Home » Klasa V

Klasa V

KLASA V

Historia

test 123

Rozwiążcie test on-line, będzie on dostępny przez dobę od 8.00 dziś do 8.00 jutro, ale możecie do niego podejść tylko 1 raz. Wystarczy kliknąć w poniższy link. Powodzenia


Plastyka

TEMAT LEKCJI: Dekoracje wielkanocne.

Dużymi krokami zbliżają się Święta Wielkanocne. Będą one inne niż do tej pory, bez odwiedzin dalszej rodziny i znajomych, ale zróbmy sobie małą przyjemność i stwórzmy: ozdobę wielkanocną, stroik, kartkę, pisankę- takie jest wasze zadanie.

Do swoich prac możecie wykorzystać dowolne materiały. Wykorzystajcie materiały ekologiczne, naturalne i  te, które macie w domu. Wybieracie oczywiście tylko jedną z wyżej wymienionych form dekoracji.   Bardzo proszę o  przesyłanie zdjęć swoich prac- nie róbcie sobie zaległości.
Pamiętajcie, że prace są oceniane.

Przypominam, zdjęcia wysyłamy na adres mailowy:  plastycznastrefa@interia.pl


Matematyka

06.04.2020 r. poniedziałek

Zadania utrwalające działania na ułamkach dziesiętnych.

Jeśli masz jakieś zaległości w zeszycie ćwiczeń z zadań na ułamkach dziesiętnych , to uzupełnij je. Wykonaj też zadania z podręcznika.

07.04.2020 r. wtorek

Sprawdzian z działań na ułamkach dziesiętnych.

Wykonaj działania  i prześlij na adres e – maila:  mariap1402@wp.pl

Proszę o samodzielność.

ulamki dziesiętne kl 5


Religia

Triduum Paschalne – Moda na Boga.

https://www.youtube.com/watch?v=zXG_Lqc2XfU

Obejrzyj film i zrób notatkę o Triduum Paschalnym.
https://www.youtube.com/watch?v=gpljSmptQiU

Dlaczego spowiedź? Obejrzyj film (włącz napisy po polsku) i zapisz w zeszycie warunki dobrej spowiedzi i je wyjaśnij. Pomyślę o swojej spowiedzi.

Pomódl się Drogą Krzyżową:

https://www.youtube.com/watch?v=48De2Uov674


Język polski

Aktualizacja od 02 kwietnia 2020 r.

 Drodzy Uczniowie,

Od poniedziałku w telewizji ruszył projekt lekcji prezentowanych dla uczniów szkoły podstawowej.  Można przyswajać i powtarzać materiał z języka polskiego. Klasa V ma lekcje w TVP Historia (kanał 106) codziennie o godz.10.00, a powtórka o 14.30.

Czwartek 02 kwietnia

TEMAT: CO JEST W ŻYCIU NAJWAŻNIEJSZE? – NA PODSTAWIE BAŚNI „KNYPS Z CZUBKIEM”.

  1. Przypomnij sobie i zapisz tytuły baśni.
  2. Wypisz cechy baśni np. nieokreślone czas i miejsce wydarzeń, szczęśliwe zakończenie, dobro zwycięża nad złem, magiczne przedmioty, zdarzenia fantastyczne i realistyczne, bohaterowie fantastyczni i realistyczni.
  3. Odpowiedz ustnie na pytanie: Co mówią lub co ze sobą przynoszą wróżki, które zjawiają się  przy narodzinach królewskich dzieci?
  4. Odczytaj baśń „Knyps z Czubkiem”. Zapoznaj się z wyjaśnieniami trudniejszego słownictwa.
  5. Napisz kilka zdań na temat bohaterów( Knypsa i księżniczki) – kim są, jak wyglądają, jakie cechy charakteru prezentują.
  6. Określcie przyczyny przemiany bohaterów, odpowiadając na pytania: Czy wygląd Knypsa się zmienił? Dlaczego księżniczka poczuła się mądra? Co sprawiło, że Knyps
    i księżniczka obdarzyli się nawzajem swymi zaletami? Czy stało się to za sprawą czarów wróżki?
  7. Zapiszcie wniosek w kolorowej ramce: Najważniejsza w życiu jest miłość. Jeśli kogoś kochamy, to nie jest ważny jego wygląd.

