Home » Klasa VIII

Klasa VIII

KLASA VIII

Historia

Realizacja podstawy w załączniku (04.06.2020 r.):

Biologia

Realizacja podstawy w załączniku:

Biologia kl.8


Matematyka

sprawdzian

Ze względu na problemy z otworzeniem linku sprawdzian w wersji *PDF

Historia

Temat do realizacji w załączniku (03.06.2020 r.):

Język angielski

Realizacja podstawy w załączniku (03.06.2020 r.)

Informatyka

Konsultacje : 08.06.2020 r. od godz. 8.15


Matematyka

Poprawny link do Sesji z plusem

Matematyka klasa VIII link do sesji z plusem


Język angielski

Realizacja podstawy w załączniku (02.06.2020 r.)

angielski kl.8 02.06.(wtorek)


Informatyka

Realizacja podstawy w załączniku (01.06.2020 r.)

Chemia

Realizacja podstawy w załączniku (01-05.06.2020 r.)

Matematyka

Realizacja podstawy w załączniku (01-05.06.2020 r.)

Matematyka kl VIII_1.06.- 5.06


Język angielski

Realizacja podstawy w załączniku (29.05.2020 r.)

angielski kl. 8. (29.05.piątek)


WOS

Realizacja podstawy w załączniku:

WOS.KL.VIII


Geografia

Realizacja podstawy w załączniku:

Biologia kl.8


Biologia

Realizacja podstawy w załączniku:

Biologia kl.8


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (27-28.05.2020 r.):

Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (27.05.2020 r.):

Religia

Realizacja podstawy w załączniku:

Język angielski

Realizacja podstawy w załączniku (26.05.2020 r.)

angielski kl.8. 26.05.(wtorek)


Fizyka

Aktualizacja od 25 maja do  05 czerwca

Temat: Zwierciadła wypukle. podręcznik str.111,112,113 ćwiczeniówka str.108,109 zadania 1,2,3,4

Temat: Barwy światła. podręcznik str.118,119,120,121 ćwiczeniówka zadania 1,2,3,4,5,6,7 str. 110,111,112.


Informatyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Informatyka kl.8


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku (25-29.05.2020 r.):

Chemia

Tematy do realizacji w załączniku (25-29.05.2020 r.):

Chemia kl VIII_25 -29.05


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (22.05.2020 r.):

Biologia,geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

Biologia,geografia kl.8


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (20.05.2020 r.)

HISTORIA KL. VIII 20.05.

Tematy do realizacji w załączniku (21.05.2020 r.)

HISTORIA KL. VIII 21.05.


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (20.05.2020 r.):

angielski klasa 8 20.05.(środa)


Religia

Tematy do realizacji w załączniku:


Informatyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Informatyka kl.8


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku:


Chemia

Tematy do realizacji w załączniku:

Język polski

Tematy do realizacji w załączniku:

Tematy do realizacji 18-22.05


WOS

Tematy do realizacji w załączniku:

WOS.KL.VIII


Biologia,geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

biologia,geografia klasa 8


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (14.05.2020 r.)

HISTORIA KL.VIII.14.05


Fizyka

 (11-22 maj 2020 r.):

Temat: Zwierciadło płaskie.

podręcznik str.199,200,201,202,203 ćwiczeniówka str.101,102,103 zadania 1,2,3,4,5 .
Temat: Zwierciadła wklęsłe.
Podręcznik str.204,205,206,207,208,209, ćwiczeniówka str.205,206,207 zadania 1,2,3,4,5.

EDB

Witam klasę 8
Do tej pory krzyżówki nie przesłali mi : Jakub Mędrek , Przemek Rychter, Aleksandra Drężek.
Kolejnych poleceń nie przesłał mi nikt
Mam nadzieję że tematyka  do strony 108 jest wam już znana , dlatego proszę o wykonanie następujących ćwiczeń.
1. Wymień cztery objawy złamania.
.,………….
……………
…………..
…………..
2. Opisz sposób udzielania pierwszej pomocy w przypadku krwotoku z nosa.
,………,…………………………..
…………………………………….
……………………………………..
……………………………………….
………………………………………..
3. Wymień dwa elementy apteczki pierwszej pomocy zapewniające bezpieczeństwo osobie wykonującej resuscytacje krażeniowo-ddechową.
.,…………………………………
…………………………………..
4. Uporządkuj  nazwy części  układu oddechowego   w taki sposób aby schemat prezentował przemieszczanie się powietrza przy wdechu.
Wpisz odpowiednią kolejność
A. Gardło
B. Płuca
C. Krtań
D. Jama nosowa/ustna
E. Tchawica
D ——–______———-_______———_______———-________
Przypominał że można wysyłać na messengera lub na e-maila mjkwiaty@onet.eu. Pozdrawiam


Historia

Tematy do realizacji w załączniku (13.05.2020 r.)

HISTORIA kl. VIII-13.05


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (13.05.2020 r.):

angielski kl.8 13.05 (środa)


Religia

Temat do realizacji w załączniku:

Religia klasa 8 (12.05-15.05)


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (12.05.2020 r.):

Chemia

Tematy do realizacji w załączniku:

Chemia kl VIII_II tydzień maja


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Matematyka kl VIII_II tydzien maja


Język polski

Tematy do realizacji w załączniku:

Tematy do realizacji 11-15.05


Informatyka

Tematy do realizacji w załączniku:

informatyka kl.8


WOS

Tematy do realizacji w załączniku:

WOS.KL.VIII

Prawa człowieka1


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (08.05.2020 r.):

Biologia, geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

Historia

Tematy do realizacji w załączniku (07.05.2020 r.)

HISTORIA kl.VIII 07.05


Religia

Tematy do realizacji w załączniku:

Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (06.05.2020 r.)

Historia

Tematy do realizacji w załączniku:

HISTORIA KL VIII.06.05


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku (05.05.2020 r.):

angielski kl 8 05.05(wtorek)


WOS

Temat do realizacji w załączniku.

Wos kl.8


Język polski

Tematy do realizacji w załączniku:

tematy do realizacji 4-8.05


Informatyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Informatyka klasa 8


Chemia

Tematy do realizacji w załączniku:

Chemia kl VIII_I tydzień maja


Matematyka

Tematy do realizacji w załączniku:

Matematyka kl VIII_I tydzien maja

egzamin-gimnazjalny-matematyka-2019


Historia

Tematy do realizacji w załączniku:

Biologia, geografia

Tematy do realizacji w załączniku:

biologia, geografia kl.VIII


Religia

(28.04 -30.04)
Tematy do realizacji w załączniku:


Język angielski

Tematy do realizacji w załączniku:

EDB

Witam,
Proszę o zapoznanie się z tematyką od strony 95 , tj.
„Tamowanie krwawień i krwotoków” do  strony 108 .
Spróbujcie z czyjąś pomocą unieruchomić sobie kończynę a następnie przesłać zdjęcie.  Wyjaśnijcie po czym możemy rozpoznać że kończyna jest złamana . Wymieńcie jakie mogą być objawy udaru słonecznego i cieplnego.  
Pamiętajcie przy jakiekolwiek próbie udzielania pomocy musicie sprawdzić czy wasze bezpieczeństwo jest nie zagrożone.


Historia

(29.04.2020 r.)
Tematy do realizacji w załączniku:

 Fizyka

Aktualizacja od 27 kwietnia do 8 maja 2020 r.

Temat:Obrazy tworzone przez soczewkę rozpraszającą.

podręcznik str.189,190,191 ćwiczeniówka zadanie 1,2,3,4,5 str.95,96,97.

Temat:Oko i aparat fotograficzny.

podręcznik str. 192,193,194,195,196,197 ćwiczeniówka zadanie 1,2,3,4, str.98,99,100.


Język angielski 

28.04. ( wtorek)

Subject:  Znajomość środków językowych – zadania egzaminacyjne.

  1. Przeczytajcie tekst w ćw.2/122 i zastanówcie się, jakich czasów należy użyć, by uzupełnić luki w zdaniach. W wybraniu odpowiedniego czasu  pomogą Wam wyrazy charakterystyczne dla danego czasu.
  2. Ponownie przeczytajcie tekst i uzupełnijcie go jedną z trzech wybranych odpowiedzi. Rozwiązania zapiszcie w zeszytach.
  3. Ćw.4/122 – podobnie jak w poprzednim ćw. zapiszcie zdania, wybierając właściwa odpowiedź.
  4. Ćw.5/122 – ćw. należy wykonać, czytając dokładnie polecenie. Ważne jest wpisanie max czterech wyrazów.
  5. Ćw. 6/122 – zapiszcie w zeszytach zdania opisujące dwa zawody. 

Język polski

27-30.04.2020 r.

Tematy do realizacji w załączniku.

tematy do realizacji 27-30.04 klasa8


Informatyka

27 kwietnia 2020 r.

Proszę opracować temat:  Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym 172-176.

