wewnętrzny drugiej osoby.
  5. Narysuj serce i w środku wpisz słowo „empatia” , a wokół synonimy do tego słowa–-miłość, współczucie, zrozumienie, uwrażliwienie.
  6. Odczytaj treść wiersza „ Przepaść”. Zapisz synonimy: przepaść – rozpadlina, czeluść, otchłań, wąwóz, uskok, urwisko.
  7. Poszczególne części wiersza możemy zatytułować:

a)      Lęk babci przekraczającej ulicę

b)     Pomoc chłopca

c)      Nadzieja, radość, empatia

  1. Wypisz w tabeli środki artystyczne: epitety i przenośnie. Jeżeli nie pamiętasz definicji, zajrzyj na stronę 342-343
  2. Przepisz notatkę

Wiersz pt. „ Przepaść” Tadeusz Różewicza porusza ważny problem, jakim jest brak wrażliwości na potrzeby innych ludzi, czyli brak empatii. Często zapominamy, że potrzebują oni naszej pomocy. Na szczęście są tacy, którzy okazują wrażliwość, zrozumienie i nawet mały chłopiec może być empatyczny, a wtedy przepaść wypełnia miłość.

Wejdź na stronę https://lektury.gov.pl/lektura/katarynka zapoznaj się z utworem.

życzenia


Język angielski

06.04.(poniedziałek)

Subject: ,, Are there any tomatoes?”- czytanie tekstu i uzupelnianie dialogów.

  1. Przeczytajcie tekst ze str. 66, wypiszcie niezrozumiałe wyrazy, sprawdźcie ich znaczenie. Kilka nowych wyrażeń macie  w ramce nad tekstem.
  2. Ćw. 2/66 – ustnie
  3. Ćw. 4/67 – na podstawie tekstu ułóżcie zdania w dialogach z podanych wyrazów, jeden dialog przepiszcie do zeszytu.
  4. Ćw.6/67 – ustnie.
  5. Przypominam o nauczeniu się lub powtarzaniu ( jeśli ktoś już umie) wszystkich już czasowników nieregularnych  w Past Simple str. 59 (tabela).

Muzyka

 Z okazji Wielkanocy powstało wiele dzieł muzycznych. Aby uczcić to święto, kompozytorzy często sięgają po wielkie formy muzyczne i tworzą : oratoria i pasje.

Podaj tytuł i kompozytora tych utworów.


Plastyka

TEMAT LEKCJI: Dekoracje wielkanocne.

Dużymi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. Będą one inne niż do tej pory, bez odwiedzin dalszej rodziny i znajomych, ale zróbmy sobie małą przyjemność i stwórzmy: ozdobę wielkanocną, stroik, kartkę, pisankę- takie jest wasze zadanie.

Do swoich prac możecie wykorzystać dowolne materiały. Wykorzystajcie materiały ekologiczne, naturalne i  te, które macie w domu. Wybieracie oczywiście tylko jedną z wyżej wymienionych form dekoracji.   Bardzo proszę o  przesyłanie zdjęć swoich prac- nie róbcie sobie zaległości.
Pamiętajcie, że prace są oceniane.

Przypominam, zdjęcia wysyłamy na adres mailowy:  plastycznastrefa@interia.pl


Matematyka

06.04.2020 r. poniedziałek

Zadania utrwalające działania na ułamkach dziesiętnych.

Jeśli masz jakieś zaległości w zeszycie ćwiczeń z zadań na ułamkach dziesiętnych , to uzupełnij je. Wykonaj też zadania z podręcznika.

07.04.2020 r. wtorek

Sprawdzian z działań na ułamkach dziesiętnych.

Wykonaj działania  i prześlij na adres e – maila:  mariap1402@wp.pl

Proszę o samodzielność.

ulamki dziesiętne kl 5


Religia

Triduum Paschalne – Moda na Boga.

https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU

Obejrzyj film i zrób notatkę o Triduum Paschalnym.
https://www.youtube.com/watch?v=gpljSmptQiU

Dlaczego spowiedź? Obejrzyj film (włącz napisy po polsku) i zapisz w zeszycie warunki dobrej spowiedzi i je wyjaśnij. Pomyślę o swojej spowiedzi.