Piątek 03 kwietnia

TEMAT: JAK CIEKAWIE OPOWIADAĆ?

  1. Zapoznać się z wiadomością ma stronie 259 podręcznika .
  2. Przeanalizować poniżej zamieszczony przykład opowiadania na podstawie lektury „Chłopcy z Placu Broni”
  3. Wykonać do zeszytu ćw.1 s.260
  4. Obowiązkowo napisać opowiadanie do polecenia zawartego w  ćw.5 lub 6 s.260 ( do wyboru).

 Proszę wykonane ćwiczenia i dłuższe formy wypowiedzi zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać na adres: mwpolski567@gmail.com . Prace zostaną ocenione a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.


Geografia

Aktualizacja: 01- 09.04.2020 r.
Temat: Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów na Ziemi.
1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 105-107.
2. Sporządź notatkę w zeszycie.
3. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadanie 4 strona 63.

 Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń oraz sporządzanie notatek wszystko sprawdzę!


Biologia

Aktualizacja: 01- 09.04.2020 r.

 Temat Budowa i funkcje łodygi.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 101-105.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

   - budowa pędu

    – funkcje łodygi

     - wymień i krótko opisz przekształcenia łodyg.

  Proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.


Informatyka

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Listy elektroniczne. Pisanie i wysyłanie wiadomości.

2. Zapoznaj się z przykładem 2 ze str.59 pisanie i wysyłanie wiadomości

3. Wykonaj ćw.1 oraz 2 ze str. 60

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.

Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie. Zachęcam Was do aktywności.


Technika

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Rysunek techniczny- ćwiczenia.

2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 48.

3. Wykonaj w zeszycie ćw. 4/48,  5 i 6/50.

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.

Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie. Zachęcam Was do aktywności.


Historia

Tydzień od 30.03-03.04
TEMAT: Społeczeństwo średniowiecza-powtórzenie wiadomości (s.114-135).
1. Cztery stany średniowiecza.
2. Od pazia do rycerza, cechy idealnego rycerza.
3. Elementy obronne zamków.
4. Elementy architektury miast średniowiecznych.
5. Mieszkańcy miast – od ucznia do mistrza.
6. Cechy stylu romańskiego i gotyckiego.
W piątek na tej stronie otrzymacie link do testu, który rozwiążecie on-line. Sprawdźcie koniecznie, bo test będzie dostępny tylko przez dobę.


Język angielski

31.03. (wtorek)

Subject: Utrwalenie materiału z rozdz. 5.

  1. Przypomnijcie sobie słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne  z rozdz. 5 łącznie z czasownikami nieregularnymi w Past Simple.
  2. Po utrwaleniu, wykonajcie ćwiczenia ze str. 65.

● ćw. 1 i 6/65 – ustnie

●ćw. 2,3,4 i 5/65 – pisemnie w zeszytach.

02.04. ( czwartek)

Subject: Repetytorium 5 – zadania egzaminacyjne.

  1. Ćw.1/109 – ustnie.
  2. Ćw.2/109 – jeden tekst z nagłówkiem przepiszcie do zeszytu.
  3. Ćw.3/109 – ustnie.

Język polski

Drodzy Uczniowie,

mam nadzieję, że przeczytaliście lekturę „Przygody Tomka Sawyera”, którą zadałam do czytania na długo przed zawieszeniem lekcji w szkole. Od czwartku tj. 02.kwietnia chciałabym zacząć ją omawiać. Dlatego też, kto ma jeszcze jakieś zaległości w czytaniu, niech się spieszy, aby skończyć lekturę. POWODZENIA.

Poniedziałek, 30 marca

TEMAT: JAKIE DROGOWSKAZY ODNAJDZIEMY W KSIĄŻKACH ?