 Proszę zapoznać się z tematem na stronie:

 https://www.youtube.com/watch?v=k3VgzMG5R5Q

 Proszę wykonać zadanie 1 str. 176.

Po wykonaniu zadania zapisać plik pod podaną nazwa i pracę wysłać do mnie. W temacie pracy imię i nazwisko.

Praca podlega ocenie. Termin przesłania prac: 3 maja 2020r.


Chemia

Wtorek 28.04.2020 r.

Temat: Kwas etanowy – c.d.

Zapoznaj się z reakcjami kwasu etanowego z podręcznika.

Wykonaj c.d. zadań str. 168

Środa 29.04.2020 r.

Temat: Wyższe kwasy karboksylowe.

Przeczytaj uważnie opracowanie tematu z str. 169 – 173 ( podręcznik )

Wypisz wzory trzech kwasów : palmitynowego, stearynowego i oleinowego. Wypisz ich właściwości , zastosowanie i równania reakcji spalania.


Matematyka

Poniedziałek 27.04.2020 r.

Temat: Zadania utrwalające z dz. Symetrie.

Wykonaj zadania z podręcznika str. 228 i 229. Rozwiązania zadań prześlij na adres mariap1402@wp.pl.

Wtorek 28.04.2020 r.

Temat: Obliczenia procentowe – zadania powtórzeniowe.

Wykonaj zadania z podręcznika str. 122 i 123 o numerach od 1 do 5

Środa 29.04.2020 r.

Temat: Obliczenia procentowe – lokaty bankowe.

Zapoznaj się z opisanymi przykładami zadań z podręcznika str. 126.

Wykonaj zadania nr 1- 4 str. 127                                  

Czwartek 30.04.2020 r.

Temat: Obliczenia procentowe – rozwiązywanie zadań.

Wykonaj zadania od 5 do 11 str. 128 i 129.

Dla chętnych zad. 12 i 13 str. 129.

Zachęcam wszystkich moich uczniów do rozwiązania kolejnego zestawu zadań egzaminacyjnych z matematyki w ramach dodatkowych zajęć uzupełniających wiadomości i umiejętności matematyczne. Rozwiązania zadań proszę przesłać na adres maila mariap1402@wp.pl do czwartku 30.04.2020

https://szaloneliczby.pl/arkusz/probny-egzamin-osmoklasisty-matematyka-nowa-era-2019


WOS

 
Witam!
Przypominam o nadsyłaniu prac domowych. Szczególnie czekam na wasze prasówki i prace domowe z zeszytu. Ostateczny termin do 29.04. 30.04
(czwartek) sprawdzian z działu „Społeczność lokalna i regionalna”. Każdy z was, kto jeszcze nic mi nie przesyłał musi to zrobić, gdyż sprawdziany wyślę wam mailem ok. godz. 11.Od momentu wysłania będziecie mięli 50 min. na napisanie i odesłanie pracy. Kto tego nie zrobi sprawdzian nie będzie zaliczony. Do 30.04. czytacie temat „Bezpieczeństwo nieletnich” i zapisujecie w zeszycie. Zrób notatkę w dwóch punktach:
1) Wyjaśnij kim jest nieletni w rozumieniu prawa?
2) Odpowiedzialność prawna nieletnich? za co mogą podlegać karze?
Proszę przygotować się do sprawdzianu. Powodzenia w nauce! Czekam na wasze prace.


Geografia

22.04.2020 r.

Temat:  Środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa w Kanadzie.

1 Przeczytaj informacje z podręcznika strony 132 – 139.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

3 Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5 ze stron 63-65.

4 Odpowiedz pisemnie na pytanie 3 strona 137.

Proszę o przesłanie na adres justyna.prokop3@wp.pl czytelnych!!! zdjęć  notatek z czterech ostatnich lekcji ( od Amazonii) oraz  zadań z zeszytu ćwiczeń  od strony 60 do 65 Termin do 29.04. Wszystko sprawdzę i ocenię!


Biologia

22.04.2020 r.

Temat: Różnorodność biologiczna.

1. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika stron 137-142.

2. Sporządź notatkę w zeszycie:

- co to jest różnorodność biologiczna

- Poziomy różnorodności biologicznej ( opisać)

  – nagłe zjawiska prowadzące do wymarcia gatunku.

Bardzo proszę o systematyczną naukę i sporządzanie notatek!

Materiały do powtórki od strony 196-199 w podręczniku.
Termin zaliczenia 28.04.2020 r.


 Religia

Pan Jezus daje nam siebie w sakramentach świętych;

Obejrzę i napisze notatkę dlaczego są sakramenty? Dlaczego sakramenty są darem i zadaniem”?

https://www.youtube.com/watch?v=8pl7_NJOHvU

Podziękuję Jezusowi za sakramenty święte. Podziękuję Jezusowi za dar Eucharystii i sakramentu spowiedzi, że przebacza mi grzechy i daje nowe życie. Wzbudzę sobie pragnienie Eucharystii i spowiedzi.

https://www.youtube.com/watch?v=oBYnGvqh8Bk


Historia

22,23.04.

Temat: PRL – powtórzenie wiadomości (wpiszcie dwa numery lekcji).

Na powtórzenie od tematu 21-26 (s.160-206) daję wam cały tydzień, bo jest to bardzo ważny okres w naszych dziejach. Skupcie się na tym Co najważniejsze pod każdym tematem. Na dysku: https://drive.google.com/drive/folders/1yvA8xPiMVi62vka9VIxCwzXyWuJlC0Fm?usp=sharing znajdziecie tabelę do wypełnienia i odesłania jako praca domowa – czas do 29.04, wtedy też napiszecie test on-line z tego działu (chyba, że wrócimy do szkoły wtedy na kartce). Proponuję wam również obejrzenie filmów w ramach powtórzenia.


Język angielski

21.04 (wtorek)

Subject:  Części ciała. Symptomy chorób- znajomość funkcji językowych.

  1. Sprawdźcie znaczenie nazw chorób i ich symptomów – ćw.7/117. Napiszcie w zeszycie nagłówki, pod każdym z nich wpiszcie odpowiednie wyrazy.
  2. Z ćw. 1/118 wynotujcie nazwy części ciała ze znaczeniem polskim.
  3. Ćw.1/119 – zapiszcie 5 przykładów w zeszycie.
  4. Ćw.3 i 4/119 – zapiszcie w zeszytach tylko uzupełnione zdania.

2 godz. 22.04 ( środa)

             24.04 (piątek)

Subject:  Health ( zdrowie) – rozumienie tekstów pisanych.

Na realizację tego tematu daję Wam więcej czasu, byście mogli spokojnie, bez pośpiechu przeczytać teksty na str.120 i 121. Proszę o sprawdzanie znaczenia niezrozumiałych wyrazów i wyrażeń (wynotujcie je w zeszytach), aby jak najlepiej zrozumieć teksty. Zapiszcie również z każdego ćwiczenia zdania, które uzupełnicie.


Język polski

poniedziałek i wtorek 20 – 21.04.2020 r.
Temat: Powtórzenie wiadomości ze słowotwórstwa.

Zapoznaj się z wiadomościami dotyczącymi tworzenia i budowy wyrazów, które znajdują się na 254 stronie i zrób z tego notatkę w zeszycie.

Przeczytaj informacje na temat kategorii słowotwórczych.

Wykonaj polecenia 1 i 4 str.255 oraz 5 str.256

Zadanie 7 str.256 dla chętnych.

Korzystając z informacji ze strony 257, napisz w zeszycie, czym jest rodzina wyrazów. Pod definicją przerysuj wykres rodziny słowa pisać.

Następnie wykonaj polecenie 10 str.257 ( najpierw należy znaleźć wyraz podstawowy, tak jak w przypadku słowa pisać)

Przypomnij sobie wiadomości na temat  wyrazów złożonych (str.257) i napisz w zeszycie krótką notatkę uwzględniając podział na złożenia i zrosty.

Wykonaj zadania 12 i 14 str.258 oraz następujące polecenia:

  1. Napisz od jakich słów powstały podane wyrazy złożone i określ, które z nich to złożenia, a które zrosty:
  2. duszpasterz
  3. Bogurodzica
  4. zleceniodawca
  5. północ
  6. dusigrosz
  7. gwiazdozbiór
  8. Utwórz złożenia, uzupełniając wyrazy formantami -o-, -i-, -y-.
  9. krwi….dawca
  10. sam…chód
  11. gryz…piórek
  12. włócz…kij
  13. zielon…oki
  14. jezyk…znawstwo
  15. zawal…droga

Zdjęcia notatek oraz zadań proszę przysłać na moją pocztę lub Messengera do sprawdzenia.

środa 22.04.2020 r.
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu pt. Życiowe wybory.

Proszę jeszcze raz przejrzeć dział 6 z podręcznika i przypomnieć sobie ważniejsze teksty, ich problematykę oraz poznane terminy w oparciu o mapę myśli ze strony 259 i 260.

czwartek 23.04.2020 r.