Pomódl się Drogą Krzyżową:

https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674


Język polski

Aktualizacja od 02 kwietnia 2020 r.

 Drodzy Uczniowie,

Od poniedziałku w telewizji ruszył projekt lekcji prezentowanych dla uczniów szkoły podstawowej.  Można przyswajać i powtarzać materiał z języka polskiego. Klasa V ma lekcje w TVP Historia (kanał 106) codziennie o godz.10.00, a powtórka o 14.30.

Czwartek 02 kwietnia

TEMAT: CO JEST W ŻYCIU NAJWAŻNIEJSZE? – NA PODSTAWIE BAŚNI „KNYPS Z CZUBKIEM”.

  1. Przypomnij sobie i zapisz tytuły baśni.
  2. Wypisz cechy baśni np. nieokreślone czas i miejsce wydarzeń, szczęśliwe zakończenie, dobro zwycięża nad złem, magiczne przedmioty, zdarzenia fantastyczne i realistyczne, bohaterowie fantastyczni i realistyczni.
  3. Odpowiedz ustnie na pytanie: Co mówią lub co ze sobą przynoszą wróżki, które zjawiają się  przy narodzinach królewskich dzieci?
  4. Odczytaj baśń „Knyps z Czubkiem”. Zapoznaj się z wyjaśnieniami trudniejszego słownictwa.
  5. Napisz kilka zdań na temat bohaterów( Knypsa i księżniczki) – kim są, jak wyglądają, jakie cechy charakteru prezentują.
  6. Określcie przyczyny przemiany bohaterów, odpowiadając na pytania: Czy wygląd Knypsa się zmienił? Dlaczego księżniczka poczuła się mądra? Co sprawiło, że Knyps
    i księżniczka obdarzyli się nawzajem swymi zaletami? Czy stało się to za sprawą czarów wróżki?
  7. Zapiszcie wniosek w kolorowej ramce: Najważniejsza w życiu jest miłość. Jeśli kogoś kochamy, to nie jest ważny jego wygląd.

Piątek 03 kwietnia

TEMAT: JAK CIEKAWIE OPOWIADAĆ?

  1. Zapoznać się z wiadomością ma stronie 259 podręcznika .
  2. Przeanalizować poniżej zamieszczony przykład opowiadania na podstawie lektury „Chłopcy z Placu Broni”
  3. Wykonać do zeszytu ćw.1 s.260
  4. Obowiązkowo napisać opowiadanie do polecenia zawartego w  ćw.5 lub 6 s.260 ( do wyboru).

 Proszę wykonane ćwiczenia i dłuższe formy wypowiedzi zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać na adres: mwpolski567@gmail.com . Prace zostaną ocenione a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.


Geografia

Aktualizacja: 01- 09.04.2020 r.
Temat: Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów na Ziemi.
1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 105-107.
2. Sporządź notatkę w zeszycie.
3. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadanie 4 strona 63.

 Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń oraz sporządzanie notatek wszystko sprawdzę!


Biologia

Aktualizacja: 01- 09.04.2020 r.

 Temat Budowa i funkcje łodygi.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 101-105.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

   - budowa pędu

    – funkcje łodygi

     - wymień i krótko opisz przekształcenia łodyg.

  Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.


Informatyka

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Listy elektroniczne. Pisanie i wysyłanie wiadomości.

2. Zapoznaj się z przykładem 2 ze str.59 pisanie i wysyłanie wiadomości

3. Wykonaj ćw.1 oraz 2 ze str. 60

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.

Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie. Zachęcam Was do aktywności.


Technika

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Rysunek techniczny- ćwiczenia.

2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 48.

3. Wykonaj w zeszycie ćw. 4/48,  5 i 6/50.

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.

Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie. Zachęcam Was do aktywności.


Historia

Tydzień od 30.03-03.04
TEMAT: Społeczeństwo średniowiecza-powtórzenie wiadomości (s.114-135).
1. Cztery stany średniowiecza.
2. Od pazia do rycerza, cechy idealnego rycerza.
3. Elementy obronne zamków.
4. Elementy architektury miast średniowiecznych.
5. Mieszkańcy miast – od ucznia do mistrza.
6. Cechy stylu romańskiego i gotyckiego.
W piątek na tej stronie otrzymacie link do testu, który rozwiążecie on-line. Sprawdźcie koniecznie, bo test będzie dostępny tylko przez dobę.