Drogowskaz w dosłownym znaczeniu oznacza:

1. «słup przydrożny z tabliczkami informującymi o kierunku i odległości od danej miejscowości»

Drogowskaz w znaczeniu przenośnym oznacza:

2. «człowieka lub jakąś ideę dostarczającą komuś wzorów postępowania»

  1. Pod tematem lekcji zapisz kilka wskazówek  dla osoby, która chce dojść do najbliższej  biblioteki lub dla kogoś, kto znalazł portfel z pieniędzmi i nie wie , jak postąpić. Czy zauważyliście różnicę między wskazówkami na temat drogi a tymi dotyczącymi postępowania?
  2. Odpowiedz na pytania 1,2,3,4 pod obrazem w podręczniku s.242
  3. Dla chętnych opisać obraz, według schematu, który stosujemy zawsze przy opisie dzieła sztuki (poszukać schematu w zeszycie)

Wtorek – środa,31 marca – 01 kwietnia

TEMAT: ZBÓJCA O WRAŻLIWYM SERCU NA PODSTAWIE UTWORU ADAMA MICKIEWICZA „POWRÓT TATY”

  1. Pomyśl, z czym kojarzą Ci się słowa „nadzieja” i „litość”. Jeżeli chcesz, zapisz skojarzenia w zeszycie.
  2. Zapoznaj się z treścią utworu „Powrót taty” s.244-247
  3. Zapisz w punktach przebieg wydarzeń
  4. Na podstawie dwóch pierwszych zwrotek zastanów się, dlaczego dwie pierwsze zwrotki są zapisane w cudzysłowie? kto wypowiada te słowa? co przeżywa ta osoba, czego się obawia? Do kogo się zwraca i o co prosi?
  5. Przerysuj do zeszytu i uzupełnij tabelę dotyczącą bohaterów „Powrotu taty”.

tabela1

W ŚRODĘ

  1. Zastanów się, jakie rodzeństwo mogło uczestniczyć w tych wydarzeniach. Wymień co najmniej troje dzieci. Wymyśl, jak miały na imię i ile miały lat, wymyśl też dialogi i napisz opowiadanie.
  1. Przepisz rozsypankę z frazeologizmami, dopasuj wyjaśnienia

tabela 2

a) NIE MIEĆ SOBIE NIC DO ZARZUCENIA,

b) KTOŚ MA ŚWIADOMOŚĆ SWOJEJ WINY,

c) KTOŚ POJĄŁ, ŻE POSTĘPUJE ŹLE,

d) WZIĄĆ WINĘ (ODPOWIEDZIALNOŚĆ) NA SIEBIE.

 


Język angielski

30.03. (poniedziałek)

Subject: „Daniel Radcliffe” – czytanie tekstu, odpowiadanie na pytania.

  1. Przypomnijcie sobie czasowniki nieregularne w Past Simple – str.59.
  2. Przeczytajcie tekst ze str.63- ćw.6, następnie dopasujcie do każdego akapitu właściwy nagłówek, spośród podanych w ramce- ustnie.
  3. Ćw. 7/63 – na podstawie tekstu napiszcie w zeszytach odpowiedzi na pytania. Wszystkie pytania są szczegółowe, więc udzielamy odpowiedzi pełnym zdaniem w czasie Past Simple.
  4. Dla chętnych- ćw.5/63- z tyłu zeszytu.

Informatyka

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Listy elektroniczne.

2. Podobieństwa i różnice między pocztą tradycyjną a elektroniczną (tabela 1 do zeszytu).

3. Spróbujcie założyć konto pocztowe na wybranej stronie www, jeśli konto zostało założone na wybranej stronie internetowej możesz korzystać z niego na dowolnym komputerze podłączonym do Internetu. Konto można założyć bezpłatnie na przykład: www.wp.pl, www.onet.pl, www.o2.pl.

Pamiętaj!

Nie udostępniaj w Internecie żadnych swoich danych osobowych (np. imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu) bez wiedzy i zgody rodziców (opiekunów).

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres. Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie. Zachęcam Was do aktywności.