Temat: Sprawdź wiedzę i umiejętności.

Proszę przeczytać tekst Dariusza Rynia pt. Decyzje ze str. 261 oraz wykonać pisemnie polecenia do tekstu (zad.1- 9 str.262).

24.04.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości z działu pt. Życiowe wybory.

Dział 6 został skończony, wiec pora na sprawdzian wiadomości.

Sprawdzian dostaniecie na adresy mailowe, z których do mnie pisaliście.

Bardzo proszę wykonać test samodzielnie. Odpowiedzi należy odesłać dziś na moja pocztę lub na Messengera.


Chemia

Wtorek 21.04.2020

Temat: Kwas metanowy.

Zapoznaj się z wzorem, właściwościami i zastosowaniem kwasu metanowego i wykonaj zadania z podręcznika od 1 do 4 str. 163.

Środa 22.04.2020

Temat: Kwas etanowy.

Zapoznaj się z wzorem, właściwościami, otrzymywaniem i zastosowaniem kwasy etanowego str. 164-167 i wykonaj zadania od 1 do 4 str. 167.


Matematyka

Poniedziałek 20.04.2020

Temat: Dwusieczna kąta.

Przeczytaj dokładnie i zapisz do zeszytu konstrukcję dwusiecznej kąta str. 219.

Wykonaj zadania od 1 do 7 oraz tabelkę sprawdź, czy umiesz.

Wtorek 21.04.2020

Temat: Środek symetrii figury.

Przeanalizuj opracowanie tematu i wykonaj zadania od 1 do 5 str. 225.

Czwartek 23.04.2020

Temat: Figury środkowo symetryczne.

Wykonaj zadania do 7 do 11 str. 226-227.

Zachęcam wszystkich moich uczniów do rozwiązania kolejnego zestawu zadań egzaminacyjnych z matematyki w ramach dodatkowych zajęć uzupełniających wiadomości i umiejętności matematyczne. Rozwiązania zadań proszę przesłać na adres maila mariap1402@wp.pl do piątku 24.04.2020

https://szaloneliczby.pl/arkusz/probny-egzamin-osmoklasisty-matematyka-operon-2018.pdf


Biologia

Osoby, które chcą zaliczyć  (nie jest to obowiązkowe tylko dla osób co chcą mieć 5 na koniec roku) zaległe materiały do powtórzenia ze stron 190-194 proszę się ze mną skontaktować mój adres: justyna.prokop3@wp.pl termin do wtorku 21.04.2020 r.


WOS

16-23.04.2020 r.
Witam!
Do 23.04 proszę przeczytać temat: Ochrona praw człowieka. Zapiszcie temat w zeszycie. Pod tematem przerysujcie lub wydrukujcie logo, nazwę i krótki opis 5 organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną praw człowieka (w podręczniku macie opisane 4). Proszę wyszukać i zapisać informację kto jest Rzecznikiem Praw Dziecka i Rzecznikiem Praw Obywatelskich. Opisz krótko trzy działania, które podjął w ostatnim czasie wybrany przez Ciebie rzecznik.
UWAGA!!! Proszę na adres mailowy: AgnieszkaZbros80@gmail.com przesłać wszystkie prace, które do tej pory zadałam celem sprawdzenia i oceny.


Historia

1/ Przeczytaj z tematu nr 26 podrozdział 1 s.200-201
2/ Przeczytaj tekst źródłowy i przeanalizuj schemat drzewka decyzyjnego, a dowiesz się dlaczego władze komunistyczne zdecydowały się na porozumienie.

Religia

Aktualizacja: 15-19.04.2020 r.

W niedzielę 19 kwietnia będziemy przeżywać NIEDZIELĘ BOŻEGO MIŁOSIERDZIA.

Obejrzyj film „Miłosierdzie Boże” . Wysłuchaj i obejrzyj uważnie. Następnie pomyśl i odpowiedz na pytania i zapisz w zeszycie. Czym jest Święto Bożego Miłosierdzia? Co obiecuje nam Pan Jezus? Jakie warunki trzeba spełnić?

https://www.youtube.com/watch?v=pu5ihSFMN8o

Ułóż krótką modlitwę do Miłosierdzia Bożego w dowolnej intencji, zapisz w zeszycie i pomódl się z wiarą i sercem. Modlitwa niech będzie płynąca z serca.

Obejrzyj uważnie film: Miłosierdzie Boże – przesłanie Jezusa dla ludzi.

https://www.youtube.com/watch?v=OvRgQollxEo

Pomyśl i zapisz słowa Jezusa skierowane do świętej Faustyny, które najbardziej do Ciebie dotarły.

Bądź świadkiem Miłosierdzia Bożego w codziennym życiu. Przypomnij sobie Uczynki Miłosierne co do ciała i duszy. Poproś Jezusa o pomoc.

W niedzielę Bożego Miłosierdzia Bożego pomodlę się Koronką do Bożego Miłosierdzia wraz z moją rodziną. Zachęcam do codziennego odmawiania Koronki.

https://www.youtube.com/watch?v=BG6ldlSoUyw

https://www.youtube.com/watch?v=ndkHRiyS63k


Fizyka

Aktualizacja od 15 do 24 kwietnia
Temat:Obrazy tworzone przez soczewki skupiające.
Podręcznik str.182,183,184,185,186,187 Zadania ćwiczeniówka str.189,190,191,192,193,194.

Historia

16.04.2020 r.

Temat: Upadek PRL.

1/ Przeczytaj z tematu nr 26 podrozdział 1 s.200-201 2/ Przeczytaj tekst źródłowy i przeanalizuj schemat drzewka decyzyjnego, a dowiesz się dlaczego władze komunistyczne zdecydowały się na porozumienie.

https://drive.google.com/drive/folders/12Dqmgx1qYUr6LQvio8fYGyZvpNMbdcIc

 2/ następnie przeczytaj dalszą część tematu i obejrzyj filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=OS3O55bxJVo

https://www.youtube.com/watch?v=0cYi9mFvOnE

3/ napisz jakie zmiany wprowadzono w konstytucji w XII 1989 r.


Geografia

15.04.2020 r.
Temat: Urbanizacja w Ameryce.
1 Przeczytaj informacje z podręcznika strony 126-131.
2. Sporządź notatkę w zeszycie.
3 Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5 ze stron 60-61.

Proszę o systematyczne uczenie się, wykonywanie zadanych poleceń i sporządzanie notatek. Wszystko sprawdzę !


Historia

środa 15.04.2020 r.

Temat: Stan wojenny.

Przeczytaj z podręcznika temat 25 s. 192 a następnie obejrzyj film:

 https://www.youtube.com/watch?v=mWux3r0Riz4

i prezentację:

https://www.youtube.com/watch?v=Mpr02_WlMpA 

Sporządź notatkę z lekcji.


Język angielski

2 godz.  15.04. (środa) 17.04. (piątek)

Subject: Czasy Past Simple, Past Continuous- ćwiczenia porównawcze.

  1. Przypomnijcie sobie wiadomości o czasie Past Continuous .
  2. Przeanalizujcie ustnie ćw.2a/116 a następnie 2b/116.
  3. Zapiszcie w zeszytach kolejno zdania z ćw.2b i odpowiednio dobrane zdania z ćw. 2a.
  4. Ćw. 3/116 – do każdego podanego zdania dopiszcie zdanie przeczące w Past Continuous a następnie zdanie zgodne z ilustracją również w Past Continuous, wykorzystując wyrażenia podane w ramce.
  5. Ćw. 5/116 – 5 zdań zapiszcie w zeszytach.
  6. Ćw. 6/116 – zastosujcie właściwy czas, 4 zdania zapiszcie w zeszytach.

Informatyka

Tematy na 20 kwietnia 2020 r.

Proszę opracować temat: Historia i rozwój informatyki strona 159-168.

Do wykonanych prezentacji proszę dodać podkład dźwiękowy, oraz menu.

Instrukcja w linkach do filmów:

https://www.youtube.com/watch?v=iTsslssF3ZI – jak dodać dźwięk

 https://www.youtube.com/watch?v=UpJXfRIW6UE – dodawanie menu

Muzyka w prezentacji PowerPoint

PowerPoint 2013 i 2016

  1. Wybierz kartę Wstawianie -> Dźwięk i Dźwięk na moim komputerze
  2. W okienku, które się otworzy, wybierz z dysku plik muzyczny, który ma być dodany i kliknij Wstaw
  3. Kliknij na kartę Odtwarzanie i wybierz Odtwórz w tle

Wcześniejsze wersje PowerPoint

  1. Otwieramy naszą prezentację na pierwszym slajdzie
  2. Wybierz kartę Wstawianie -> Dźwięk i Dźwięk z pliku….
  3. W okienku wybieramy plik z dysku i klikamy OK
  4. Program nas zapyta W jaki sposób ma być rozpoczynany dźwięk w pokazie slajdów?, wybierz opcję Automatycznie
  5. Dwukrotnie klikamy na ikonę pliku dźwiękowego, który pokaże się na slajdzie i w górym pasku narzędzi w sekcji Odtwórz dźwięk z menu rozwijanego wybierz opcję Odtwórz na wielu slajdach
  6. Zaznacz opcję Ukryj podczas pokazu, żeby ikonka dźwięku była niewidoczna

 Pracę proszę przesłać na mój adres email. kr35@wp.pl.