Język angielski

31.03. (wtorek)

Subject: Utrwalenie materiału z rozdz. 5.

  1. Przypomnijcie sobie słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne  z rozdz. 5 łącznie z czasownikami nieregularnymi w Past Simple.
  2. Po utrwaleniu, wykonajcie ćwiczenia ze str. 65.

● ćw. 1 i 6/65 – ustnie

●ćw. 2,3,4 i 5/65 – pisemnie w zeszytach.

02.04. ( czwartek)

Subject: Repetytorium 5 – zadania egzaminacyjne.

  1. Ćw.1/109 – ustnie.
  2. Ćw.2/109 – jeden tekst z nagłówkiem przepiszcie do zeszytu.
  3. Ćw.3/109 – ustnie.

Język polski

Drodzy Uczniowie,

mam nadzieję, że przeczytaliście lekturę „Przygody Tomka Sawyera”, którą zadałam do czytania na długo przed zawieszeniem lekcji w szkole. Od czwartku tj. 02.kwietnia chciałabym zacząć ją omawiać. Dlatego też, kto ma jeszcze jakieś zaległości w czytaniu, niech się spieszy, aby skończyć lekturę. POWODZENIA.

Poniedziałek, 30 marca

TEMAT: JAKIE DROGOWSKAZY ODNAJDZIEMY W KSIĄŻKACH ?

Drogowskaz w dosłownym znaczeniu oznacza:

1. «słup przydrożny z tabliczkami informującymi o kierunku i odległości od danej miejscowości»

Drogowskaz w znaczeniu przenośnym oznacza:

2. «człowieka lub jakąś ideę dostarczającą komuś wzorów postępowania»

  1. Pod tematem lekcji zapisz kilka wskazówek  dla osoby, która chce dojść do najbliższej  biblioteki lub dla kogoś, kto znalazł portfel z pieniędzmi i nie wie , jak postąpić. Czy zauważyliście różnicę między wskazówkami na temat drogi a tymi dotyczącymi postępowania?
  2. Odpowiedz na pytania 1,2,3,4 pod obrazem w podręczniku s.242
  3. Dla chętnych opisać obraz, według schematu, który stosujemy zawsze przy opisie dzieła sztuki (poszukać schematu w zeszycie)

Wtorek – środa,31 marca – 01 kwietnia

TEMAT: ZBÓJCA O WRAŻLIWYM SERCU NA PODSTAWIE UTWORU ADAMA MICKIEWICZA „POWRÓT TATY”

  1. Pomyśl, z czym kojarzą Ci się słowa „nadzieja” i „litość”. Jeżeli chcesz, zapisz skojarzenia w zeszycie.
  2. Zapoznaj się z treścią utworu „Powrót taty” s.244-247
  3. Zapisz w punktach przebieg wydarzeń
  4. Na podstawie dwóch pierwszych zwrotek zastanów się, dlaczego dwie pierwsze zwrotki są zapisane w cudzysłowie? kto wypowiada te słowa? co przeżywa ta osoba, czego się obawia? Do kogo się zwraca i o co prosi?
  5. Przerysuj do zeszytu i uzupełnij tabelę dotyczącą bohaterów „Powrotu taty”.

tabela1

W ŚRODĘ

  1. Zastanów się, jakie rodzeństwo mogło uczestniczyć w tych wydarzeniach. Wymień co najmniej troje dzieci. Wymyśl, jak miały na imię i ile miały lat, wymyśl też dialogi i napisz opowiadanie.
  1. Przepisz rozsypankę z frazeologizmami, dopasuj wyjaśnienia

tabela 2

a) NIE MIEĆ SOBIE NIC DO ZARZUCENIA,

b) KTOŚ MA ŚWIADOMOŚĆ SWOJEJ WINY,

c) KTOŚ POJĄŁ, ŻE POSTĘPUJE ŹLE,

d) WZIĄĆ WINĘ (ODPOWIEDZIALNOŚĆ) NA SIEBIE.

 


Język angielski

30.03. (poniedziałek)

Subject: „Daniel Radcliffe” – czytanie tekstu, odpowiadanie na pytania.

