Drodzy Rodzice i Dzieci,
Drodzy Rodzice i Dzieci,
Drodzy Rodzice i Dzieci,
Drodzy Rodzice.
Informacje o gotowości szkolnej 6-latków i kolejne karty pracy dla wszystkich do odbioru u wychowawcy. Kto jeszcze nie odebrał proszę jak najszybciej.
Temat tygodnia - ,,Święto rodziców”.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o rodzinie i obchodzić Święto Mamy i Taty.
1. Rozpoczniemy od zabawy ,,Imię mamy i taty”. Dzieci powiedzcie, jak ma na imię Wasza mama i Wasz tata? Podzielcie te słowa na sylaby. Określcie, jaką głoską się rozpoczynają i kończą. 6-latki spróbujcie wymienić wszystkie głoski po kolei, a potem ułóżcie imię mamy i taty z liter alfabetu ruchomego. Może ktoś spróbuje je napisać?
Porysujcie teraz – ,,To jest mama. To jest tata” – kp.4 str.46.
Ponieważ Święto Mamy tuż, tuż, a Taty wkrótce uczcimy je razem.
Przygotujcie więc dla Nich laurki. Możecie wykorzystać Karty 24 i 12 lub zrobić inne według swojego pomysłu.
Pomyślcie jeszcze o innych niespodziankach.
2. ,,Koncert dla Mamy i Taty”.
Drodzy Rodzice usiądźcie razem z dziećmi i posłuchajcie, to dla Was koncert od dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=-hHjXK0ZOeQ
Piosenka dla Mamy i Taty
pios.Dziękuję mamo, dziękuję tato
https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs
KOCHAM CIĘ TI AMO JE T’AIME ❤️❤️❤️
https://www.youtube.com/watch?v=ZxgFEtsfIBs
,,Daj mi rękę tato”
Przyjmijcie od dzieci życzenia i laurki.
Dzieci popracują z kp. str.44-45 - rozwiążą zagadki i narysują odpowiednie obrazki.
Ćwiczenia praktyczne – porównywanie wysokości członków waszej rodziny i wykonanie zadania str.48
- wyklaskiwanie podanego rytmu ….str.49.
3. Oglądanie filmiku i rozmowa na temat ,,Jak dzieci pomagają rodzicom?”
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
Wykonanie rysunku tematycznego – kp.str.49.
Zabawa ruchowo- naśladowcza „Pomagam swojej mamie i tacie” – naśladowanie czynności, które wykonują rodzice np. ścieranie kurzów, podlewanie kwiatów, gotowanie itd
,,Bukiet ” - praca plastyczna - kp.str.50.
Spacer z Rodzicami - sprawdzenie w przydomowych ogródkach, jakie kwiaty zakwitły na święto mamy i taty, rozpoznawanie i nazywanie.
- Słuchanie i nauka wiersza Jadwigi Koczanowskiej ,,Mama i tata”.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej – praca z kartami str. 51-52.
Zabawy ruchowe na powietrzu razem z rodzicami.
5. Na koniec o festynie rodzinnym u Ady i Olka.
Popracujcie z Ks. str.78-81 - teksty do słuchania (5-latki) i do czytania (6-latki). Na ilustracjach policzcie co da się policzyć.
Potem ćwiczenia graficzne – kp.str.53 i wspólna zabawa przy piosence ,,Ojciec Wirgiliusz”.
https://www.youtube.com/watch?v=1j8WIR0lsCU
Pozdrawiam Wychowawczyni.
Drodzy rodzice!
https://www.youtube.com/watch?v=anYx7nJCI4s
https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ
https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA
https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw
https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8
https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
Drodzy Rodzice
Na ten tydzień temat : Moja ojczyzna.
Przeczytajcie dzieciom wiersz D.E Sobiesiak – „Polska”
Polska to piękne ogrody
i nasze rzeki pełne wody.
Polska to nasze morze,
to łąki w pięknym kolorze.
Polska to jeszcze lasy zielone,
a gdzieniegdzie chaty bielone.
Polska to nasza rodzinna tradycja,
A w radio i telewizji polska audycja.
Polska to wspaniały stary Kraków,
i Pomorze słynące z rybaków.
Polska to wysokie góry,
których szczyty sięgają pod chmury.
Polska to czarny kamień ze Śląska,
i wszędzie gdzie jesteś… to Polska.
Poproście dzieci o odpowiedź na pytania :
- Co to jest Polska?
- Jak nazywa się stolica Polski, największa rzeka w Polsce?
- Jak nazywa się polskie morze i najwyższe polskie góry?
Powymieniajcie jeszcze jakieś miasta, które leżą w Polsce (można poczytać z mapy).
Dla przypomnienia niech dzieci zaśpiewają teraz piosenkę „Jesteśmy Polką i Polakiem”.
https://pl.pinterest.com/pin/717339046873584205/
Potem obejrzą film edukacyjny „Polskie symbole narodowe-Polak Mały”.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
i wykonają kartę pracy str.28 w 4.
Dla utrwalenia wiadomości o naszych symbolach narodowych możecie Państwo w wolnej chwili nauczyć dziecko wiersza E. Stadtmuller ,,Kim jesteś?”
Czy wiesz, kim jesteś?
-To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
- Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
- biało-czerwone.