Jeśli ktoś nie m ma powerpoint można skorzystać z darmowego pakietu openoffice – https://www.openoffice.org/pl/


Biologia

15.04.2020 r.
Temat: Krążenie materii i przepływ energii w ekosystemie.

1. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika stron 125-128

2. Sporządź notatkę w zeszycie

– na czym polega krążenie materii w ekosystemie
– jak przepływa energia w ekosystemie

  – obieg węgla w przyrodzie i wody.

3. Dla chętnych 

  – opisać obieg azotu i siarki w przyrodzie.

Kończymy dział więc proszę odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na pytania 1-10 ze stron 132-134

Bardzo proszę o czytelne pismo i zdjęcia! Czas do 22.04.2020 r.Mój adres justyna.prokop3@wp.pl
Wszystko zostanie sprawdzone i ocenione!

Biologia

Proszę do 17.04.2020 r. wysłać mi :
1. Zaległe notatki z lekcji – czytelne zdjęcia z zeszytu
 - Czym jest ekosystem
 - Zależności pokarmowe w ekosystemie
2.’ Czytelne zdjęcia prac domowych
 - 1,2,3,4 strona 120
  - 1,2 strona 124
Wszystko zostanie sprawdzone i ocenione!

Język polski

środa 15.04.2020 r.

Temat: Internet i jego historia.

Proszę zapoznać się z informacjami dotyczącymi Internetu str. 246- 249.

W zeszycie proszę napisać notatkę na temat Internetu:
– czym jest Internet?,
– krótka historia Internetu ( może być w formie osi czasu),
-  gatunki wypowiedzi internetowych.

Ponadto proszę sporządzić kodeks bezpiecznego korzystania z Internetu ( polecenie 7 str.249)

czwartek 16.04.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości z fonetyki.

Proszę przypomnieć sobie i zapisać w zeszycie krótką  definicję głoski i litery oraz podział głosek ze względu na wymowę (ustne, nosowe, dźwięczne, bezdźwięczne, miękkie, twarde)- podręcznik strona 250.

Pod notatką proszę wykonać następujące zadania:

  1. Określ liczbę liter i głosek w podanych wyrazach:

list-
streszczenie-
przemówienie-
opowiadanie-

Przykład: szczotka- 8 liter, 6 głosek

  1. Podane wyrazy podziel na głoski, a następnie dokonaj klasyfikacji każdej z nich

a)     widzą

b)     labirynt

c)     kupiliśmy

Przykład: dom

d- spółgłoska ustna, dźwięczna, twarda
o- samogłoska ustna, dźwięczna
m- spółgłoska nosowa, twarda, dźwięczna

Pomocny w zrozumieniu podziału głosek może być filmik, znajdujący się pod podanym linkiem:  https://www.youtube.com/watch?v=sZiA8Jg_SBg

piątek 17.04.2020 r.

Temat: Upodobnienia fonetyczne.

Proszę przeczytać wiadomości dotyczące upodobnień- przypomnienie ze strony 253 i zrobić w zeszycie notatkę. W notatce powinny znaleźć się następujące terminy:
– udźwięcznienia,
– ubezdźwięcznienia,
– upodobnienie wsteczne,
– upodobnienie postępowe,
– upodobnienie wewnątrzwyrazowe,
– upodobnienie międzywyrazowe,
– ubezdźwięcznienie w wygłosie,
– uproszczenie grupy spółgłoskowej.

Pod notatką proszę wykonać plecenia:

-  zad. 10 str. 253 ( zaznaczone wyrazy należy przepisać do zeszytu i nazwać zjawisko, które zachodzi podczas wymowy danego wyrazu, np. chleb  ( wymowa chlep) – ubezdźwięcznienie w wygłosie, kwiat (wymowa kfiat)- ubezdźwięcznienie postępowe wewnątrzwyrazowe).

- zad.11 str.253.


Chemia

Szereg homologiczny kwasów karboksylowych – podręcznik str. 157.

Zapoznaj się z tematem lekcji i wykonaj zadania z podręcznika zawarte pod tematem lekcji.


Matematyka

15.04 (środa) – Symetria względem prostej.

Zapoznaj się z opracowaniem tematu z podręcznika strona 206-207.

Wykonaj min. 5 zadań str. 209-211 oraz tabelkę „Sprawdź czy umiesz”.

16.04 (czwartek) – Oś symetrii figury.

Zapoznaj się z tematem lekcji z podręcznika str. 213.

Wykonaj minimum 5 zadań str. 213-215 oraz tabelkę „Sprawdź czy umiesz”.

17.04 (piątek) – Symetralna odcinka.

Zapoznaj się z opisem tematu str. 216 i wykonaj zadania str. 217 i tabelkę „Sprawdź czy umiesz”.


WOS

Witam!
Proszę w zeszycie zapisać temat: „Katalog praw człowieka”.
Do 16.04.2020 r. czytacie ten temat z podręcznika. W zeszycie pisemnie proszę wyjaśnić czym są prawa pierwszej, drugiej i trzeciej generacji?  Pod notatką wklejcie te dodatkowe informacje i wykonajcie ćwiczenie z tekstem- załącznik 1.
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę wszystkim zdrowych i rodzinnych świąt!!!

Historia

08.04.2020 r.

Temat: „Solidarność” (podręcznik s. 184-191, notatka s. 191)

Moi drodzy przykro mi, że tak ważne i trudne tematy musicie opracowywać sami bazując na treści podręcznika. Aby wam pomóc zrozumieć co działo się wtedy w Polsce wyszukałam kilka filmów, jeśli będziecie mieli jakieś pytania piszcie śmiało na mojego maila.

https://www.youtube.com/watch?v=PxlqFgmFoqI

https://www.youtube.com/watch?v=2Ac9SC0nI5Q

24-solidarnosc-mapa-mentalna

24-solidarnosc-tekst-zrodlowy-frag-homilii-jana-pawla-ii-1987

24-solidarnosc-symbole-solidarnosci

 

kartka


Język angielski

07.04. (wtorek)

Subject: Czas Past Continuous.

  1. Poniżej przedstawiam informacje o czasie Past Continuous. Możecie je również przeczytać na str. 170.

Jest to czas przeszły ciągły. Używamy go w następujących sytuacjach:

  • gdy chcemy powiedzieć o czynnościach i sytuacjach trwających w danym momencie w przeszłości (np. Wczoraj o 18 oglądaliśmy program o nauce angielskiego.),
  • łącznie z czasem Past Simple, gdy chcemy zaznaczyć, że jedno zdarzenie miało miejsce podczas trwania czegoś innego (np. Robiłem ćwiczenie z angielskiego, gdy zadzwonił mój telefon komórkowy.),
  • w narracji, gdy opisujemy tło dla głównych wydarzeń (np. Był ładny dzień, słońce świeciło,…).

Schemat tworzenia zdań twierdzących:

I was not listening. Ja nie słuchałem.
You were Ty nie słuchałeś.
He was On nie słuchał.
She Ona nie słuchała.
It Ono nie słuchało.
We were My nie słuchaliśmy.
You Wy nie słuchaliście.
They Oni nie słuchali.
         
Schemat tworzenia zdań przeczących w czasie Past Continuous (forma skrócona)
Podmiot Operator (BE) + przeczenie Czasownik + ing Polskie znaczenie
I wasn’t working. Ja nie pracowałem.
You weren’t Ty nie pracowałeś.
He wasn’t On nie pracował.
She Ona nie pracowała.
It Ono nie pracowało.
We weren’t My nie pracowaliśmy.
You Wy nie pracowaliście.
They Oni nie pracowali.
       

 

Schemat tworzenia zdań pytających ogólnych:

at was I doing? Co ja robiłem?.
were you Co ty robiłeś?
was he Co on robił?
she Co ona robiła?
it Co ono robiło?
were we Co my robiliśmy?
you Co wy robiliście?
they Co oni robili?

 

Schemat tworzenia pytań szczegółowych w czasie Past Continuous
Operator (BE) Podmiot Czasownik +ing Polskie tłumaczenie
Was I reading? Czy ja czytałem?.
Were you Czy ty czytałeś?
Was he Czy on czytał?
she Czy ona czytała?
it Czy ono czytało?
Were we Czy my czytaliśmy?
you Czy wy czytaliście?
they Czy oni czytali?
  1. Zapiszcie w zeszytach schematy tworzenia zdania twierdzącego, przeczącego i pytającego.
  2. Ćw. 1/170 – w zeszycie 4 zdania
  3. Ćw. 2/170 – wybierzcie właściwą formę, zapiszcie w zeszytach tylko zdania z czasem Past Continuous.