  1. Przypomnijcie sobie czasowniki nieregularne w Past Simple – str.59.
  2. Przeczytajcie tekst ze str.63- ćw.6, następnie dopasujcie do każdego akapitu właściwy nagłówek, spośród podanych w ramce- ustnie.
  3. Ćw. 7/63 – na podstawie tekstu napiszcie w zeszytach odpowiedzi na pytania. Wszystkie pytania są szczegółowe, więc udzielamy odpowiedzi pełnym zdaniem w czasie Past Simple.
  4. Dla chętnych- ćw.5/63- z tyłu zeszytu.

Informatyka

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Listy elektroniczne.

2. Podobieństwa i różnice między pocztą tradycyjną a elektroniczną (tabela 1 do zeszytu).

3. Spróbujcie założyć konto pocztowe na wybranej stronie www, jeśli konto zostało założone na wybranej stronie internetowej możesz korzystać z niego na dowolnym komputerze podłączonym do Internetu. Konto można założyć bezpłatnie na przykład: www.wp.pl, www.onet.pl, www.o2.pl.

Pamiętaj!

Nie udostępniaj w Internecie żadnych swoich danych osobowych (np. imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu) bez wiedzy i zgody rodziców (opiekunów).

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres. Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie. Zachęcam Was do aktywności.


Technika

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Jak powstaje rysunek techniczny?

2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 48.

3. Wykonaj w zeszycie ćw. 2/48,  3 i 4/49, 7/50, a dla chętnych dodatkowo ,,Sprawdź się”str.50.

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.

Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.

Zachęcam Was do aktywności.


Matematyka

30.03.2020 r. poniedziałek. Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Bardzo proszę zapoznać się z algorytmem dzielenia ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne – podręcznik str. 164 i str.165

Wykonaj zadania  nr 1; 2; 3; 4 str.  165 z podręcznika ze str. 165; oraz dla chętnych zad. 1; 2; 3; str.  83 z zeszytu ćwiczeń.

31.03.2020 r. wtorek.  Ćwiczenia utrwalające dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Proszę dla utrwalenia wykonać zad.5;6;7;8; 9 str. 166.

Dla chętnych zad. z zeszytu ćw. Zad . 4 ;5 str. 84.

02.04.2020 r. czwartek.  Dzielenie ułamków dziesiętnych .

Bardzo proszę o zapoznanie się z przykładami dzielenia ułamków dziesiętnych w podręczniku str. 167.

Do samodzielnego wykonania proszę wykonać zadania z podręcznika nr 1;2;3;4;5 str. 167.

Dla chętnych zad. 6 i 7 str. 168 podręcznik.

03.04. 2020 r. piątek. Ćwiczenia utrwalające dzielenie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.

Proszę wykonać zadania z zeszytu ćw. Nr 1;2;3;4 str. 85 oraz zad. Nr 5 ; 6 str. 86

Dla chętnych z  zeszytu ćw. Zad. Nr 7 ; 8 str. 86


Język angielski 26.03  (czwartek)

Subject: Pytania szczegółowe w Past Simple.

  1. Zapiszcie w zeszytach pytania szczegółowe w Past Simple z zielonej tabeli na dole   str. 61.
  2. Ćw.2/61 – Spróbujcie ułożyć pytania ogólne (zaczynają się od „did”) i szczegółowe z podanych w nawiasach wyrazów oraz odpowiedzi. Zapiszcie je w zeszytach.
  3. Ćw.3/61 – zapiszcie 5 zdań – pytań szczegółowych z podanych w kolumnach wyrazów i odpowiedzcie na nie także  w czasie Past Simple.

● Pamiętajcie o przetłumaczeniu zaległych zdań- pytań w czasie Past Simple.

● Zgodnie z umową do nauczenia kolejne pięć czasowników nieregularnych w Past Simple ( do czasownika „run”) – str. 59 ( zielona tabela)


Muzyka

aktualizacja: 23-27.03.2020 r.

Poznajemy instrumenty wchodzące w skład  kapeli ludowej- podręcznik str.108.
Wystukaj rytmicznie zapis nutowy piosenki – ,, Hej,na krakowskim rynku”- str.105.
Ćwiczenie-Dokończ zdania:
Kapela to……
Krakowiak jest tańcem w metrum……………..
Instrumentem pochodzącym z Kaszub są…….
Z miecha, klawiatury i zestawu guzików składa się……


Plastyka

Temat lekcji: Kształty i formy, barwy i wrażenia- czyli o umiejętności patrzenia.