Ojczyste godło
- orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
- mazurka dźwięki,
no i stolica
- miasto syrenki.
I jeszcze Wisła co sobie płynie:
raz na wyżynie, raz na równinie,
i mija miasta prześliczne takie…..
- Już wiesz, kim jesteś?
- Jestem Polakiem.
Proszę poćwiczyć także śpiewanie naszego hymnu.
Dzieci mogą jeszcze poznać dokładniej legendę o powstaniu naszego państwa i jego godła oglądając filmik
Gniazdo białego orła – Baśnie Polskie
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0
Warto posłuchać piosenki Historia Polski https://www.youtube.com/watch?v=uq0old44poA
W następnych dniach temat o Warszawie – jej powstaniu, herbie, budowlach, zabytkach.
Słuchanie legendy ,,Warszawska syrenka”
https://www.youtube.com/watch?v=WyvkcWx2sMs
rozmowa o jej treści i wykonanie karty graficznej str.29 w 4.
Potem ćwiczenia w czytaniu (6-latki), w słuchaniu (5-latki) – ks. str.72-73
Słuchanie piosenki ,, Warszawa Stolicą Polski”
https://www.youtube.com/watch?v=bGr6RgLmdVI
i oglądanie zdjęć z Warszawy – str.30-31 w 4.
Ćwiczenie praktyczne ,,Badanie pojemności naczyń” i ćwiczenia graficzne – str.32-33 w 4.
Na koniec oglądanie filmiku Unia Europejska dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=Dxy1Z-8dV8M
i rozmowa o Unii Europejskiej i jej symbolach , a potem praca z kartami – str.34-35 w 4.
6- latki cały czas pamiętamy o czytaniu i liczeniu.
Pozdrawiam Wychowawczyni
Drodzy Rodzice,
Temat : Moja miejscowość. Mój region.
Przeczytajcie dzieciom wiersz L. J. Kerna
Nasze podwórko to miejsce,
które najlepiej znamy.
Wszyscy bez żadnych wyjątków,
takie podwórko mamy.
Nasze podwórko to teren
najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na nim leży,
a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie,
wesołe jest nasze podwórko,
smutniejsze zaś, gdy się zjawi
pan deszcz z ponurą chmurką.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza i na temat waszej miejscowości. Niech dzieci przypomną sobie swój adres zamieszkania. Jeśli go nie znają – niech nauczą się. Zapytajcie dzieci, do czego potrzebna jest znajomość swojego adresu.
Następnie wybierzcie się z dziećmi na spacer po swojej miejscowości, podczas którego zadaniem dzieci jest :
- oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
- rozróżnianie budownictwa jedno- i wielorodzinnego,
- zaobserwowanie zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- pooglądanie okolicznego krajobrazu i określenie różnic między wsią i miastem,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.
Dzieci pracując z kartami pracy w 4 str.20-27 utrwalą sobie informacje o swojej miejscowości i o swoim otoczeniu, poznają herby wybranych miast, przypomną sobie jakie krajobrazy występują w Polsce. Rozmawiajcie z dziećmi o tym co będą robiły.
Ćwiczcie również czytanie wcześniejszych tekstów i liczcie co się da policzyć.
Na koniec posłuchajcie razem jeszcze raz https://pl.pinterest.com/pin/717339046873584205/ i nauczcie dziecko piosenkę:
„Jesteśmy Polką i Polakiem”
Ref.: Jesteśmy Polką i Polakiem,
Dziewczynką fajną i chłopakiem,
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty, i ty!
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią, by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas.
Ref.: Jesteśmy…
Pierwsze jest Zakopane,
Miejsce wspaniałe, gdzie góry i górale są.
Kraków to miasto stare,
W nim piękny Wawel, obok Wawelu mieszkał smok.
Ref.: Jesteśmy…
Teraz, to już Warszawa,
Poważna sprawa, bo tu stolica Polski jest.
Wisła, Pałac Kultury,
Królewski Zamek i wiele innych, pięknych miejsc.
Ref.: Jesteśmy…
Toruń z daleka pachnie,
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas.
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat.
Ref.: Jesteśmy…
Pozdrawiam Wychowawczyni.
Drodzy Rodzice,
Drodzy Rodzice
Religia
Zrób temat, który mówi o Niedzieli Palmowej. Narysuj palmę wielkanocną 5-latki s.105, 6-latki s.87.
Drodzy Rodzice,
Kwiecień
Temat: Święta Wielkanocne.
Proszę porozmawiać z dziećmi o symbolach, zwyczajach i tradycjach świątecznych. Włączyć dzieci do przygotowań świątecznych i popracować z kartami pracy.
Odkryć literę : ,,j, J”. Ćwiczyć czytanie i liczenie w zakresie 10, str. 72-80, ćw. 50-57, 64-66.
Dziękuję za współpracę i życzę zdrowych Świat.
Jadwiga Puton
Drodzy Rodzice,
Proszę kontynuować pracę dzieci z kartami pracy, które mają w domu. Rozmawiać na temat: wiosny w przyrodzie, pierwszych kwiatów chronionych i ptaków powracających z ciepłych krajów. Odkryć z dziećmi litery: ,,c, C” i ,,ł, Ł”, str.52 – 71 ćw. 38-49, 60-63.