08.04. ( środa)

Subject: Czas Past Continuous – ćwiczenia gramatyczne.

By utrwalić czas Past Continuous, uzupełnijcie zdania, wstawiając wyrazy z nawiasów

 w odpowiedniej formie:

1.She………………… (play) tennis 2 hours with her mother yesterday.

2. John…………………. (go) home when it started raining.

3. Las Monday between 6 a.m. and 1 p.m. I……………….. (fly) to Spain.

4. While I ………………(prepare) dinner, my husband was repairing our car.

5. She didn’t see me, because she…………………… (look) in the other side.

6.Yesterday we ………………………………..(wait) 2 hours for Jim.

7. They………………………….. (try) hard, but failed anyway.

8. Kate…………………………. (listen) to music, when I arrived.

9. I cut myself when I……………………….. (chop) vegetables.

10. Tom…………………….. (relax) when he heard some terrible sounds.

11. Our company………………………… (not do) very well last month.

12. She…………… (watch) TV when the TV-set suddenly broke down.

13. We…………………………. (sit) on the ground and singing a song.

14. I…………………………………. (have) breakfast when you phoned.

15. It………………. (not rain) when we were going home, but the weather was awful anyway.

16. You look upset. What………………………….. (go on)?

17. Why……………your parents…………….(criticize) Polish politicians so much yesterday?


Język polski

poniedziałek 06.04.2020 r.

Temat: W poszukiwaniu Własnej Legendy- Paulo Coelho „Alchemik”.

Proszę pisemnie wykonać polecenie: Zanim przeczytasz ze str. 238.

Następnie proszę przeczytać fragment powieści pt. „Alchemik”- str. 238-241.

Na podstawie przeczytanego fragmentu proszę sporządzić plan wydarzeń i zapisać go w zeszycie.

wtorek 07.04.2020 r.

Temat: O tym, że nie warto się buntować na podstawie wiersza „Nauka chodzenia”.

Korzystając z dotychczas zdobytej wiedzy lub z dostępnych źródeł proszę napisać, czym jest asertywność oraz kiedy należy być asertywnym.

Proszę przeczytać wiersz Andrzeja Bursy pt. „Nauka chodzenia”.

Następnie proszę sporządzić notatkę na temat wiersza (kto jest podmiotem lirycznym?, jaką postawę wobec życia przyjęła osoba mówiąca?, jakie są konsekwencje przyjęcia takiej postawy?, co musi zmienić podmiot liryczny?). Pomocne w sporządzeniu notatki mogą być nota biograficzna Andrzeja Bursy oraz notatka  dotycząca poetów przeklętych ze strony 243.

środa 08.04.2020 r.

Temat: Jak napisać podanie?

Ze strony 244 proszę przepisać do zeszytu, czym jest podanie oraz budowa podania.

Następnie proszę przeczytać przykładowe podanie ze strony 244 oraz słownictwo przydatne do napisania podania ze strony 245.

Pisemnie proszę wykonać polecenie 1, 2 i 4 ze strony 245.

Polecenie 4 proszę przysłać na moją pocztę do sprawdzenia.


EDB

Przesyłam do rozwiązania krzyżówkę. Rozwiązane krzyżówki proszę przesyłać na adres: mjkwiaty@onet.eu lub za pomocą komunikatora Messenger.

krzyżówka EDB

Dodatkowo proszę zapoznać się z tematami pierwszej pomocy w przypadku krwotoków i złamań i zwichnięć.


Chemia

07.04.2020 r. wtorek. 

Powtórzenie wiadomości o alkoholach.

Wypełnij karty pracy i prześlij na adres: mariap1402@wp.pl . Praca podlega ocenie. Proszę o samodzielność.

karta-pracy-etanol  karta-pracy-metanol   karta-pracy-glicerol-1


Matematyka

06.04.2020 r. poniedziałek.

Zadania powtórzeniowe z dz. koła i okręgi.

zadania_powtorzeniowe_kolo

Wykonaj zadania te, które potrafisz z podręcznika str. 254 i 255.

07.04 i 08.04.2002 r. . Cd. Zadań na ocenę.

Wykonaj zadania z zestawu zadań . Prześlij rozwiązania na podany adres e – maila: mariap1402@wp.pl  .

Zadania podlegają ocenie. Rozwiąż te, które sama ( sam ) potrafisz.

Proszę o samodzielność.


WOS

02-09.04.2020 r.
Zakończyliśmy rozdział – Społeczność lokalna i regionalna. Do 09.04.2020 r. musicie powtórzyć cały rozdział( 4 tematy). Na końcu rozdziału oprócz podsumowania jest test.

Proszę zapisać temat w zeszycie: Podsumowanie i utrwalenie wiadomości.

Pod tematem rozwiązujecie w zeszycie pisemnie ten test. Piszcie samodzielnie aby jak najlepiej sprawdzić zasób swojej wiedzy. Sprawdzian napiszecie( mam nadzieję) zaraz po świętach. Zaczniemy teraz dział „Prawo i prawa człowieka”. Do 09.04.2020 r. proszę przeczytać pierwszy temat „Prawa człowieka” i zapisać do zeszytu. Pod tematem należy zrobić notatkę w punktach o historii praw człowieka i Konwencji praw dziecka.
Poszukajcie informacji na temat łamania praw człowieka. Zróbcie prezentację na wybrany przez Was przykład łamania praw człowieka na świecie. Prezentacja ma mieć formę bardziej kampanii społecznej, która zwraca uwagę ludzi na wybrany przez Was problem. Maksymalnie do 12 slajdów, czas na realizację to 2 tygodnie ( czyli do 17.04.2020 r.)


Religia

https://www.youtube.com/watch?v=ip099tlDJ3M

Co to jest grzech? Zrobię krótką notatkę po obejrzeniu filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=LjJqCCBZQ5o
Co to jest 7 grzechów głównych? Zrobię krótką notatkę po obejrzeniu filmu.

Tylko do obejrzenia i zastanowienia:

https://www.youtube.com/watch?v=a4-UXRE58b0

Pomyślę o swojej spowiedzi.


Język angielski

03.04. (piątek)

Subject: Rozumienie tekstów pisanych, znajomość funkcji i środków językowych.

  1. Dla utrwalenia czasu Present Perfect i okresów warunkowych, wykonajcie ćw.6/114.
  2. Ćw.9/115 – ćw. rozumienia tekstów pisanych.
  3. Ćw. 10/115 – przetłumaczcie fragmenty zdań z nawiasów, czasowniki użyjcie we właściwej formie.
  4. Ćw.11/115 – napiszcie wypowiedź pisemną.

Geografia

Aktualizacja: 01 – 08.04.2020 r.

Temat: Ludność Ameryki.
1 Przeczytaj informacje z podręcznika strony 122-125.
2. Sporządź notatkę w zeszycie.
3 Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5 ze stron 57-59.

Proszę o systematyczne uczenie się , wykonywanie zadanych poleceń i sporządzanie notatek. Wszystko sprawdzę !


Fizyka

Aktualizacja: 01 – 08.04.2020 r.

Temat: Załamanie światła.

str.174/175/176 ćwiczeniówka str.84/8.

Temat: Soczewki.

str.178/179/180/181 ćwiczeniówka str.86,87.


Biologia

Aktualizacja: 01-08.04.2020 r.

Temat Zależności pokarmowe w ekosystemie.

 1 Zapoznaj się z informacjami z podręcznika strony 121-124.

2. Sporządź notatkę w zeszycie:

  – definicja łańcuch pokarmowy, producent, konsument, reducentów,

    – co to jest sieć troficzna,

   - dobro jest i kiedy dochodzi do zakłócenia równowagi ekosystemu.

3. Odpowiedz  pisemnie w zeszycie na pytanie 1,2 strona 124.

Bardzo proszę o systematyczne uczenie się i wykonywanie zadanych poleceń.

Materiał do powtórzenia podam później.


Informatyka

Proszę opracować temat: Historia i rozwój informatyki strona 159-168.

Proszę wykonać prezentację na ten temat.

Prezentacja minimum 8 slajdów.

Można ja wykonać w programie powerpoint, jeśli ktoś nie ma możne ściągnąć program openoffice i tam wykonać pracę.

Po wykonaniu proszę przesłać pracę jako załącznik na adres:kr35@wp.pl.

Link do programu: https://www.openoffice.org/pl/

W razie problemów piszcie na mój adres.


Język polski

wtorek  31.03           
Temat: Twórca i jego czasy- Sławomir Mrożek.