Należy kliknąć w podany poniżej link. Znajdziecie w nim ciekawie opracowaną lekcje plastyki z przykładami oraz filmikami dotyczącymi  tematu. Fotografie wykonanego  zadania (zabawa skojarzenia )  proszę przesłać na adres mailowy : plastycznastrefa@interia.pl  lub po powrocie do szkoły przynieść nauczycielowi, ponieważ prace będą oceniane. 

Owocnej nauki.

KLIKNIJ LINK

https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/ksztaty-i-formy-barwy-i-wrazenia-czyli.html?m=1


 

Geografia

Temat: Pogoda a klimat.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 102-105

2. Sporządź notatkę w zeszycie:

   - co to jest pogoda, klimat, klimatogram,

   - jakie są składniki pogody.

 3. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadania 1,2,3, ze stron 61,62.


Biologia

Temat: Budowa i funkcje korzenia.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 98 – 101.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

3. Wykonaj ćwiczenie 4 strona 101.


Język polski

25 marca 2020 r.

TEMAT: RODZAJE PODMIOTÓW – PODMIOT SZEREGOWY I DOMYŚLNY.

  1. Przeczytać temat z podręcznika s.236-237
  2. Napisać definicję podmiotu szeregowego i domyślnego na podstawie NOWEJ WIADOMOŚCI
  3. Wykonać do zeszytu ćw.4 i 5 s.237 (podręcznik)
  4. Wykonać ćwiczenia z ćwiczeniówki ( odszukać temat)

26 marca 2020 r.

TEMAT: CZAS NA POWTÓRKĘ

WYKONAJ ĆWICZENIA DO ZESZYTU

  1. Nazwij rodzaj zdania pojedynczego (rozwinięte/ nierozwinięte)

a)     Pada deszcz.

b)     Lubię opalać się na plaży.

c)     Pisze.

d)     Nie patrzę.

e)     Niech Michał przyniesie swoje płyty z nagraniami.

f)      On jest trzeci na liście.

  1. Zrób wykres zdania, zakreśl grupę podmiotu i grupę orzeczenia

a)     Wieczorem w ogrodzie dziewczynka bawiła się kolorową piłką.

b)     Dwa małe kociaki oddaliśmy wczoraj na wieś.

c)     Jakub, Dawid i Bartek poszli wczoraj wieczorem na film do kina.

  1. Wstaw brakujące przecinki.

Jestem pewny że Jakub jest dobrym uczniem. Chciałem dziś pójść do kina ale zapomniałem o zbiórce harcerskiej. Obejrzę film albo pogram z kolegami w piłkę nożną. Pada deszcz więc nie wyjdę na podwórko ani nie pospaceruję.

  1. Podkreśl i nazwij rodzaje podmiotów.

a)     Chłopcy i dziewczynki grzecznie siedzą w ławkach.

b)     Może wybierzemy się na wycieczkę?

c)     Książki, zeszyty i piórnik leżą na biurku.

d)     Jutro będziemy śpiewać.

27 marca 2020 r.

TEMAT: SPRAWDZAM SWOJĄ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI

Wykonać do zeszytu zadania ze strony 241-242.


Historia

aktualizacja: 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

Uwaga! Od tej pory do odwołania obowiązuje Was wykonywanie 1 dowolnego ćwiczenia z ćwiczeniówki począwszy od tematu 23 (choć możecie oczywiście wykonać wszystkie, będzie to premiowane). Będę wam wysyłać inne zadania, których rozwiązania będziecie wysyłać na tego maila: historiapspkrepa@gmail.com, a ja będę je sprawdzać na bieżąco i przesyłać na wasze maile oceny.

Środa 25.03. Podręcznik: Temat 24 s. 131-133 zapisuj – kolejne tematy w zeszycie.

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-modlitwy—mnisi/DuY2MNVnp

praca domowa: Opisz życie codzienne w klasztorze. – prześlij na historiapspkrepa@gmail.com do końca tego tygodnia.