Technika

1. Proszę zapisać temat w zeszycie oraz datę tzn. dzień, w którym otrzymaliście informacje.

Temat: Jak powstaje rysunek techniczny?

2. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 48.

3. Wykonaj w zeszycie ćw. 2/48,  3 i 4/49, 7/50, a dla chętnych dodatkowo ,,Sprawdź się”str.50.

Proszę wykonane ćwiczenia zapisać pod nazwą: imię i nazwisko oraz klasa (każdy wpisuje swoje) i przesłać do nauczyciela na adres: atos600@wp.pl  Wykonajcie zdjęcia i prześlijcie na wskazany adres.

Prace zostaną ocenione, a oceny wpisane do dziennika w najbliższym możliwym terminie.

Zachęcam Was do aktywności.


Matematyka

30.03.2020 r. poniedziałek. Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Bardzo proszę zapoznać się z algorytmem dzielenia ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne – podręcznik str. 164 i str.165

Wykonaj zadania  nr 1; 2; 3; 4 str.  165 z podręcznika ze str. 165; oraz dla chętnych zad. 1; 2; 3; str.  83 z zeszytu ćwiczeń.

31.03.2020 r. wtorek.  Ćwiczenia utrwalające dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Proszę dla utrwalenia wykonać zad.5;6;7;8; 9 str. 166.

Dla chętnych zad. z zeszytu ćw. Zad . 4 ;5 str. 84.

02.04.2020 r. czwartek.  Dzielenie ułamków dziesiętnych .

Bardzo proszę o zapoznanie się z przykładami dzielenia ułamków dziesiętnych w podręczniku str. 167.

Do samodzielnego wykonania proszę wykonać zadania z podręcznika nr 1;2;3;4;5 str. 167.

Dla chętnych zad. 6 i 7 str. 168 podręcznik.

03.04. 2020 r. piątek. Ćwiczenia utrwalające dzielenie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.

Proszę wykonać zadania z zeszytu ćw. Nr 1;2;3;4 str. 85 oraz zad. Nr 5 ; 6 str. 86

Dla chętnych z  zeszytu ćw. Zad. Nr 7 ; 8 str. 86


Język angielski 26.03  (czwartek)

Subject: Pytania szczegółowe w Past Simple.

  1. Zapiszcie w zeszytach pytania szczegółowe w Past Simple z zielonej tabeli na dole   str. 61.
  2. Ćw.2/61 – Spróbujcie ułożyć pytania ogólne (zaczynają się od „did”) i szczegółowe z podanych w nawiasach wyrazów oraz odpowiedzi. Zapiszcie je w zeszytach.
  3. Ćw.3/61 – zapiszcie 5 zdań – pytań szczegółowych z podanych w kolumnach wyrazów i odpowiedzcie na nie także  w czasie Past Simple.

● Pamiętajcie o przetłumaczeniu zaległych zdań- pytań w czasie Past Simple.

● Zgodnie z umową do nauczenia kolejne pięć czasowników nieregularnych w Past Simple ( do czasownika „run”) – str. 59 ( zielona tabela)


Muzyka

aktualizacja: 23-27.03.2020 r.

Poznajemy instrumenty wchodzące w skład  kapeli ludowej- podręcznik str.108.
Wystukaj rytmicznie zapis nutowy piosenki – ,, Hej,na krakowskim rynku”- str.105.
Ćwiczenie-Dokończ zdania:
Kapela to……
Krakowiak jest tańcem w metrum……………..
Instrumentem pochodzącym z Kaszub są…….
Z miecha, klawiatury i zestawu guzików składa się……


Plastyka

Temat lekcji: Kształty i formy, barwy i wrażenia- czyli o umiejętności patrzenia.

Należy kliknąć w podany poniżej link. Znajdziecie w nim ciekawie opracowaną lekcje plastyki z przykładami oraz filmikami dotyczącymi  tematu. Fotografie wykonanego  zadania (zabawa skojarzenia )  proszę przesłać na adres mailowy : plastycznastrefa@interia.pl  lub po powrocie do szkoły przynieść nauczycielowi, ponieważ prace będą oceniane. 

Owocnej nauki.