Proszę zapoznać się z informacjami dotyczącymi życia i twórczości Sławomira Mrożka- podręcznik str. 230-231 oraz sporządzić w zeszycie notatkę na temat tego autora.

Wiadomości można uzupełnić informacjami z encyklopedii bądź internetu.

środa 1.04         
Temat: Przerost ambicji nad możliwościami- „Artysta” Sławomira Mrożka.

Proszę przeczytać opowiadanie „Artysta” ze strony 232.
W zeszycie proszę wykonać:
– polecenie 5 str. 232, tzn. napisać, czym jest alegoria a następnie wypisać bohaterów opowiadania oraz podać cechy, jakie uosabia każde ze zwierząt występujących w utworze,
– polecenie 6 str. 233,
– polecenie 9 str.233– pracę należy napisać do piątku. Następnie proszę zrobić zdjęcie wypracowania i przysłać na moją pocztę.

Przydatny w zrozumieniu opowiadania może być krótki filmik na jego temat, znajdujący się pod podanym linkiem:   https://www.youtube.com/watch?v=c15M0XRyPDc

czwartek 2.04
Temat: O życiu bez wyboru na podstawie wiersza K.K. Baczyńskiego „ Z głową na karabinie”.

Proszę zapoznać się z informacjami na temat życia i twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Przydatny link: https://www.youtube.com/watch?v=eWDvtuf5IuI&t=332s

Następnie proszę przeczytać wiersz „Z głową na karabinie” ze strony 233-234.

W zeszycie należy zrobić notatkę na temat wiersza (kim jest podmiot liryczny?,
w jakiej sytuacji się znajduje?, jaki ma stosunek do przeszłości i do obecnych wydarzeń?, jaki wpływ ma wojna na jego życie?).

piątek 3.04
Temat: Trudna sytuacja ukazana we fragmencie powieści pt. „Pozłacana rybka”.

Proszę przeczytać fragment powieści Barbary Kosmowskiej pt. „Pozłacana rybka” str.235-237.
Do zeszytu proszę przepisać i uzupełnić poniższą kartę pracy.

1.Uzupełnij podany opis sytuacji informacjami z tekstu.

Główną bohaterką tekstu jest nastoletnia dziewczyna o imieniu ……………………, której rodzice ………………………..  Jej ojciec był w związku z …………………………… Jej relacje z tą kobietą były ……………………………………………., o czym świadczy na przykład ……………………………………………………………………………. .

W dniu, kiedy ……………………………………….., nastolatka dowiedziała się, że………………………………………………………….. .

Mimo że dziewczyna zareagowała na tę informację ………………………, partnerka jej ojca ……………………………………………….. .

2. Wypisz emocje, które towarzyszyły bohaterce, gdy dowiedziała się o ciąży Klaudii, i określ, co mogło wywołać w dziewczynie takie emocje. Wyciągnij wnioski ze swoich obserwacji.

tabela 10

3. Zastanów się nad tym, jakie decyzje wynikające z analizowanej sytuacji może podjąć bohaterka tekstu. Wypisz pozytywne i negatywne konsekwencje takich decyzji.

tabela 11


Historia
Ze względu na próbne egzaminy przedłużam termin nadsyłania listów do końca tygodnia.

Matematyka

30.03.2020 r. poniedziałek. Wzajemne położenie okręgów.

Zapoznaj się z położeniem okręgów względem siebie podr. str. 238.

Wykonaj zadania z podręcznika  str.239.

31.03.2020 r. wtorek. Próbny sprawdzian z matematyki – arkusz CKE.

1.04.2020 r. środa. Styczna do okręgu. Zapoznaj się  definicja stycznej do okręgu.

Wykonaj konstrukcję zgodnie z opisem w podręczniku str. 235.

Rozwiąż zadania z podręcznika str. 235.

02.04.2020 r. czwartek. Styczna do okręgu – zadania.

Wykonaj zadania z podręcznika str. 236 i 237 ( wybierz min. 4 zadania )

03.04.2020 r. piątek. Zadania uzupełniające z działu. „ Koła i okręgi”.

 Rozwiąż zadania z podręcznika str. 254 i 255. Zad. Nr 1;2; 5; 8;9;10;11;12.Dla chętnych zad. 6 i 7 str. 254.       


Język angielski

31.03. (wtorek)

Subject: Czas Present Perfect -ćwiczenia utrwalające.

1.  Z ćw.7/105 przerysujcie do zeszytu tabelę, dzieląc ją na trzy części, jakie nazwy sportów używamy z czasownikami: play, go,do.

2. ćw. 2/112 – ustnie

3. ćw. 3/114 – 4 zdania zapiszcie w zeszytach.

4. ćw. 4 i 5/114 – po 4 zdania z każdego ćwiczenia zapiszcie w zeszytach.

01.04. (środa)

Subject: Próbny egzamin ósmoklasisty – arkusz CKE.


Chemia

31.03.2020 r.wtorek. Porównanie właściwości alkoholi.

Na podstawie informacji w podręczniku porównaj właściwości alkoholi i ich zastosowanie.

Notatkę zapisz w zeszycie przedmiotowym.

01.04.2020 r.środa. Szereg homologiczny kwasów karboksylowych.

Zapoznaj się z budową cząsteczek kwasów organicznych z podręcznika.

Wykonaj stosowne zadania dot. Tego tematu.


WOS

Witam!Mam nadzieję,że zadania z poprzedniego tygodnia zostały wykonane. Prasówki i inne ćwiczenia, które będą zadane proszę na razie trzymać i nigdzie nie odsyłać. Pod poprzednim tematem wklejacie lub przepisujecie tabelkę z podziałem zadań dla poszczególnych jednostek administracyjnych. załącznik 3-lekcja.

LEKCJA
Wpisujemy temat do zeszytu: Obywatele a władza samorządowa.
Proszę przeczytać temat z podręcznika i zrobić notatkę do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia:
1. Wyjaśnij, czym jest ePUAP i jakie sprawy można załatwić za jego pośrednictwem?
2. Ze strony urzędu miasta pobierz wniosek o wydanie dowodu osobistego, a następnie prawidłowo go wypełnij. Zachowaj do sprawdzenia. Powodzenia!


Język angielski 27.03  (piątek)

Subject: II okres warunkowy- ćwiczenia gramatyczne.

1.Abyście jeszcze lepiej zrozumieli II okres warunkowy, przeczytajcie poniższe informacje:

Drugi okres warunkowy to myślenie o przyszłości lub teraźniejszości. Tym razem warunek a co za tym idzie sytuacja, ma niewielką (prawie żadną) szansę, żeby zaistnieć lub wręcz   warunek nie może być spełniony. Czyli można sobie pomarzyć… Ale przecież marzenia czasem się spełniają…
W tłumaczeniu na język polski używamy trybu przypuszczającego.

If I had a lot of money, I would go on a trip around the world.   Gdybym miał dużo pieniędzy, pojechałbym na wycieczkę dookoła świata.

Ale nie mam tyle pieniędzy, przynajmniej w tej chwili. Ale przecież mogę wygrać w totka, niewielka szansa (jedna na kilkanaście milionów;-)) istnieje.

Zdanie w drugim okresie warunkowym budujemy następująco:

if + Past Simple , Would + bezokolicznik
  1. Teraz wykonajcie ćwiczenie, które polega na wstawieniu czasowników z nawiasów w odpowiednim czasie ( II okres warunkowy)

1.If I …………………(be) you, I ……………..(get) a new job.

2.If he………….. (be) younger, he ……………… (travel) more.

3.If we ……………..(not / be) friends, I …………..(be) angry with you.

4.If I …………..(have) enough money, I………….. (buy) a big house.

5.If she …………. (not / be) always so late, she…………… (be) promoted.

6.If we ……………… (win) the lottery, we……………… (travel) the world.

7.If you …… (have) a better job, we ………… (be) able to buy a new car.

8.If I ………….. (speak) perfect English, I ………….. (have) a good job.

9.If we ………….. …(live) in Mexico, I ………………. (speak) Spanish.

10.If she ……………. (pass) the exam, she ………. (be) able to enter university.      

  • Proszę  ćwiczyć I I II okres warunkowy- będzie kartkówka.
  • Sprawdzone są Wasze kartkówki ze stopniowania przymiotników. Zainteresowanych proszę o kontakt na mój e-mail, podam wyniki: figa68@onet.eu

Geografia

Temat: W Amazonii.

1 Przeczytaj informacje z podręcznika strony 116-121.

2. Sporządź notatkę w zeszycie:

   - środowisko przyrodnicze Amazonii,

  – fauna i flora Amazonii,

  – gospodarcza eksploatacja Amazonii i jej ekologiczne następstwa.

3 Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,2,3,4,5 ze stron 53-56.


Biologia

Temat Czym jest ekosystem?

 1 Zapoznaj się z informacjami z podręcznika strony 116-120.

2. Sporządź notatkę w zeszycie.

3. Odpowiedz  pisemnie w zeszycie na pytanie 1,2,3,4 strona 120.


Język angielski     25.03.2020 (środa)

Subject: II okres warunkowy.