Czwartek 26.03. Podręcznik: Temat 24 s. 133 – 135

Obowiązkowe ćw. 3 s. 57 (ćwiczeniówka)


Matematyka

aktualizacja: 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

Temat I. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną.

Podręcznik str: 159. Zapoznaj się z algorytmem mnożenia  i wykonaj zadania ze  str: 160 nr 1;2;3;4 oraz zad. nr 5 ;6 ; 7 str: 161

Temat II . Ćwiczenia utrwalające mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną.

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń str: 80

Temat III. Mnożenie ułamków dziesiętnych.

Podręcznik str: 162. Zapoznaj się z algorytmem mnożenia i wykonaj zadania z podręcznika.

Temat IV. Ćwiczenia utrwalające mnożenie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.

Wykonaj zadania z zeszytu ćw. str. 81


Historia

https://epodreczniki.pl/a/mieszkancy-sredniowiecznego-miasta/DvRxHWd6u

https://epodreczniki.pl/a/wies-w-sredniowieczu/Dfzl0z4jY

Matematyka

Zadania powtórzeniowe na str. www.gwo.pl, zakładka strefa ucznia – testy online

Praca uczniów zostanie oceniona. Wszystkie zadania proszę rozwiązać w zeszytach przedmiotowych. Każdy uczeń rozwiązuje na miarę swoich możliwości. Zachęcam do pracy z podręcznikiem.


Język polski

Zadania dla uczniów:
I. Przeczytać lekturę: M. Twain „przygody Tomka Sawyera”
II. Przeczytać temat z podręcznika „Jak napisać opowiadanie odtwórcze” str.226
i wykonać ćwiczenia pod tematem. Wykonać też zadania z ćwiczeniówki.
III. Utrwalić zasady pisowni „ch” i „h”str. 238 z podręcznika oraz z ćwiczeniówki
IV. Powtórzyć wiadomości z działu V (str.240- 242 – podręcznik).


Język angielski

PRESENT CONTINUOUS – ćwiczenia

Ex. 1 Podane czasowniki zapisz z końcówką –ing:

swim – __________________
play – ___________________
run – ___________________
write – __________________
watch – __________________
dance – __________________
go – _____________________

Ex. 2 Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasowników w czasie Present Continuous:
1.      Mary and Rob ____________________ (play) volleyball in the garden.
2.      I ________________  (not do) my homework at the moment.
3.      _______ he __________ (listen) to music now?
4.      My sister _____________ (drink) ornage juice now.
5.      My friends ________________ (not use) the computer at the moment.
6.      My granny __________________ (bake) cookies in the kitchen.
7.      Jane and Peter _________________ (not eat) sandwiches now.
8.      _______ they ____________ (talk) on the phone now?
Ex. 3 Wybierz czasownik i utwórz zdania przeczące:

do          eat           ride           wear           read           sleep            swim             listen

1. Brian _____________________ his glasses today.
2. The boys ____________________ their lunch. Thay aren’t hungry.
3. You _____________________ your homework! You’re watching TV.
4. She _____________________ to music. She’s writin an e-mail.
5. He ____________________ his bike. He’s skating.
6. The cat __________________ . It’s playing in the garden.
7. I _____________________ your magazine. This is my magazine.
8. They _____________________ in the sea. It’s very cold.
Ex. 4 Napisz pytania, a następnie połącz je z odpowiedziami:
1.      (Tom / study) ………..Is Tom studying………. for the History test?
2.      (Mum / work) ___________________________ today?
3.      (You / write) ____________________________ a letter?
4.      (they / laugh) _____________________________ ?
5.      (it / rain) The sky is grey. __________________________________ ?
6.      (I / sit) ____________________________ on your chair?
a)      Yes, I am.
b)      Yes, he is.
c)      No, they aren’t.
d)     Yes, you are.
e)      No, she isn’t.
f)       Yes, it is.
1.      _____     2. _____      3. ______           4. ______        5. ______      6. ______
Ex. 5 Narysuj obrazek zgodnie z opisem:
1.      A girl is wearing pink glasses.
2.      A boy is playing football.
3.      It’s snowing.
4.      Two cats are sleeping on the sofa.
5.      Two children are listening to music.
6.      A monkey is dancing.