KLIKNIJ LINK

https://planetaplastyki.blogspot.com/2020/03/ksztaty-i-formy-barwy-i-wrazenia-czyli.html?m=1


 

Geografia

Temat: Pogoda a klimat.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 102-105

2. Sporządź notatkę w zeszycie:

   - co to jest pogoda, klimat, klimatogram,

   - jakie są składniki pogody.

 3. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń zadania 1,2,3, ze stron 61,62.


Biologia

Temat: Budowa i funkcje korzenia.

1. Przeczytaj informacje z podręcznika strony 98 – 101.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

3. Wykonaj ćwiczenie 4 strona 101.


Język polski

25 marca 2020 r.

TEMAT: RODZAJE PODMIOTÓW – PODMIOT SZEREGOWY I DOMYŚLNY.

  1. Przeczytać temat z podręcznika s.236-237
  2. Napisać definicję podmiotu szeregowego i domyślnego na podstawie NOWEJ WIADOMOŚCI
  3. Wykonać do zeszytu ćw.4 i 5 s.237 (podręcznik)
  4. Wykonać ćwiczenia z ćwiczeniówki ( odszukać temat)

26 marca 2020 r.

TEMAT: CZAS NA POWTÓRKĘ

WYKONAJ ĆWICZENIA DO ZESZYTU

  1. Nazwij rodzaj zdania pojedynczego (rozwinięte/ nierozwinięte)

a)     Pada deszcz.

b)     Lubię opalać się na plaży.

c)     Pisze.

d)     Nie patrzę.

e)     Niech Michał przyniesie swoje płyty z nagraniami.

f)      On jest trzeci na liście.

  1. Zrób wykres zdania, zakreśl grupę podmiotu i grupę orzeczenia

a)     Wieczorem w ogrodzie dziewczynka bawiła się kolorową piłką.

b)     Dwa małe kociaki oddaliśmy wczoraj na wieś.

c)     Jakub, Dawid i Bartek poszli wczoraj wieczorem na film do kina.

  1. Wstaw brakujące przecinki.

Jestem pewny że Jakub jest dobrym uczniem. Chciałem dziś pójść do kina ale zapomniałem o zbiórce harcerskiej. Obejrzę film albo pogram z kolegami w piłkę nożną. Pada deszcz więc nie wyjdę na podwórko ani nie pospaceruję.

  1. Podkreśl i nazwij rodzaje podmiotów.

a)     Chłopcy i dziewczynki grzecznie siedzą w ławkach.

b)     Może wybierzemy się na wycieczkę?

c)     Książki, zeszyty i piórnik leżą na biurku.

d)     Jutro będziemy śpiewać.

27 marca 2020 r.

TEMAT: SPRAWDZAM SWOJĄ WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI

Wykonać do zeszytu zadania ze strony 241-242.


Historia

aktualizacja: 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

Uwaga! Od tej pory do odwołania obowiązuje Was wykonywanie 1 dowolnego ćwiczenia z ćwiczeniówki począwszy od tematu 23 (choć możecie oczywiście wykonać wszystkie, będzie to premiowane). Będę wam wysyłać inne zadania, których rozwiązania będziecie wysyłać na tego maila: historiapspkrepa@gmail.com, a ja będę je sprawdzać na bieżąco i przesyłać na wasze maile oceny.

Środa 25.03. Podręcznik: Temat 24 s. 131-133 zapisuj – kolejne tematy w zeszycie.

https://epodreczniki.pl/a/ludzie-modlitwy—mnisi/DuY2MNVnp

praca domowa: Opisz życie codzienne w klasztorze. – prześlij na historiapspkrepa@gmail.com do końca tego tygodnia.

Czwartek 26.03. Podręcznik: Temat 24 s. 133 – 135

Obowiązkowe ćw. 3 s. 57 (ćwiczeniówka)


Matematyka

aktualizacja: 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

Temat I. Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną.

Podręcznik str: 159. Zapoznaj się z algorytmem mnożenia  i wykonaj zadania ze  str: 160 nr 1;2;3;4 oraz zad. nr 5 ;6 ; 7 str: 161

Temat II . Ćwiczenia utrwalające mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczbę naturalną.