  1. Zapoznajcie się z informacjami o II okresie warunkowym ze str.169 i zapiszcie schemat zdania w zeszycie.
  2. Ćw. 2/104 ustnie
  3. Ćw.3/105- dopasujcie i zapiszcie zdania w zeszycie z podziałem na 0, I i II okres warunkowy.
  4. Ćw. 4/105- uzupełnijcie zdania ustnie i  zapiszcie do zeszytu tylko te, które są w II okresie warunkowym.
  • Pamiętajcie o przetłumaczeniu zaległych zdań w I okresie warunkowym.
  • CKE na bieżąco umieszcza na swojej stronie zadania egzaminacyjne wraz z odpowiedziami. Zachęcam do zapoznania się i spróbowania własnych sił w ich rozwiązywaniu.

 


Fizyka

Aktualizacja: 25-30.03.2020 r.

Temat: Światło i cień. str.164

Zeszyt ćwiczeń str.80,81.

Temat: Widzimy dzięki światłu. str.169

Zeszyt ćwiczeń str.82,83.


EDB

Wychodząc naprzeciw obecnej sytuacji w Polsce jak również na Świecie, bardzo proszę  abyście przypomnieli sobie temat dotyczący sytuacji kryzysowych , jak należy się w takich sytuacjach zachować, jak należy postępować w obliczu zagrożenia epidemiologicznego, a także udzielania pierwszej pomocy w nagłych przypadkach. W razie jakich kolejek pytań śmiało możecie zadawać mi pytania korzystając z aplikacji messenger.


Historia

aktualizacja : 24.03.-03.04.2020 r.

Tematy z podręcznika 22 i 23 s. 168-183 – tematy zapisać w zeszycie.

https://epodreczniki.pl/a/kryzysy-spoleczno-polityczne-w-prl/DjUJETI4C

praca domowa: najpóźniej do 01.04 każdy z was napisze do mnie, jako byłej waszej nauczycielki historii, list opisujący wybrane zdarzenie (VI-1956, lub X-1956, lub III-1968, lub XII-1970 lub, VI-1976), tak jakbyście byli jego bezpośrednimi uczestnikami. Możecie oczywiście skorzystać z innych stron w Internecie na temat wybranego wydarzenia, nie zapomnijcie podać źródła. Listy te będą sprawdzone i ocenione. Już się cieszę na ciekawe prace, uwielbiam czytać listy.                                                        Adres: historiapspkrepa@gmail.com


Język polski

aktualizacja : 24-27.03.2020 r.

Tematy do realizacji od wtorku 24.03 do piątku 27.03. Wszystkie tematy i notatki proszę zapisywać w zeszycie.

wtorek 24.03
Temat: Zdanie złożone i wielokrotnie złożone- powtórzenie wiadomości.

Proszę przeczytać wiadomości na temat zdania złożonego współrzędnie str.214, podrzędnie str.212 oraz wypowiedzenia wielokrotnie złożonego str.216.

Do zeszytu proszę przerysować schematy dotyczące wypowiedzenia oraz zdania złożonego ze str.218. Ponadto proszę przedstawić na wykresie i nazwać następujące zdania:

1) Marek jest zdolny i uczy się pilnie.

2) Jutro pojadę na wycieczkę albo zostanę domu.

3)Zdaje mi się, że już oglądałem ten film.

4) Prosiłem kolegę, żeby mi pomógł.

5)Odkąd zacząłeś pracować, zdobyłeś uznanie otoczenia.
6)Mama poprosiła mnie, żebym jej pomogła, kiedy odrobię lekcje.

środa 25.03

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu pt.Utopie.
Proszę przejrzeć dział 5 z podręcznika i przypomnieć sobie ważniejsze teksty, ich problematykę oraz poznane terminy w oparciu o mapę myśli ze strony 217 i 218.

czwartek 26.03
Temat: Sprawdź wiedzę i umiejętności.

Proszę przeczytać tekst pt. Utopie i antyutopie w kinie ze str. 219 oraz wykonać pisemnie polecenia do tekstu od 1 do 9 str.220.

 piątek 27.03

Temat: O życiowych wyborach na podstawie dzieła Natalii Rak.
Proszę obejrzeć dzieło pt. Wybór ze strony 221 i sporządzić w zeszycie jego opis. Przydatne przy wykonywaniu polecenia są informacje znajdujące się pod obrazem oraz pytania pomocnicze od 1 do 4 ze strony 221.

W razie pytań możecie pisać do mnie na messengera lub na adres meilowy: ania-bajka@wp.pl


Język niemiecki 

Termin wykonania poleceń od 23.03.2020 r. do 27.03.2020 r.

Thema: Interessante Schulwege in Deutschland.

  1. Wykonać ustnie (czytając na głos) zadanie z podręcznika 1 str. 92 oraz wypisać do zeszytu nazwy środków transportu i przetłumaczyć na j. polski (pomagać sobie słownikiem znajdującym się na końcu rozdziału lub podręcznika oraz innymi ogólnodostępnymi w Internecie słownikami, nie translator!!!). Pamiętamy, że są to rzeczowniki (z dużej litery oraz rodzajniki!).
  2. Wykonać w zeszycie zadanie z podręcznika 2 str. 92.
  3. Wykonać ustnie (czytając na głos) zadanie z podręcznika 4 str. 92.
  4. Jako prace domową wykonać w zeszycie ćwiczeń ćw. 1, 2, 3, 4 str. 62, ćw. 9, 10 str. 67, ćw. 4 str. 68, ćw. 5, 6 str. 69.
  5. Proszę również przyswoić słownictwo z powyższej lekcji tj. środki transportu oraz dodatkowo ,,Aktivwörterbuch” podręcznik str. 97, podpunkt: ,,Inne środki tarnsportu”.

 

Thema: Frankfurt/Mein: nicht nur ein Flughafen!

  1. Wykonać bez wysłuchania tekstu zadanie w podręczniku 1 str. 93 (w razie wątpliwości korzystamy z zasobów Internetu).
  2. Wykonać pisemnie (tj. wpisać gdzie mają miejsce te dwa dialogi: ,,Bahnhof- dworzec kolejowy“ czy ,,Flughafen- lotnisko“).
  3. Wykonać ustnie (czytając na głos) zadanie z podręcznika 3 str. 93.
  4. Wykonać pisemnie zadanie z podręcznika 5 str. 93 (podaję w rozsypance słowa, które należy wpisać wg kontekstu: Hauptbahnhof, Flughafen, Internationale Automobil- Ausstellung, Buchmesse, Commerybank Tower, Deutschland).
  5. Jako prace domową wykonać w ćwiczeniówce ćw. 1, 2, 3, 4 str. 65 oraz ćw. 2, 4 str. 70.
  6. Proszę również przyswoić słownictwo z ,,Aktivwörterbuch” podręcznik str. 97, podpunkt: ,,Dworzec kolejowy/ Lotnisko”.

Chemia

aktualizacja: 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

Temat I: Metanol i etanol. Podręcznik str. 142

Temat II: Glicerol – alkohol polihydroksylowy, strona 150

Wykorzystaj stronę internetową „zdalne nauczanie” – kl. VIII chemia


Matematyka

aktualizacja: 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

Temat: Pole koła. Zapoznaj się z wzorem na pole koła. Podręcznik str. 247. Wykonaj zadania od 1-6 str. 248

Temat II: Zadania z zastosowaniem wzoru na pole koła. Wykonaj pozostałe zadania z podręcznika.

Proszę rozwiązać dodatkowo zestaw zadań powtórzeniowych, przesłane e-mailem.


WOS

Proszę przeczytać temat ” Powiat i województwo” z podręcznika i zrobić notatkę odnośnie samorządu wojewódzkiego. Pod notatką wykonać ćwiczenia 2 i 4. Proszę zrobić dwie prasówki na dowolny temat. Czas wykonania zadań do 26.03.2020.


Historia

https://epodreczniki.pl/b/co-by-zobaczyl-mis-wojtek-w-polsce-rzadzonej-przez-komunistow/PvutVtOmd

https://epodreczniki.pl/a/miedzy-propaganda-a-rzeczywistoscia-w-prl/DDAtcheAR


Matematyka

Wszystkich uczniów zachęcam do samodzielnego rozwiązania testów egzaminacyjnych, które już zostały wysłane oraz do nowych testów, które będą sukcesywnie na stronie  https://cke.gov.pl (skopiuj link i wklej w wyszukiwarkę)

Praca uczniów zostanie oceniona. Wszystkie zadania proszę rozwiązać w zeszytach przedmiotowych. Każdy uczeń rozwiązuje na miarę swoich możliwości. Zachęcam do pracy z podręcznikiem.