Uzupełnij zdania słowami was lub were:

1. Jane ___________ at the cinema last Sunday.
2. Helen and Tony _______________ at schol yesterday.
3. Billy ______________ at work yesterday.
4. We _____________ at home last night.
5. She _______________ very sad yesterday.

Napisz zdania jak w przykładzie używając wasn’t lub weren’t:

1. Sam / not be / at home / last Sunday Sam wasn’t at home last Sunday.
2. They / not be / in Rome / last month ____________________________________
3. Mary / not be / at the party ____________________________________________
4. I / not be / at the gym / yesterday ______________________________________
5. You / not be / at Jane’s house _________________________________________
6. It / not be / hot yesterday ______________________________________________
7. She / not be / hungry _________________________________________________
8. We / not be / at school / yesterday _______________________________________
Wstaw was, wasn’t, were lub weren’t:

1. “………………… you ill?” Yes, I ……………. .”
2. “…………………. they at home?” “No, they ………………….. .”
3. “…………………… he at the park?” “No, he ……………………. .”
4. “……………………. she at the gym?” “Yes, she ………………….. .”
 Zapisz formę przeszłą poniższych czasowników:

play ……………………………..
jog ……………………………..
live ………………………………
wash ……………………………..
Wpisz czasowniki w nawiasach w czasie przeszłym:
Last year, Ann and Sue 1) …………………. (decide) to go to France. They 2) ………………… (travel) by aeroplane to Paris and 3) ………………… (share) a room at a wonderful hotel. They 4) ……………….. (love) the Eiffel Tower and the Champs Elysees. They 5) ……………….. (walk) all day in the beautiful streets of the city and 6) ………………. (visit) many museums. They were also in Nice, where they 7) …………………. (sunbathe) on the beach for hours. They 8) ……………… (enjoy) their holiday a lot.
Wpisz czasowniki w nawiasach w formie przeszłej I następnie dopasuj pytania do odpowiedzi:

1. Where …………………………………. (you/live) ten years ago?
2. Who …………………………………. (Tom and Sue/visit) last night?
3. What time …………………………………. (your mum/cook) dinner yesterday?
4. When …………………………………. (Ann/start) playing tennis?
5. When …………………………………. (they/move) to Spain?
6. How …………………………………. (Saint George/kill) the dragon?
7. What …………………………………. (Helen/ study) yesterday afternoon?
8. How many letters …………………………………. (you/type) last month?
a) Fifteen years ago.
b) With his spear.
c) Their friends.
d) At six o’clock.
e) Medicine.
f) In Poland.
g) Only five.
h) When she was 10 years .

Wpisz czasowniki w nawiasach w formie przeszłej:
1. Ken …………………… (watch) a great film two weeks ago.
2. ………….. (Sue/study) for the exam last night? Yes, she did.
3. Paul ………………….. (not/ask0 his dad to borrow the car last night.
4. How many songs ……………………….. (you/download) from the Internet last week?
5. When ………………………………. (Jack/move) to his house?
6. I ………………………….. (not/enjoy) the play at all.
7. The brave man ……………….. (kill) the monster.
8. Then he …………………. (save) the princess.
9. My dad ………………………. (not/repair) my computer.

Utwórz pytania i odpowiedz na nie:
1. you/ watch TV/ last night/ ? (Yes)
………………………………….
2. your parents/ visit their friends/ last weekend/ ? (No)
………………………………….
3. your best friend/ play basketball/ last Friday/ ? (Yes)
………………………………….
4. your parents/ travel abroad/ last summer/ ? (Yes)
………………………………….
5. you / listen to music/ yesterday afternoon/? (No)

………………………………………………….


Biologia

Proszę o powtarzanie wiadomości dotyczących tkanek roślinnych – podręcznik strona: 93 do 97.

Proszę również odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania z podręcznika:  1, 2, 3 ,4 ze strony 97.

Dla utrwalenia i poszerzenia wiadomości zaloguj się na stronie: 

https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn 


Geografia

Proszę o utrwalanie materiału z działu III: Lądy i oceany. Pisemnie w zeszytach proszę odpowiedzieć na pytania ze strony: 99-100 z podręcznika. Proszę również na uzupełnić zaległe zadania z zeszytu ćwiczeń.