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń str: 80

Temat III. Mnożenie ułamków dziesiętnych.

Podręcznik str: 162. Zapoznaj się z algorytmem mnożenia i wykonaj zadania z podręcznika.

Temat IV. Ćwiczenia utrwalające mnożenie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym.

Wykonaj zadania z zeszytu ćw. str. 81


Historia

https://epodreczniki.pl/a/mieszkancy-sredniowiecznego-miasta/DvRxHWd6u

https://epodreczniki.pl/a/wies-w-sredniowieczu/Dfzl0z4jY

Matematyka

Zadania powtórzeniowe na str. www.gwo.pl, zakładka strefa ucznia – testy online

Praca uczniów zostanie oceniona. Wszystkie zadania proszę rozwiązać w zeszytach przedmiotowych. Każdy uczeń rozwiązuje na miarę swoich możliwości. Zachęcam do pracy z podręcznikiem.


Język polski

Zadania dla uczniów:
I. Przeczytać lekturę: M. Twain „przygody Tomka Sawyera”
II. Przeczytać temat z podręcznika „Jak napisać opowiadanie odtwórcze” str.226
i wykonać ćwiczenia pod tematem. Wykonać też zadania z ćwiczeniówki.
III. Utrwalić zasady pisowni „ch” i „h”str. 238 z podręcznika oraz z ćwiczeniówki
IV. Powtórzyć wiadomości z działu V (str.240- 242 – podręcznik).


Język angielski

PRESENT CONTINUOUS – ćwiczenia

Ex. 1 Podane czasowniki zapisz z końcówką –ing:

swim – __________________
play – ___________________
run – ___________________
write – __________________
watch – __________________
dance – __________________
go – _____________________

Ex. 2 Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasowników w czasie Present Continuous:
1.      Mary and Rob ____________________ (play) volleyball in the garden.
2.      I ________________  (not do) my homework at the moment.
3.      _______ he __________ (listen) to music now?
4.      My sister _____________ (drink) ornage juice now.
5.      My friends ________________ (not use) the computer at the moment.
6.      My granny __________________ (bake) cookies in the kitchen.
7.      Jane and Peter _________________ (not eat) sandwiches now.
8.      _______ they ____________ (talk) on the phone now?
Ex. 3 Wybierz czasownik i utwórz zdania przeczące:

do          eat           ride           wear           read           sleep            swim             listen

1. Brian _____________________ his glasses today.
2. The boys ____________________ their lunch. Thay aren’t hungry.
3. You _____________________ your homework! You’re watching TV.
4. She _____________________ to music. She’s writin an e-mail.
5. He ____________________ his bike. He’s skating.
6. The cat __________________ . It’s playing in the garden.
7. I _____________________ your magazine. This is my magazine.
8. They _____________________ in the sea. It’s very cold.
Ex. 4 Napisz pytania, a następnie połącz je z odpowiedziami:
1.      (Tom / study) ………..Is Tom studying………. for the History test?
2.      (Mum / work) ___________________________ today?
3.      (You / write) ____________________________ a letter?
4.      (they / laugh) _____________________________ ?
5.      (it / rain) The sky is grey. __________________________________ ?
6.      (I / sit) ____________________________ on your chair?
a)      Yes, I am.
b)      Yes, he is.
c)      No, they aren’t.
d)     Yes, you are.
e)      No, she isn’t.
f)       Yes, it is.
1.      _____     2. _____      3. ______           4. ______        5. ______      6. ______
Ex. 5 Narysuj obrazek zgodnie z opisem:
1.      A girl is wearing pink glasses.
2.      A boy is playing football.
3.      It’s snowing.
4.      Two cats are sleeping on the sofa.
5.      Two children are listening to music.
6.      A monkey is dancing.

Uzupełnij zdania słowami was lub were:

1. Jane ___________ at the cinema last Sunday.
2. Helen and Tony _______________ at schol yesterday.
3. Billy ______________ at work yesterday.
4. We _____________ at home last night.
5. She _______________ very sad yesterday.