Chemia

Uczniów proszę o rozwiązanie dostępnych już wcześniej wysłanych dwóch testów oraz do zapoznania się z treściami na stronie gov.pl – lekcje zdalne – chemia kl. VIII.


Fizyka

Proszę powtarzać materiał z działu: Drgania i ruch falowy.


Język niemiecki

Termin wykonania poleceń od 16. 03. 2020 r. do 20. 03. 2020 r.

Thema: Wie komme ich zum Zoo?

  1. Przepisać słówka wraz z tłumaczeniem (patrz słownik aktywny na końcu rozdziału 4).
  2. Wykonać ustnie (czytając na głos) zadanie z podręcznika 2 str. 90 (same odpowiedzi przepisać do zeszytu, np. Dialog A- 1, 2 / Dialog B- 3, 4 itp.).
  3. Wykonać pisemnie w zeszycie zadanie z podręcznika 3  i 4 str. 90.
  4.  Jako pracę domową wykonać w zeszycie ćwiczeń ćw. 1, 2, 3, 4 str. 62.
  5. Proszę również przyswoić słownictwo z ,,Aktivwörterbuch” podręcznik str. 96, podpunkt: ,,Opis drogi”.

Thema: Leben ohne Handy und Playstation.

  1. Wykonać ustnie zadanie z podręcznika 1 str. 91.
  2. Wykonać pisemnie w zeszycie zadanie z podręcznika 2 str. 92.
  3. Wykonać pisemnie w zeszycie zadanie z podręcznika 3 str. 91 (podaję możliwości do wyboru: helfen, Ski fahren, Rad fahren).
  4. Wykonać pisemnie w zeszycie zadanie z podręcznika 4 str. 91.
  5. Jako pracę domową wykonać w zeszycie ćwiczeń ćw. 1, 2, 3, 4 str. 63 (P.S. Możliwości do ćwiczenia 4- im Wald wandern, Fußball spielen, auf dem Land, ein Pferd, arbeiten/helfen).
  6. Proszę również przyswoić słownictwo z ,,Aktivwörterbuch” podręcznik str. 96, podpunkt: ,,Życie na wsi”.

Język angielski

Przetłumacz na język angielski podane w nawiasach fragmenty, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy

7.1. My uncle (mieszka) _______________________________ in Wales since he got married two years ago.

7.2. I think you (nie powinnaś zabierać) __________________________________________ your dog with you on the next holiday.

7.3. (Czy interesujesz się) ___________________________________________ in modern art by any chance?

7.4. Look at this photo! I like the girl (która siedzi) __________________________________ next to John.

7.5. (Czy musiałeś) __________________________________ leave so early in the morning?

Kilka dni temu przeprowadziłeś(-aś) się do nowego domu/mieszkania. W e-mailu do kolegi/koleżanki z Londynu:

·wyjaśnij, dlaczego Twoja rodzina zmieniła miejsce zamieszkania

·zrelacjonuj wydarzenie, które miało miejsce podczas przeprowadzki

  • opisz swój nowy pokój.

Podpisz się jakoXYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość wypowiedzi powinna mieć od 50 do 120 słów.

 

Przetłumacz na język angielski podane w nawiasach fragmenty, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.

7.1. (Wyłącz) ________________________________________________ your mobile phone, the lesson will start in a moment.

7.2. Reksio is (najszybszym psem)_______________________________________________ I have ever seen.

7.3. Where (spotkałeś) ___________________________________________ Ann yesterday?

7.4. We need (kilka jabłek) _____________________________________________________ to make this cake. 7.5. I’d like to know (czy lubisz) ________________________________________________ fantasy books.

 Postanowiłeś wziąć udział w programie telewizyjnym ,,Young Cooks” W e- mailu do kolegi/koleżanki ze Stanów Zjednoczonych:

 ·wyjaśnij, dlaczego chcesz wziąć udział w tym programie

·napisz, w jaki sposób przygotowujesz się do udziału w programie

·opisz, jak zareagowali rodzice na Twoją decyzję o udziale w programie

 

 Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w każdą lukę 4.1.–4.4. literę, którą oznaczono brakujące zdanie (A–E), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

SMART TEENS

A 14-year-old boy and his cousin were spending their holiday on Camano Island, Washington. On the first day they did some sailing on their yacht and returned to the island for the night. 4.1.____ When they woke up the next morning, they heard sounds coming from the place where they had left the yacht. The boys looked out of the window and saw that two men had tied their yacht to a speedboat and were escaping with it. 4.2.____ He quickly got it into the air and it started to ‘chase’ the thieves. The drone followed them for some time. 4.3. ____ But thanks to the recording from the drone, the police discovered where the thieves were going. They sent two helicopters to that location. 4.4. ____ The stolen yacht was given back to the boys and the thieves were arrested.

A. One of the boys immediately called the police and the other one ran for his drone.                                                                                    B.However, it was a bit slower than the speedboat, and finally lost track of the men.

C. They got the video from the drone but they couldn’t find the stolen yacht.

D. They tied up their yacht by the shore and went to their guesthouse.

  Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów. Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

 climb     city     help    high    need     worry

A RISK TO PANDAS

The number of giant pandas in the world is falling. There are a few reasons for this. One is that many of the bamboo forests are cut down to build new 6.1. ____________________ and roads. Another one is global warming. An adult panda eats a lot. It 6.2. ____________________ up to 38 kilograms of bamboo every day and scientists warn that because of the climate change the bamboo in China’s mountains is disappearing very fast. Already there is so little bamboo on lower mountain slopes that pandas must move to 6.3. ____________________ parts of the mountains to survive. Many people are 6.4. ____________________ that giant pandas may soon have no food to live on. They lead regular campaigns to make other people take action and start 6.5. ____________________ pandas before it’s too late. Unfortunately, the world is sometimes too lazy.

 

Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. Your dad has (więcej czasu niż)______________________________________________ the rest of us, so he can help you.

7.2. When (on chce) ______________________________________ to start his tennis lessons?

7.3. The students (słuchali muzyki) _______________________________________________ when I opened the door. 7.4. Our teacher (kazał nam przyjść) ______________________________________________ earlier on Monday.

7.5. This is the worst film that (kiedykolwiek widziałem) ______________________________

Zorganizowałeś(-aś) przyjęcie dla Twojego młodszego brata. W e-mailu do kolegi/ koleżanki z Londynu:

•wyjaśnij, dlaczego zorganizowałeś(-aś) to przyjęcie

 •opisz miejsce, w którym odbyło się to przyjęcie

 •zrelacjonuj przebieg tego przyjęcia. Podpisz się jakoXYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów.

Biologia

PROSZĘ POWATARZAĆ WIADOMOŚCI Z PODRĘCZNIKA ZE STRON: 187 – 194.

PRZYPOMINAM O KARTKÓWCE Z ZAGADNIEŃ.

POLECAM RÓWNIEŻ STRONY: https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn 


Język polski

Proszę powtórzyć do egzaminu następujący materiał:
- części mowy oraz części zdania (podręcznik str. 170-176, 208-211),
- zdanie złożone oraz wielokrotnie złożone (str.212-216),
- środki stylistyczne (str.315-316),
- rodzaje i gatunki literackie (str.304-313),
- formy wypowiedzi pisemnej: zaproszenie, podziękowanie, dedykacja, ogłoszenie, charakterystyka, charakterystyka porównawcza, sprawozdanie, recenzja, rozprawka, opowiadanie, opis przeżyć wewnętrznych,
Proszę przypomnieć sobie problematykę oraz bohaterów lektur obowiązujących na egzaminie:

1. Charles Dickens „Opowieść wigilijna”

2. Aleksander Fredro „Zemsta”

3. Jan Kochanowski , wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym treny I,V,VII,VIII

4. Aleksander Kamiński „Kamienie na szaniec”

5. Ignacy Krasicki „Żona modna”

6. Adam Mickiewicz „Reduta Ordona”, „Śmierć Pułkownika”, „Świtezianka”, II część „Dziadów”, Wybrany utwór z cyklu „Sonety krymskie”, „Pan Tadeusz” (całość)

7. Antoine de Saint-Exupery „Mały Książę”

8. Henryk Sienkiewicz „Qvo vadis”, „Latarnik”

9. Juliusz Słowacki „Balladyna”

10. Stefan Żeromski „Syzyfowe prace”

11. Sławomir Mrożek „Artysta”

12. Melchior Wańkowicz „Ziele na kraterze” (frag.) „Tędy i owędy” (wybrany reportaż).

Zachęcam do powtarzania materiału korzystając z lekcji języka polskiego dostępnych na stronie www.gov.pl/zdalne lekcje oraz do rozwiązywania arkuszy egzaminacyjnych dostępnych na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Geografia

Proszę o utrwalanie wiadomości dotyczących ukształtowania powierzchni, klimatu, roślinności, wód powierzchniowych AMERYK, tornad i cyklonów.. Proszę o wykonanie zadań 1,2,3 ze strony 115 w podręczniku.