Napisz zdania jak w przykładzie używając wasn’t lub weren’t:

1. Sam / not be / at home / last Sunday Sam wasn’t at home last Sunday.
2. They / not be / in Rome / last month ____________________________________
3. Mary / not be / at the party ____________________________________________
4. I / not be / at the gym / yesterday ______________________________________
5. You / not be / at Jane’s house _________________________________________
6. It / not be / hot yesterday ______________________________________________
7. She / not be / hungry _________________________________________________
8. We / not be / at school / yesterday _______________________________________
Wstaw was, wasn’t, were lub weren’t:

1. “………………… you ill?” Yes, I ……………. .”
2. “…………………. they at home?” “No, they ………………….. .”
3. “…………………… he at the park?” “No, he ……………………. .”
4. “……………………. she at the gym?” “Yes, she ………………….. .”
 Zapisz formę przeszłą poniższych czasowników:

play ……………………………..
jog ……………………………..
live ………………………………
wash ……………………………..
Wpisz czasowniki w nawiasach w czasie przeszłym:
Last year, Ann and Sue 1) …………………. (decide) to go to France. They 2) ………………… (travel) by aeroplane to Paris and 3) ………………… (share) a room at a wonderful hotel. They 4) ……………….. (love) the Eiffel Tower and the Champs Elysees. They 5) ……………….. (walk) all day in the beautiful streets of the city and 6) ………………. (visit) many museums. They were also in Nice, where they 7) …………………. (sunbathe) on the beach for hours. They 8) ……………… (enjoy) their holiday a lot.
Wpisz czasowniki w nawiasach w formie przeszłej I następnie dopasuj pytania do odpowiedzi:

1. Where …………………………………. (you/live) ten years ago?
2. Who …………………………………. (Tom and Sue/visit) last night?
3. What time …………………………………. (your mum/cook) dinner yesterday?
4. When …………………………………. (Ann/start) playing tennis?
5. When …………………………………. (they/move) to Spain?
6. How …………………………………. (Saint George/kill) the dragon?
7. What …………………………………. (Helen/ study) yesterday afternoon?
8. How many letters …………………………………. (you/type) last month?
a) Fifteen years ago.
b) With his spear.
c) Their friends.
d) At six o’clock.
e) Medicine.
f) In Poland.
g) Only five.
h) When she was 10 years .

Wpisz czasowniki w nawiasach w formie przeszłej:
1. Ken …………………… (watch) a great film two weeks ago.
2. ………….. (Sue/study) for the exam last night? Yes, she did.
3. Paul ………………….. (not/ask0 his dad to borrow the car last night.
4. How many songs ……………………….. (you/download) from the Internet last week?
5. When ………………………………. (Jack/move) to his house?
6. I ………………………….. (not/enjoy) the play at all.
7. The brave man ……………….. (kill) the monster.
8. Then he …………………. (save) the princess.
9. My dad ………………………. (not/repair) my computer.

Utwórz pytania i odpowiedz na nie:
1. you/ watch TV/ last night/ ? (Yes)
………………………………….
2. your parents/ visit their friends/ last weekend/ ? (No)
………………………………….
3. your best friend/ play basketball/ last Friday/ ? (Yes)
………………………………….
4. your parents/ travel abroad/ last summer/ ? (Yes)
………………………………….
5. you / listen to music/ yesterday afternoon/? (No)

………………………………………………….


Biologia

Proszę o powtarzanie wiadomości dotyczących tkanek roślinnych – podręcznik strona: 93 do 97.

Proszę również odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania z podręcznika:  1, 2, 3 ,4 ze strony 97.

Dla utrwalenia i poszerzenia wiadomości zaloguj się na stronie: 

https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn 


Geografia

Proszę o utrwalanie materiału z działu III: Lądy i oceany. Pisemnie w zeszytach proszę odpowiedzieć na pytania ze strony: 99-100 z podręcznika. Proszę również na uzupełnić zaległe zadania z zeszytu ćwiczeń.